תלמיד הרב "הצעיר ני"ו"
Active member
?האם זה מה שהתכוון מרן בשו"תה הראש"ל ח"א יו"ד סי' ח?
נערך לאחרונה:
מותר לכבד את הציבור ולעבור על מה שכתבת (כותרת האשכול והפוסט) לראות שכתובים בצורה נאותה!?האם זה מה שהתכוון מרן בשו"תה הראש"ל ח"א יו"ד סי' ח?
????מותר לכבד את הציבור ולעבור על מה שכתבת (כותרת האשכול והפוסט) לראות שכתובים בצורה נאותה.
התכוון שתכתוב בלי שגיאות כתיב.....????
למה אין השחתהלייזר זה ללא השחתה אין חיתוך,
מה עושה קודם הגילוח בלייזר?יש גילוח בלייזר
לא הבנתי את השאלה מחילה..
עיינו בספר קובץ בית יוסף תשפ"ה מש"ד בזה מרן שליט"א.מה עושה קודם הגילוח בלייזר?
חייבים גילוח ממש לפני הלייזר.מה עושה קודם הגילוח בלייזר?
וזה תלוי מה עושה בגילוח הזה.חייבים גילוח ממש לפני הלייזר.
ראה בספרי "אוצר השיער" שהעלתי בס"ד שאע"פ שגילוח בלייזר בזקן מותר מכיוון שהוא רק משחית אבל אין דרך גילוח בו, מ"מ אם מגלח את כל זקנו הרי הוא עוקר את המין הזכרי שבו, ולפיכך אסור משום איסור "לא ילבש", אבל גילוח לחלקים בלבד כגון עצמות לחיים וכן בגרון מותר ואין לחוש בזה לאיסור "לא ילבש"| מכיוון שאינו מסיר את כל הזקן.
אם זה הסיבה שהם אוסרים כי בתוצאה זה משחית אז למה הרבה מהם מתירים בסם?ידוע מה שנחלקו האחרונים לגבי מכונות הגילוח וטעם כל רבותינו האוסרים בזה [לאפוקי המתירים] משום השחתה ואע''פ שאינו עושה בתער מ''מ הגדרת תער הינה לפי תוצאת המעשה שמשחית לגמרי בשונה ממספרים כעין תער וכדו' שאינם משחיתים לגמרי וכמבואר בראשונים במכות לפי זה מה שונה לייזר מתער והן אמת כי הכלי אחר הוא אולם בתוצאה שבים הם כאמור
היום כבר יש מי שטוען שכיום דרך גברים לעשות לייזר על רוב הגוף ולכן זה מותר, ומחר יטענו שכיום דרך הגברים ללבוש חצאית וגם זה מותר, היכן הגבול שיעצור את התופעה שגברים עושים כמו נשים ואח"כ מבטלים את האיסור של לא ילבש?לגבי הגילוח לפני צריך להיזהר לגלח עם פאתר או סוג מכונה שלא משחיתה, אלא משאירה שורש וזה מספיק לגילוח שקודם הלייזר, ולגבי לא ילבש זה ברור שכיום שזה דרך גברים אין בזה משום לא ילבש