• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

האם נכונה השמועה (לא יודע בשם מי) שעקב המלחמה צריך או מותר לכתחילה למכור חמץ גמור, כי אח"כ יהיה מחסור?

כמדומני שלאדם פרטי יש מקום להחמיר ורק במכולת וכדו' שזה הפסד מרובה מקילים לכתחילה בחמץ גמור.
אמנם אפשר לקנות עכשיו כמה קילו קמח ולהרימו לאחר הפסח.
תמיד יש מקום להחמיר אבל מי שרוצה למכור לא צריך לחפש היתרים בגלל מלחמה. אולי הכוונה שהשנה לא כדאי להחמיר.
 
אז שיקנו חמץ לא גמור וגם יספיק לו בשופי! כגון קמח, פריכיות אורז, קופסאות שימורים, אורז!
הספק שלי זה לגבי הפפושדו לגבי מי שמחמיר, האם יוכל השנה למכרו לגוי, אולי יש בזה ס''ס, ספק שמא המכירה בסדר, וגם אם לא, שמא עוגיות אלו הם לא חמץ🏆🏆🏆
 
אז שיקנו חמץ לא גמור וגם יספיק לו בשופי! כגון קמח, פריכיות אורז, קופסאות שימורים, אורז!
הספק שלי זה לגבי הפפושדו לגבי מי שמחמיר, האם יוכל השנה למכרו לגוי, אולי יש בזה ס''ס, ספק שמא המכירה בסדר, וגם אם לא, שמא עוגיות אלו הם לא חמץ🏆🏆🏆
בפורום של מורשת מרן להגיד שפפושדו אולי זה חמץ??????
תקשיב לרב יצחק לוי רבה של נשר בנידון ותחכים.
וכן בחוברת של הרב נקי , הסיפור על שדרן הרדיו- קחנו משם.
 
האשכנזים גם לפני פסח לא נוגעים בזה אין על זה שום בד'ץ!
הכוונה היא על מצה עשירה.
הוא רצה לומר שגם אשכנזים שנוהגים איסור במצה עשירה, יוכלו למכור את זה לגוי, כי יש ס"ס שמא המצה עשירה זה כלל לא חמץ, וגם את"ל שזה חמץ שמא המכירה מועילה.
 
בפורום של מורשת מרן להגיד שפפושדו אולי זה חמץ??????
תקשיב לרב יצחק לוי רבה של נשר בנידון ותחכים.
וכן בחוברת של הרב נקי , הסיפור על שדרן הרדיו- קחנו משם.
מתי כתבתי שזה חמץ???? כתבתי ''לגבי מי שמחמיר''!
כי יש כמה סיבות, כי חוץ שזה דבר הנתון במחלוקת גדולה [חשש חמץ וכרת], ועובדה שההכשר של מרן ''בית יוסף'' לא נותנת ההכשר על זה, לא לשכוח גם שזה לא מצה שמורה, אז בשביל עוגיות אברך בן תורה ספרדי שהיה רגיל רק שמור פתאום יאכל עוגיות מקמח שאינו שמור, ועוד שיש בזה ספק חמץ, אמרתי רק ספק חמץ, לא לשכוח שיש גם עוד בעיה הלכתי, דמספיק שבתוך המיץ ענבים היה מים, נגמר הסיפור והכל חמץ !!!
 
מתי כתבתי שזה חמץ???? כתבתי ''לגבי מי שמחמיר''!
כי יש כמה סיבות, כי חוץ שזה דבר הנתון במחלוקת גדולה [חשש חמץ וכרת], ועובדה שההכשר של מרן ''בית יוסף'' לא נותנת ההכשר על זה, לא לשכוח גם שזה לא מצה שמורה, אז בשביל עוגיות אברך בן תורה ספרדי שהיה רגיל רק שמור פתאום יאכל עוגיות מקמח שאינו שמור, ועוד שיש בזה ספק חמץ, אמרתי רק ספק חמץ, לא לשכוח שיש גם עוד בעיה הלכתי, דמספיק שבתוך המיץ ענבים היה מים, נגמר הסיפור והכל חמץ !!!
כדאי שתעבור על המקומות שנידונו בזה בפורום ויתבהרו לך כמה דברים.
ראה כאן וכאן וכאן וכאן וכאןכאן] (בכל ההודעות!...)
 
מתי כתבתי שזה חמץ???? כתבתי ''לגבי מי שמחמיר''!
כי יש כמה סיבות, כי חוץ שזה דבר הנתון במחלוקת גדולה [חשש חמץ וכרת], ועובדה שההכשר של מרן ''בית יוסף'' לא נותנת ההכשר על זה, לא לשכוח גם שזה לא מצה שמורה, אז בשביל עוגיות אברך בן תורה ספרדי שהיה רגיל רק שמור פתאום יאכל עוגיות מקמח שאינו שמור, ועוד שיש בזה ספק חמץ, אמרתי רק ספק חמץ, לא לשכוח שיש גם עוד בעיה הלכתי, דמספיק שבתוך המיץ ענבים היה מים, נגמר הסיפור והכל חמץ !!!
סליחה שהקפצתיך גם אני לא אוכל מזה בפסח.
 
אני גם מאלו הנמענים מלאכול פפושדו בפסח (אבל אוכל לפני ואחרי) מטעם כמוס עמדי
אבל איני עושה כן משום חומרא, אלא מאחר וכך נהגו בבי הורי (ששם הכל ע"פ מרן וכשמי כן הוא!!! ואין זו הסיבה שאיני אוכל)

מ"מ תמיד קשה לי לגבי הציבור שלנו - למה בהלכות ברכות, שבת, וטהרה ועוד שדברים אלו חמורים וכגון בטהרה משום כרת כולם יודעים לצעוק מרן מתיר מי יכול לחלוק וכו', למה כאן הם חוששים לו
וכבר סיפר הרב יצחק לוי שליט"א (נשר) שמרן היה מניח על השולחן בביתו פפושדו בפסח וכהיו החכמים עולים לביתו להקבלת פני רבו ברגל, היה אומר להם לאכול מזה, והיו מושכים את ידיהה ולא משום הצנועים אלא משום חומרא.... והיה אומר להם מרן את הטענה הנ"ל, למה בשאר דברים אתם סומכים עלי, והיה עומד עליהם שיאכלו (וכנ"ל אני מאלו שעדיין לא אוכלים ואל תדייקו עדיין ושמא יבוא זמן, לא כתבתי כן אלא שלא יהיה בפי משום נדר)
 
חזור
חלק עליון