נ.ב. צ'אט זה מאושר בנטפרי.
מיני בר שיש לו ברז מים רותחים ולפעמים שופכים מים על דברי חמץ, האם חייבים הכשר?
לכאורה רוב בליעתו הוא בדברים שאינם חמץ ויש ללכת אחר רוב תשמישו גם בזה כפי שמוכח בש"ע ס' תנא סעיף כה. וכ"פ מרן רבינו זיע"א בתשובה כדמצורף (מכתב נ).
רן רבינו זיע"א בתשובה כדמצורף (מכתב נ).
ע' היטב בדברי מרן הראשל"צ בילקו"י סי תנא' סעיף ב' שהאריך לבאר בטוטו"ד שאין אומרים הלך אחרי רוב תשמישו רק לעניין הכשרו ולא שאם רוב פעמים אין משתמשים בחמץ אין צריך להכשירו ופליג על אחיו ר' יעקב זצ"ל עייש שהאריך בזה בראיות.מיני בר שיש לו ברז מים רותחים ולפעמים שופכים מים על דברי חמץ, האם חייבים הכשר?
לכאורה רוב בליעתו הוא בדברים שאינם חמץ ויש ללכת אחר רוב תשמישו גם בזה כפי שמוכח בש"ע ס' תנא סעיף כה. וכ"פ מרן רבינו זיע"א בתשובה כדמצורף (מכתב נ).
כוונתך לזה?כל הטעם שמרן כתב עירוי מכלי ראשון הוא רק חומרא דפסח כי מעיקר הדין לא חייב כלום כמבואר בחזו"ע
לפי הילקו"י יוצא שצריך ליבון כי הפלאטה לא בלעה כלל מסיר לסיר אלא רק מהנחת הלחם
ומרן במכתב כתב שאין צורך ללבן אלא עירוי כמו כל פלאטה
זכורני ששנה שעברה @הרב שמעון ללוש שליט"א דיבר על כך באור השבת
אולי @בנימין לוריא יכול להעלות את השיעור
השיעור שדיברתי עליו הוא מלפני פסח תשפ"ג יכול להיות שלא כתבו את התשובה הזו בעלוןכוונתך לזה?
הצג קובץ מצורף 18670
הכשרת בר מים לפסח
שלום וברכה. האם יש צורך להכשיר את מכשיר בר המים לפסח? אם כן כיצד?forum.moreshet-maran.com
לא זכיתי להבין דבריךלכאורה אף אם האדים שמגיעים לפיה אינם בחום שהיס"ב, אך מכיוון שכיוצאים מים חמים מן הפיה, היא חמה ובשעה שמערה על חמץ, כגון: כוסכוס, מנה חמה, דיסה, וכדו' אף שהאדים אינם יס"ב הם נבלעים בפיה מכיוון שהיא [הפיה] חמה מהמים חמים שממשיכים לערות עליהם על המוצרים הנ"ל.
ולא שונה מכל דבר חם שבולע דברים קרים, וה"ה הכא שהפיה של המיני בר חמה מעירוי של המים חמים ושוב בולעת את האדים שהם חמץ, וכנ"ל.
במחזיק ברכה (או"ח סי' תסז אות טז) הביא מן הפרי חדש: "אין דין נצוק חיבור בחמץ והרוצה להחמיר יחמיר,זה מש"כ רבני מכון הטכנולוגי הם אומרים שיש חשש לניצוק
איפה כתוב שחוששים לזה בפסח?
ובשער הציון סי' תמד' ס"ק ד' החמיר בזה עיי"שבמחזיק ברכה (או"ח סי' תסז אות טז) הביא מן הפרי חדש: "אין דין נצוק חיבור בחמץ והרוצה להחמיר יחמיר,