שם באמת הראש"ל מעיד שהוא בירך כמה פעמים אדמה, וסגי לן בהא ולכן אנן אזלי' בתריה ומברכים אדמה!כיו"ב על ברכת הבמבה
שם באמת הראש"ל מעיד שהוא בירך כמה פעמים אדמה, וסגי לן בהא ולכן אנן אזלי' בתריה ומברכים אדמה!כיו"ב על ברכת הבמבה
סותר עצמו למ"ש בח"ט עמ' קצה בשם מרן. לגבי ליל שבת. והוא פלא עצו"ר עד למאוד.לא היה בא לו באותה עת כך אמר הרב דוד יוסף שליט"א
מה הבעיה? מותר לפוסק לחזור בו לאחר שהתברר אצלו העניין, וכפי שראינו בלווין מספר פעמים שהראשל"צ שליט"א חזר בו ממש"כ בספריו, ואין כאן שום פחיתות חס ושלום, אדרבא היינו שבחייהו.סותר עצמו למ"ש בח"ט עמ' קצה בשם מרן. לגבי ליל שבת. והוא פלא עצו"ר עד למאוד.
ובזה יתיישבו הרבה מהסתירות והשמועות בענין.
נ"ל שהרב @ישראל התכוון שהראש"ל סותר עצמו שכתב שמרן זיע"א השאיר את הגלידה לאחר הסעודה בשבת מחמת הספק שמא יין פוטר את הגלידה ולמעלה בסרטון אמר שלא חשש לזהמה הבעיה? מותר לפוסק לחזור בו לאחר שהתברר אצלו העניין, וכפי שראינו בלווין מספר פעמים שהראשל"צ שליט"א חזר בו ממש"כ בספריו, ואין כאן שום פחיתות חס ושלום, אדרבא היינו שבחייהו.
לכן הבאתי לך עוד עדות של הרב אברהם דניאל.ובזה יתיישבו הרבה מהסתירות והשמועות בענין.
איזו עדות (לגבי ברכת הגלידה בשבת)?לכן הבאתי לך עוד עדות של הרב אברהם דניאל.
לא גבי שבתאיזו עדות (לגבי ברכת הגלידה בשבת)?
א. נ"ל שהסתירה הנ"ל היא לגבי שבת.לא גבי שבת
אלא כללית כלפי הנושא של גלידה בסעודה האם היא כמשקה ולא יברך , או שמא דינה כקינוח , וע"ז העיד הר' אברהם דניאל הנ"ל שדיבר בזה עם מרן זיע"א והסכים עמו דאין לגלידה בסעודה דין של משקה.
והעדות הזו בספר הנ"ל זה יצא בשנת תשס"ט, ושם הוא כתב שעוד שנים רבות לפנ"כ דיבר כן עם הרב עובדיה וכו'
אמנם לא פירט באיזו שנה אבל שנים רבות זה אומר לפחות בשנים תש"ס או תשס"א וכד'.
ולכן כתבתי עוד- שיתכן שהיה למרן זיע"א בזה שתי משניות , ותחילה סבר דאין דינה כמשקה לעניין סעודה [וכעדות בנו ר' דוד, והר' אברהם דניאל] , אך לאחר שנים הי לו ספק בזה וחשש לסב"ל , ולכן אח"כ כתב הגה' בכת"י ביביע אומר לחשוש לסב"ל
נחלק את זה לשנייםא. נ"ל שהסתירה הנ"ל היא לגבי שבת.
מישהו צריך לילך לראשל"צ הרב דוד להראות לו יביע אומר מפורש שלא מברכים על גלידה בסעודה. ואחרי מ"ש ביבי"א, אין מקום כלל לדבריו בשם מרן היביע אומר.לא היה בא לו באותה עת כך אמר הרב דוד יוסף שליט"א