• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

פפושדו וגטיניו, הראש"ל שליט"א סומך?

לפני שנה גם אני שאלתי את הרב נקי (מח"ס בהלכה ובאגדה) אם זה כ"כ כשר ומהדרין וכו' כפי שכתב בספרו, מדוע בית יוסף לא נותנים על זה הכשר. והשיב לי: לצערינו גם בזה יש פוליטיקה.
מיהו אפשר לומר שהטעם הוא בגלל המצה שאינה שמורה, ואה"נ כשיהיה מצה שמורה גם הם יתנו כשרות, כפי שכתב הרב @נתנאל קנתן.
 
בכשרות לא עושים פשרות מה שנכון נכון, אחרת זה מכשיל את הציבור,
ולשיטתך אז תאכל רבנות כל השנה מחמת שזה באמת כמו בד"ץ רק בגלל שיקולים.....
לא הבנת את דברי אני יחזור שוב.
מהדרין - הוי אומר חומרות וכו'.
רבנות - מותר מהדין ולא מחמירים כ"כ, וסומכים וכו'.
אנו מחמירים על עצמנו מהדרין. אבל כאן זה "מהדרין" מידיעה. אטו מה שכתוב על המוצר זה הלכה למשה מסיני.
וידוע שבענייני כשרות יש שקולים, בתוך עמי אנוכי יושבת.
 
בתכל'ס איך אתם, שאתם מקפידים כל השנה על בד"ץ מתפשרים עכשיו על רבנות בגלל איזה עוגיה של פסח?
האם יעלה על דעתך שהשוחט לא יאכל בשר ששחט בגלל שאין עליו חותמת בד"ץ?! בוודאי שלא! הרי הוא בעצמו בדק וסומך ע"ע שהוא שחט ובדק כהוגן, ומה בכך שאינו בכשרות כלשהיא ואפי' לא רבנות...
גם על מים לא צריכים הכשר, והראיה, שאני מכיר רבים ששותים מים מהברז או מכל מיני מיניברים למיניהם שלוקחים את המים מהברז, ואין עליהם אפי' כשרות רבנות!
גם פירות בחו"ל נמכרים בלי כשרות, ורק שצריך לעשר וכו'.
דבר שלא יכול להיות בו בעיות ו/או אנו יודעים שאין בו בעיות (ו/או יש בעיות שאנחנו יכולים לפתור) בוודאי שאינם צריכים כשרות כלל, ופשוט שאם עוד יש עליהם כשרות של רבנות כלשהיא שאין שום בעיה בזה. (אחר הבדיקה שהוא אכן לפי החומרות שאפשר ואנו רוצים להחמיר, אם ישנם)
 
נערך לאחרונה:
מרן הראשל"צ דיבר בשיעורו היום (מוצ"ש פסח תשפ"ב) על החומר המתפיח, ואמר שהחומר מתפיח הוא מתפיח, אבל לא מחמיץ! (וכמו שיקחו שאור וישימו בתוך תפו"א מרוסק שבוודאי לא יחמיץ ולא ינפח).
כמו כן, דיבר על ענין המצה שמורה, ואמר שוב, שמי שמחמיר לאכול מצה שמורה לא יאכל מצה עשירה בפסח שעשויה ממצה שאינה שמורה משעת קצירה, אא"כ רוצה לאכול בדווקא כדי להוציא מליבם של הטועים ולהראות שההלכה שמותר לאכול מצה עשירה בפסח, שאז מותר לו להקל בהוראת שעה ולאכול.
ספציפית לעניין פפושדו וגטניו אמר שלא מזכיר חברות, אבל יכול לאכול מצה עשירה מכל הכשר, ואפי' רבנות, והעיקר שיהיה הכשר!
 
נערך לאחרונה:
דבר שלא הוברר לי עדיין שלא דיברו עליו בנושא. הוא עניין ההשגחה על הפפושדו.
לא שאני בא להמעיט מערכה של רבנות חולון, אבל אני חושב שהשאלה מדוע בד״צ בית יוסף הורידה את הכשרות מהמוצרים צריך לתת סמן שאלה, שלענ״ד הנושא (שעברתי עליו מספרפעמים) לא בדיוק עונה עליו.

אני לצורך העניין, משתדל בל״נ כל השנה לא לאכול רבנות. האם אני ועוד אנשים שבד״כ מקפידים מאד על זה, עדיין יאכלו פפושדו?
(ואני מאמין, או רוצה לפחות להאמין, שרוב חו״ר פורו מורשת מרן, מקפידים על כשרות טובה על כל מאכל)
אני אישית איני אוכל כי אינו שמורה, אבל אני מכיר את המשגיח שם, בנו לומד איתי בכולל, והוא אדם יר"ש, חברותא של הגר"מ איה עשרות שנים, ומונה ע"י מרן זיע"א למשגיח עוד בהיותו רב אשי לת"א.
והוא אומר שהכל שם מהדרין מן המהדרין.
לי זה עדיף על בד"צ שאיני יודע מי היה שם ומה היה שם.

וביותר, הנה עוגיות אלו שונאים רבים להם, ואם היתה בעיה כשרותית ולו הקטנה ביותר, היו קופצים עליה כמוצאי של רב, כי אפי' בעיות שאין בה (כיין נסך ועוד) הטילו עליה, ומזה שאין מישהו שטוען כך, שמע מינה שמלבד שאינה שמורה ושיש נידון על חומרי ההתפחה, אין בה שום בעיה.
ומלבד זאת לפני כמה שנים היה עליהם הכשר של העדה"ח לימות השנה, ואם זכרוני אינו מטעני המשגיח שם אמר שלא עשו לשם כך שום שינוי. ובעז"ה אבדוק זאת שוב.
 
יש מישהו מבאי ביתו של מרן זיע"א שגר כיום במגדל העמק, ואנו לא ידענו?!
מבירור שעשיתי לא היה יהודי בשם "יצחק משען" בביתו של מרן זיע"א בזמן ביקורו של בנו רבי יעקב.
אא"כ מסתתר מאחורי שם זה מישהו אחר. (ולא אכתוב את השמות שאמרו לי שהיו נוכחים שם, בכדי לא לגרום אי נעימות בחשיפת הרב "יצחק משען").
אולי יעשה טובה הגאון הרב @איש תם שליט"א בבקשה ויוציא לאור מיהו @יצחק משען [על הצד שאמת דיבר שהיה נוכח שם...].
 
תגידו, נראה לכם זה יפה לדון קבל עם ועולם בזהותו של אחד החברים בפורום? בפרט שאתם משתמשים בכינויים ולא בשמות אמיתיים.
האם הייתם רוצים שגם עליכם ידונו כך?
מאן דסני עלך לחברך לא תעביד.
אכן.
אבל גם לא ראוי לכתוב מקום בו גר כשלא גר שם.
רוצה להשאר אנונימי מותר ואין בכך בעיה.
אבל לכתוב שקרים זה כבר נושא אחר.
 
חזור
חלק עליון