• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

האם אמרתם תחנון/ הלל היום (ה' באייר)

האם היום יום העצמאות אמרת תחנון/ הלל?

  • חס ושלום! כן לתחנון לא להלל!

    קולות: 57 60.6%
  • לא תחנון לא הלל כמו בן גוריון (אבל אני להבדיל כן התפללתי...)

    קולות: 25 26.6%
  • אמרתי גם תחנון גם הלל (למה?!)

    קולות: 2 2.1%
  • לא תחנון כן הלל (והיידה למנגל...)

    קולות: 10 10.6%

  • סה"כ בוחרים
    94
הטוב והמטיב על בנו ודיין האמת על אשתו.. ואם אשתו לא מתה ולא בירך הטוב והמטיב ואח''ז הבן מת יברך את שניהם על הבן?
אני לא מבין מה לא מובן במה שעניתי, אם יש הלכה שאומרת שבאותו מעשה שקרא לך קרא לך גם טרגיה וגם נס, אתה מתייחס לכל אחד בנפרד לדוגמא אדם שניצל מפיגוע ובניו נהרגו באותו מקום שהוא ניצל, הוא צריך לברך ברוך שעשה לי נס והגומל ולמרות שהוא נהיה מעכשיו אב שכול, שאין דבר נורא מזה,
מכיון שעל כל דבר מסתכלים בנפרד
ולשומעים יונעם והתע'ב
 
נערך לאחרונה:
יש לי סרטון, שחזן חרדי שואל את הרב יצחק אם לומר תחנון, והרב יצחק סימן לו להמשיך..., החזן התחיל "אנא ה'" והרב יצחק קטע אותו ואמר לו לומר קדיש ולדלג על תחנון...
 
יש לי סרטון, שחזן חרדי שואל את הרב יצחק אם לומר תחנון, והרב יצחק סימן לו להמשיך..., החזן התחיל "אנא ה'" והרב יצחק קטע אותו ואמר לו לומר קדיש ולדלג על תחנון...
אם אתה יכול תשלח (או בזיפ או ביוטיוב)
 
ברור, הוא מוסר שיעור על יום העצמאות - ביום שכולו תורה - ביום העצמאות!
יש לי קישור מיוטיוב:
תעבור ל-22 דק' במנחה...
נו, בוודאי.
פשוט שבכזו צורה הוא יורה לומר "יהיה שם".
נראה לך שהוא יאמר תחנון בכזה ציבור ושהכל מתועד?!
 
מצרף מכתב של ידידי ר' דביר רובין, חבר הפורום, ששאלו על יום ירושלים ויום העצמאות, ענה לו הרב יצחק על יום ירושלים שלא אומרים תחנון ולא הלל, ועל יום העצמאות התחמק ולא כתב מילה...
 

קבצים מצורפים

  • מכתב.pdf
    719 KB · צפיות: 18
שמעתי התייחסות ע"ז של הרב אברהם יוסף ברדיו קל חי, והוא אמר שהרוצים להגיד הלל יכולים ללא חשש, כמבואר ביביע אומר. ותחנון ודאי שלא לומר, כי ההלכה קובעת שעל כל דבר קטן, נס וכד' א"א תחנון אז ודאי שביום העצמאות לא נאמר תחנון. והוא עוד האריך בזה.
 
