amit26
Well-known member
תראה בעלון ש @בנימין לוריא העלה כאן, מרן מדבר במשך דף שלם כמה אסור לגייס את בני הישיבות ,ועל החשיבות האדירה של הגנת התורה - לא מדובר על מצד הבעיה הרוחנית בגיוס,לא מדובר במי שלא לומדלא ראיתי זאת. ולא שמעתי כזאת.
תראה בעלון ש @בנימין לוריא העלה כאן, מרן מדבר במשך דף שלם כמה אסור לגייס את בני הישיבות ,ועל החשיבות האדירה של הגנת התורה - לא מדובר על מצד הבעיה הרוחנית בגיוס,לא מדובר במי שלא לומדלא ראיתי זאת. ולא שמעתי כזאת.
חזק וברוך! לא מצאתי ולא ראיתי שכתב שמי שאין תורתו אומנותו מצווה או מחוייב להתגייס.תראה בעלון ש @בנימין לוריא העלה כאן, מרן מדבר במשך דף שלם כמה אסור לגייס את בני הישיבות ,ועל החשיבות האדירה של הגנת התורה - לא מדובר על מצד הבעיה הרוחנית בגיוס,לא מדובר במי שלא לומד
שום,לא אמרתי שמרן אמר שהוא מצווה או מחוייב, גם ונאמר שלא אמר דבר - השאלה שלי היא (אני ממש חוזר על זה כל הדיון מקווה שסוף סוף אצליח להעביר את השאלה כראוי!) מדוע הטיעון העיקרי נגד גיוס הוא חשיבות לימוד התורה, ולא הסיבה שלכאורה אמיתית - הצבא איננו הלכתי ומוביל להדרדרות רוחנית(שכן בצבא הלכתי תורני מגייסים גם את הלומדים)חזק וברוך! לא מצאתי ולא ראיתי שכתב שמי שאין תורתו אומנותו מצווה או מחוייב להתגייס.
ראיתי את הסרטון השני,את הראשון אראה בהמשך ב"נ,אבל שוב,מהסרטון השני עולה שגם בצבא מתוקן מבחינה רוחנית,ת"ח ובני תורה לא יוצאים להלחם. ואם כן איך נסביר למשל את בניהו בן יהוידע,ראש סנהדרין שהוא רמטכל? איפה ראינו מקור בחזל שת"ח לא נלחמים במלחמה קיומית?חושב שזה מתאים להעלות כאן
גם זה נגזרת של ההתחלה
כשהרמטכ"ל יהיה בניהו בן יהוידע הרבה כבר יחשבו אחרת!!!בניהו בן יהוידע, ראש סנהדרין שהוא רמטכ"ל
כי כשם שמצוה לומר דבר הנשמע כך מצוה שלא לומר דבר שאינו נשמע.שום,לא אמרתי שמרן אמר שהוא מצווה או מחוייב, גם ונאמר שלא אמר דבר - השאלה שלי היא (אני ממש חוזר על זה כל הדיון מקווה שסוף סוף אצליח להעביר את השאלה כראוי!) מדוע הטיעון העיקרי נגד גיוס הוא חשיבות לימוד התורה, ולא הסיבה שלכאורה אמיתית - הצבא איננו הלכתי ומוביל להדרדרות רוחנית(שכן בצבא הלכתי תורני מגייסים גם את הלומדים)
זה מה שאני אומר,שאם זו הסיבה למה לא אומרים אותה?במקום לומר שהתורה מגינה וכו' וכו'כשהרמטכ"ל יהיה בניהו בן יהוידע הרבה כבר יחשבו אחרת!!!
באמת גם ת"ח חשוב שאני מכיר אמר שזו הסיבהכי כשם שמצוה לומר דבר הנשמע כך מצוה שלא לומר דבר שאינו נשמע.
א. מי שעוסק בתורה, פטור מגיוס, זו האמת! ותורה אגוני מגנא ואצולי מצלא. אם ראשי המדינה הבינו זאת עשרות שנים, גם הציבור החילוני בגדול יכול לשמוע זאת, אם הוא מסכים או לא זה לא הענין.באמת גם ת"ח חשוב שאני מכיר אמר שזו הסיבה
זה קצת קשה לי, כי מילא לא לומר את זה,אבל מרן שליטא כל הזמן חוזר על כך שלא יגייסו בני ישיבות,ושהתורה מגינה ומצילה - וגם זה לא ממש דבר הנשמע על ידי הציבור החילוני.
ועוד,שהרבה יותר ישכנע חילוני לומר "כמו שחילוני לא יתגייס לצבא שמכריח אותו להיות חרדי,כך אנחנו לא נעשה להפך"
ועוד,שאם מרן אומר שהתורה מגינה וכו' ולכן לא מתגייסים,אי אפשר לומר שהוא ח"ו "ממציא" תירוץ, כי מילא שלא יאמר את הסיבה האמיתית כי שלא לומר דבר שאינו נמצא,אבל ח"ו ח"ו לומר שמרן שליטא "ימציא" קו השקפתי-הלכתי חדש שבו ת"ח פטורים מלחימה,אע"פ שהם באמת לא פטורים לפי דיני התורה.
