מנחות לז: רבינא לא הודיע למר בר רב אשי שנקרע לו הציצית באמצע הדרך וזה היה בשבת והיה בכרמלית והוה איסור דרבנן ובאיסור דרבנן אומרים גדול כבוד הבריות .
ןידועים דברי המרדכי שם הלכות קטנות תקמד מחלוקת בין הרב שלמה מדרוש שאם נפסק חוט בשבת אסור ללכת מטעם שהולך עם ציצית בלי ארבע כנפות ואילו ר''י חולק עליו שמותר כיון שהוא לבוש ציצית אלא שיש עליו תביע לשים ציצית הרי הוא אנוס ולכן מותר לו והרמ''א הביא דבריו באו''ח סי' יג .
והראש יוסף [בעל הפמ''ג] בביצה יד כותב שאסור ללבוש כלאים בציצית שכיון שהמצווה הוא להטיל ציציות ובשבת אינו יכול לקיים זאת א''כ אין עשה שידחה את הלאו ומשמע שהבין שבשבת לפי שיטת ר''י לא מקיימים מצוות ציצית בשבת.
ושמעתי ממו''ר שליט''א להקשות בזה שהלא הרמב''ם בתשובות פאר הדור סי' סב נחלק עם תלמידי הרי''ף שסברו שאין להניח טלית בליל שבת כיון שלילה לאו זמן ציצית וא''כ הויא טלית שאינה מצויצת כהלכתה והרמב''ם חולק עליהם שטלית היא נוי הבגד עכ''פ למדנו שביום השבת לכו''ע יש מצוות ציצית ודלא כהפמ''ג.
ומו''ר האריך בזה ואכמ''ל.
ןידועים דברי המרדכי שם הלכות קטנות תקמד מחלוקת בין הרב שלמה מדרוש שאם נפסק חוט בשבת אסור ללכת מטעם שהולך עם ציצית בלי ארבע כנפות ואילו ר''י חולק עליו שמותר כיון שהוא לבוש ציצית אלא שיש עליו תביע לשים ציצית הרי הוא אנוס ולכן מותר לו והרמ''א הביא דבריו באו''ח סי' יג .
והראש יוסף [בעל הפמ''ג] בביצה יד כותב שאסור ללבוש כלאים בציצית שכיון שהמצווה הוא להטיל ציציות ובשבת אינו יכול לקיים זאת א''כ אין עשה שידחה את הלאו ומשמע שהבין שבשבת לפי שיטת ר''י לא מקיימים מצוות ציצית בשבת.
ושמעתי ממו''ר שליט''א להקשות בזה שהלא הרמב''ם בתשובות פאר הדור סי' סב נחלק עם תלמידי הרי''ף שסברו שאין להניח טלית בליל שבת כיון שלילה לאו זמן ציצית וא''כ הויא טלית שאינה מצויצת כהלכתה והרמב''ם חולק עליהם שטלית היא נוי הבגד עכ''פ למדנו שביום השבת לכו''ע יש מצוות ציצית ודלא כהפמ''ג.
ומו''ר האריך בזה ואכמ''ל.