הצעיר ני"ו
Well-known member
אם לא היה צד בעולם, אז מה תכנן לספר לרב כהנמן?
אם לא היה צד בעולם, אז מה תכנן לספר לרב כהנמן?
אתה לא נרגע?די מהנחיתות הזאת.
(דרך אגב, אי אפשר באותה שורה לכתוב 'פרענקי' 'פראנקי', לפני שלוחצים 'פרסם' כדאי לעבור על ההודעה ולבדוק שאין שגיאות הקלדה)
כשמדברים על היסטוריה - צריך דבר ראשון להיצמד לעובדות, ורק אח"כ לתת פרשנויות.
ברמת העובדות,
לא היתה שום שום מחשבה להצעה למרן זיע"א לכהן כראש ישיבה, זה אפילו לא דמיון!
גם ההצעה לתפקיד (שלא ברור מה הוא היה) לא נמסרה למרן זיע"א,
כיון שכמו שרואים במכתב (מצורף) הרב דסלר כותב במפורש מה הוא יעשה באותה פגישה ואת הסיבה שלא יעשה מעבר לכך.
ברמת הפרשנות,
אני לא רואה שום היתכנות של תפקיד שהיה יכול להתאים למרן זיע"א בישיבת פוניבז',
הקו הלימודי חינוכי של שיטת הלימוד של מרן זיע"א ושל ישיבת פוניבז' לא היו יכולים להשתלב בשום סיטואציה,
בפרט, אחרי שמרן פרסם את שיטתו בהקדמת ספרו שיצא לאור באותם שנים.
ובעיקר, שכבר היה ברור באותם שנים שמגמתו של מרן היא בפסיקת הלכה, ולא בלימוד עם בחורים.
זה נכון שהיותו של מרן זיע"א ספרדי מצמצמת מאוד את הסבירות
שמרן היה מקבל תפקיד בישיבת פוניבז', ואיני רואה טעם להאריך בכך.
לי פשוט שלא היה לרב דסלר שום הוו"א להגיע לתוצאה של מינוי מרן בישיבה,
אלא שמפני כבודו של ר' סלמאן ששון ותמיכתו בכולל באנגליה וברב דסלר עשה את אותה פגישה,
כשהוא מבהיר מה יעשה באותה פגישה - 'אוכל רק לעשות הכרה עמו ולשמוע דעותיו והשקפותיו בענין חינוך מצוייני הספרדים'
וגם מדגיש מדוע עושה זאת - 'אתה כתבת לי להתראות את הרב עובדיה'
הצג קובץ מצורף 14414
לא יעזור מה שתוכיח.שכן מוכח ההיפך
הצג קובץ מצורף 14422
אני הוכחתי לולא יעזור מה שתוכיח.
שכבודו כתב בפרטי "לא שאלתי אותך"1. לא הצלחתי להבין את הקשר בין שורה לשורה.
מוזר שאתה לא ספרדיכשלא מתרגלים לדייק במילים, מה הפלא שלא מדייקים בעובדות?
כלום. כי לא היה בכלל מפגש.יש לי שאלה: מה לדעתך באמת קרה באותו מפגש?
שאלה שניה: איך זה מסתדר לך עם המכתב המדובר?
דרך אגב: קרדיט ולא קריידיט.
כשלא מתרגלים לדייק במילים, מה הפלא שלא מדייקים בעובדות?
שעליתישאלתי
צודקניסיתי לנחש מה כתבת, ולא הצלחתי.
יש לך צד שדבריי נכתבו הרצינות?! (הם נכתבו בציניות כלפי דבריך).שמת לב שאתה סותר דברי רבי יצחק מתחילת האשכול.
אני סבור שהסיפור היה, אך יש אי דיוק בפרטים.
איזה מזל שיש לך על מה להתפס, אם ההערה שלך היא רק על הטעויות דפוס, זה אומר שאין לך מה לענות.צריך לומר: ברצינות.
הנה אתה כתבתודאי שהרב דסלר הלך למרן בעניין ראשות הישיבה ורצה למנותו
אבל מה לעשות עם הנחיתים, שכל המדד שלהם על גדלותו של אדם מסתכם במדד בהאים האשכנזים העריכו אותו וכמה..ראו איזה חותם תורני ומנהיגותי עצום הוא הותיר. ממש לא מינוי כזה או אחר מהווה משהו שחסר לו בביוגרפיה.
לדעתי הדיוק אינו דבר זוטר ושולי..לדוש בדברים שוליים וזוטרים.
נושא שולי מכדי לדוש בו למעלה מחודש וחצי, הוא מתעקש על כל פרט ופרט, למרות שגם הפרטים שהוא הציג לראשונה אינם נכונים כלל.לדעתי הדיוק אינו דבר זוטר ושולי..
תופעת הסיפורים המנופחים והמוגזמים עולה על כל דמיון..
וטוב עשו להעמיד הדברים על דיוקם שמשנים לגמרי את כל הכותרת הדרמטית..
וודאי שפוניבז' לא היתה מגדלת אותו, הוא היה גדול הרבה מעבר להיות ראש ישיבה.נושא שולי מכדי לדוש בו למעלה מחודש וחצי, הוא מתעקש על כל פרט ופרט, למרות שגם הפרטים שהוא הציג לראשונה אינם נכונים כלל.
מתחילה בכלל הכחיש את הפגישה, אחרי שהוכח שהיתה מתעקש נגד כל הוכחה על משהו אחר.
אני תבתי מתחילה שכנראה דובר על פתיחת ישי"ק שיעמוד בראשותה.
ונגד זה לא הוכיח כלום.
אף אחד לא ניפח, אלא רק אמרו שהרב דסלר נפגש עמו בכדי לבדוק אם מתאים להיות ר"מ/ר"י. וכמו שכותב במכתב.