• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

דעת הגר"י יוסף שליט"א במקום שבו כתב כנגד אביו זצ"ל

בס"ד

בילקוט יוסף ברכות על סימן קסז' סעיף ו', גבי אם דיברו שאר מסובים אחרי שאכל הבוצע מן הפת, כתב הראשל"צ שליט"א למעשה כהרמ"א שם, שאע"פ שהם טרם טעמו מן הפת אינם חוזרים לברך שכבר יצאו בברכת הבוצע, דסב"ל (והוא מהאו"ז והרוקח).
ולמטה בהערות הביא שהבן איש חי ג"כ פסק כך והשיג עליו מרן זצ"ל מכה"ח שכתב לברך כדעת מרן השו"ע, דכיוון שהם אינם בירכו אלא כיוונו לצאת בברכת הבוצע לא הוי כ"כ ספק ברכות.
וכתב ע"ז הראשל"צ: 'ולי נראה דגם השומע ומכוין לצאת הוי כאילו בירך בעצמו דשומע כעונה, ואם מברך שנית הוי ברכה לבטלה וכו''. ומבואר שחולק על אביו זצ"ל.

ונאמר לי בכולל שכבוד הרב הגאון אמר לאחר פטירת מרן זצ"ל שכל מקום שנמצא שהוא חולק על אביו יש "למחוק דבריו ולנהוג כאביו", האם נכון הדבר?
 
אין לך הרשאות מספיקות להגיב כאן.
חזור
חלק עליון