הם מעולם לא הבינו זאת ולכן הגענו עד הלום...ראשי המדינה הבינו זאת עשרות שנים
אם כבודו לא הבין לפחות שלא יצאו דברי מהקשרם!זה מה שאני אומר,שאם זו הסיבה למה לא אומרים אותה?במקום לומר שהתורה מגינה וכו' וכו'
אם ראשי המדינה זה בגצ שר"י הינך צודק. אם אלו ראשי הממשלות למינם נראה שהבינו.הם מעולם לא הבינו זאת ולכן הגענו עד הלום...
זה מעולם לא עוגן בחקיקה מסודרת אלא בתקנות, וכשניסו ליצור חקיקות בשנות התשעים וראשית האלפיים בג"ץ הארורים פסלו זאת...
ח"ו, אין חולק שהתורה מגנה ומצילה.אם כבודו לא הבין לפחות שלא יצאו דברי מהקשרם!
התורה מגנה ומצילה ובכ"ז בניהו יצא וברמב"ם כתוב לצאת למלחמת מצווה
רק צריך תנאים מתאימים וכו' כפי שהאריכו
לגבי א. מה המקור שמי שעוסק בתורה פטור מהצלת נפשות?איך יוסבר עניין בניהו וכו'? מאי שנא לימוד תורה שגם מרבה שלום בעולם(ת"ח מרבים שלום) ועדיין יש מצווה גדולה כמו אהרון הכל להשכין שלום בין אדם לחברו ואיש לאשתו?ולא יעלה על הדעת להגיד "תלמידי חכמים פטורים מהשכנת שלום כי התורה מרבה שלום"ודאי,אין חולק,אבל התורה עצמה מצווה בפועל גם לעשות מצוות-להשכין שלום,להציל ישראל מיד צד וכו'א. מי שעוסק בתורה, פטור מגיוס, זו האמת! ותורה אגוני מגנא ואצולי מצלא. אם ראשי המדינה הבינו זאת עשרות שנים, גם הציבור החילוני בגדול יכול לשמוע זאת, אם הוא מסכים או לא זה לא הענין.
ב. גם מי שאינו זוכה לעסוק בתורה, במצב הנוכחי אינו יכול להתגייס לצבא בו לצערינו מעבירים על דת. את זה הציבור הכללי אינו יכול לשמוע, אשר על כן לא אומרים זאת כלפי חוץ כי כשם שמצוה לומר וכו'.
כמו שעניתי ל 99% מהמגיבים - כבודו צודק 100%,רק שזה תשובה שמתאימה לשאלה "למה חרדים לא מתגייסים"כמו שכל חילוני לא ירצה לשלוח את הבנים שלו למקום ''שחס ושלום'' יחזרו משם בתשובה ..........
קל וחומר להבדיל אלפי הבדלות כל חרדי לא רוצה לשלוח את בניו למקום שבניו יכולים להתקלקל שם
אז מה התנאים?אם כבודו לא הבין לפחות שלא יצאו דברי מהקשרם!
התורה מגנה ומצילה ובכ"ז בניהו יצא וברמב"ם כתוב לצאת למלחמת מצווה
רק צריך תנאים מתאימים וכו' כפי שהאריכו
כמו כל נושא יש הגדרות ברמב"ם מהי מלחמת מצווהאז מה התנאים?
ומה המקור לכך שת"ח פטורים ממלחמה אם הכל על טהרת הקודש?
האם הרמבם המדובר עוסק גם במלחמה קיומית?שבה מקיפים את ישראל אויבים ובאים לטבוח פשוטו כמשמעו,האם גם אז אין שום מצווה להלחם גם על ת"ח?
איך יוסבר ענין בניהו,דוד המלך,"הירא מעבירות שבידו" וכל המקורות שמראים שגם ת"ח עצמם מתגייסים ואדרבא מצווה בהם?
מאי שנא לימוד תורה שגם מרבה שלום בעולם(ת"ח מרבים שלום) ועדיין יש מצווה גדולה כמו אהרון הכל להשכין שלום בין אדם לחברו ואיש לאשתו?ולא יעלה על הדעת להגיד "תלמידי חכמים פטורים מהשכנת שלום כי התורה מרבה שלום"ודאי,אין חולק,אבל התורה עצמה מצווה בפועל גם לעשות מצוות-להשכין שלום,להציל ישראל מיד צד וכו'
אשמח לשמועכמו כל נושא יש הגדרות ברמב"ם מהי מלחמת מצווה
וכמובן שצריך רק דבר אחד נוסף - שגדולי ישראל יורו לצאת למלחמה כולם יעשו זאת
אם תרצה יש ישעור יפה של הרב אהרון לוי - ערכים בעניין אין לו אותו תחתי