אני אישית, לאחר שדיברתי על הנושא עם מרן הראשון לציון שליט"א והתייעצתי אתו כיצד לנהוג,- אני עושה כמנהג המקום.
אם המקום אומר תחנון - אני משתדל שלא לומר, ולא לעשות פרובקציות.
אם המקום אומר תחנון ולא הלל - אני עושה כמותם, אמנם פעמים שמוסיף בסוף התפילה הלל, ללא ברכה כמובן, אם יש זמן ואין טרחא. וזאת לאחר ששמעתי עדות ממקור ראשון שראה את שמרן זצ"ל שאמר הלל לאחר התפילה בחדרו. ודבר פשוט הוא - מרן זצ"ל לא אמר תחנון ביום זה, לא משנה מאיזה סיבה, זה היה המציאות.
אם לא אומרים תחנון ואומרים הלל - נוהג כמותם.
אם אומרים הלל עם ברכה - ודאי שלא עונה, ולא מברך.
העיקר הוא, מה שמרן הראש"ל אמר לי, וכך הרב אברהם יוסף, - לא לריב, הנוהגים לומר הלל ב"ב אין בזה בעיה לפי מרן זצ"ל, כמבואר ביביע אומר. ואמנם מי שנוהג שלא לומר הלל אין לריב אתו, שהוא מרגיש שהוא מודה לה' על הניסים שעשה עמנו - אבל בלא הלל. כל אחד יעשה כנהגו, וכמנהג המקום. שבט אחים גם יחד.
 
אני אישית, לאחר שדיברתי על הנושא עם מרן הראשון לציון שליט"א והתייעצתי אתו כיצד לנהוג,- אני עושה כמנהג המקום.
אם המקום אומר תחנון - אני משתדל שלא לומר, ולא לעשות פרובקציות.
אם המקום אומר תחנון ולא הלל - אני עושה כמותם, אמנם פעמים שמוסיף בסוף התפילה הלל, ללא ברכה כמובן, אם יש זמן ואין טרחא. וזאת לאחר ששמעתי עדות ממקור ראשון שראה את שמרן זצ"ל שאמר הלל לאחר התפילה בחדרו. ודבר פשוט הוא - מרן זצ"ל לא אמר תחנון ביום זה, לא משנה מאיזה סיבה, זה היה המציאות.
אם לא אומרים תחנון ואומרים הלל - נוהג כמותם.
אם אומרים הלל עם ברכה - ודאי שלא עונה, ולא מברך.
העיקר הוא, מה שמרן הראש"ל אמר לי, וכך הרב אברהם יוסף, - לא לריב, הנוהגים לומר הלל ב"ב אין בזה בעיה לפי מרן זצ"ל, כמבואר ביביע אומר. ואמנם מי שנוהג שלא לומר הלל אין לריב אתו, שהוא מרגיש שהוא מודה לה' על הניסים שעשה עמנו - אבל בלא הלל. כל אחד יעשה כנהגו, וכמנהג המקום. שבט אחים גם יחד.
נו, כך כולנו נוהגים. מה הבעיה? מישהו חלק?
 
אני אישית, לאחר שדיברתי על הנושא עם מרן הראשון לציון שליט"א והתייעצתי אתו כיצד לנהוג,- אני עושה כמנהג המקום.
אם המקום אומר תחנון - אני משתדל שלא לומר, ולא לעשות פרובקציות.
אם המקום אומר תחנון ולא הלל - אני עושה כמותם, אמנם פעמים שמוסיף בסוף התפילה הלל, ללא ברכה כמובן, אם יש זמן ואין טרחא. וזאת לאחר ששמעתי עדות ממקור ראשון שראה את שמרן זצ"ל שאמר הלל לאחר התפילה בחדרו. ודבר פשוט הוא - מרן זצ"ל לא אמר תחנון ביום זה, לא משנה מאיזה סיבה, זה היה המציאות.
אם לא אומרים תחנון ואומרים הלל - נוהג כמותם.
אם אומרים הלל עם ברכה - ודאי שלא עונה, ולא מברך.
העיקר הוא, מה שמרן הראש"ל אמר לי, וכך הרב אברהם יוסף, - לא לריב, הנוהגים לומר הלל ב"ב אין בזה בעיה לפי מרן זצ"ל, כמבואר ביביע אומר. ואמנם מי שנוהג שלא לומר הלל אין לריב אתו, שהוא מרגיש שהוא מודה לה' על הניסים שעשה עמנו - אבל בלא הלל. כל אחד יעשה כנהגו, וכמנהג המקום. שבט אחים גם יחד.
ואם אני הוא המקום מה אני אעשה?
(כלומר אם שואלים אותו הגבאים איך לנהוג)
 


כתוב את תגובתך
חזור
חלק עליון