• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש. מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

האם עדיף לאברך שאשתו תדליק את החנוכיה בזמן, או שהוא ידליק כשיחזור? | גליון 6 אות ח

שאלה: האם עדיף לאברך, שאשתו תדליק את החנוכייה בזמן, או שהוא ידליק כאשר הוא יחזור מהכולל?

תשובה: מרן הראש"ל שליט"א סיפר שמרן זצ"ל היה מדליק את הנרות מאוחר, כי הרבנית רצתה להמתין לו שהוא יחזור מהשיעורים. וכן מרן הראש"ל שליט"א בזמנו היה אומר לרבנית להדליק, ולפעמים מרן היה מדליק בעצמו.

לפי הרמב"ם והמקובלים, יש מעלה להדליק דווקא בזמן צאת הכוכבים. נר חנוכה הוא חיוב של נר איש וביתו, ז"א החיוב הוא אחיד לכל בני המשפחה. זה לא שהחיוב הוא על האיש, ואם האישה מדליקה היא נקראת שליח, אלא החיוב עליו ועליה כאחד. ממילא אם האישה נמצאת בזמן הזה בבית, מבחינה הלכתית אין סיבה שתמנע מלהדליק. אבל בגלל שהמצווה הזאת חביבה מאוד, ורוצים לחבבה על הילדים, אז רוצים שיהיה חיבור של כל בני המשפחה סביב נרות החנוכה. לכן יש פתרון לכך, האישה תדליק בזמן את הנרות, והם ידלקו רק למשך חצי שעה בדיוק לא פחות ולא יותר. ושהבעל יחזור הביתה הוא ידליק שוב נרות בלי ברכה בשביל האווירה של החג. ויש בזה גם פרסומי ניסא. ואם רוצים להימנע מלהדליק, ולהמתין עד שיגיע אב המשפחה וידליק בברכה, הרשות בידם.
 
חזור
חלק עליון