שאלה: ידוע שיש מנהג שמחזיקים את הטלית מעל החתן והכלה בחופה. ויש שמועה שאומרת שזו סגולה לזווג הגון, ובספרי הפוסקים לא מצאתי מקור לשמועה זו. ולכן השאלה, האם ראוי שבחורים יחזיקו את הטלית, כאשר יש גם נשים מתחת לחופה, או שעדיף להימנע משום צניעות?
תשובה: רש"י כותב, כל מקום שיש בו גדר ערווה, אתה מוצא קדושה. ואין דבר שמצריך קדושה, כמו מעמד החופה, שזה מעמד של השראת שכינה.
לכן וודאי שצריך להמנע מלהחזיק את הטלית, כאשר יש חוסר צניעות או כאשר יש שם נשים. אבל יש פתרון, אפשר להחזיק את הטלית, רק בצד של הגברים, ובצד של הנשים הם תחזקנה או מישהו מהילדים.
כלומר, הרב המסדר את הקידושין, מסדר את מי שסביבו בצורה כזאת: הגברים עומדים בצד ימין, החתן, אבא של החתן, אבא של הכלה, ובאמצע הרב המסדר, והעדים. ואילו הנשים עומדות בצד שמאל, הכלה, אמא של הכלה, אמא של החתן, והשושבינות. וכך הכל מתנהל לפי ההלכה בקדושה ובטהרה.
למסקנה: אפשר להחזיק את הטלית רק בצד של הגברים, רק בתנאי שהנשים שנמצאות שם הן צנועות. ואם יש חוסר צניעות, לא כדאי להתקרב לשם.
תשובה: רש"י כותב, כל מקום שיש בו גדר ערווה, אתה מוצא קדושה. ואין דבר שמצריך קדושה, כמו מעמד החופה, שזה מעמד של השראת שכינה.
לכן וודאי שצריך להמנע מלהחזיק את הטלית, כאשר יש חוסר צניעות או כאשר יש שם נשים. אבל יש פתרון, אפשר להחזיק את הטלית, רק בצד של הגברים, ובצד של הנשים הם תחזקנה או מישהו מהילדים.
כלומר, הרב המסדר את הקידושין, מסדר את מי שסביבו בצורה כזאת: הגברים עומדים בצד ימין, החתן, אבא של החתן, אבא של הכלה, ובאמצע הרב המסדר, והעדים. ואילו הנשים עומדות בצד שמאל, הכלה, אמא של הכלה, אמא של החתן, והשושבינות. וכך הכל מתנהל לפי ההלכה בקדושה ובטהרה.
למסקנה: אפשר להחזיק את הטלית רק בצד של הגברים, רק בתנאי שהנשים שנמצאות שם הן צנועות. ואם יש חוסר צניעות, לא כדאי להתקרב לשם.