• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

הגר"א אבא שאול זצ"ל

יש למישהו מידע על הישיבה שלו. מה הסגנון לימוד? היחס לבחורים, היר''ש, ישיבה פתוחה או סגורה, כמה מקפידים על הבחורים וכו'
עכשיו ב''ה מתחילה עונת הרישום, אין זמן לנשום, והשם של הישיבה עלה לכותרות אם להפנות לשם בחורים
תודה
אני מכיר את הישיבה, הסגנון לימוד ישיבתי רגיל כמו כל הישיבות, אחד מהרמי"ם שם הוא בנו של הגר"ד פוברסקי. ראש הישיבה הגר"א זצוק"ל הלך בדרכי אביו, השיעורים שהיה מוסר הם בדרכו של מרן האורל"ץ. בנו כעת הוא הגרב"צ אבא שאול שהוא עילוי עצום, למד בפונוביז' והסגנון שלו כמו כמו פונוביז', הישיבה פתוחה כמו "דעת חיים", בחורים די פתוחים, אבל שמורים, כי הישיבה סגורה בבנין, ללא דירות, מה שנותן הרגשה שלא עושים מה שבא להם, אבל יש שם הרבה מקקי"ם וחברי צוות, כך שיותר קל לבחורים להרגיש שם בבית. אם תרצה שאל שאלות ואני יענה בשמחה. כל טוב.
 
אני מכיר את הישיבה, הסגנון לימוד ישיבתי רגיל כמו כל הישיבות, אחד מהרמי"ם שם הוא בנו של הגר"ד פוברסקי. ראש הישיבה הגר"א זצוק"ל הלך בדרכי אביו, השיעורים שהיה מוסר הם בדרכו של מרן האורל"ץ. בנו כעת הוא הגרב"צ אבא שאול שהוא עילוי עצום, למד בפונוביז' והסגנון שלו כמו כמו פונוביז', הישיבה פתוחה כמו "דעת חיים", בחורים די פתוחים, אבל שמורים, כי הישיבה סגורה בבנין, ללא דירות, מה שנותן הרגשה שלא עושים מה שבא להם, אבל יש שם הרבה מקקי"ם וחברי צוות, כך שיותר קל לבחורים להרגיש שם בבית. אם תרצה שאל שאלות ואני יענה בשמחה. כל טוב.
מחילה, אבל כמדומה ששיעוריו לא היו בכלל בסגנון שיעורי אביו.
היו בסגנון הישיבתי הרגיל.
הייתי שם לפני זמן מה, ומקוה שעכשיו בנו יתפוס אותה בצורה יותר רצינית.
 
יש למישהו מידע על הישיבה שלו. מה הסגנון לימוד? היחס לבחורים, היר''ש, ישיבה פתוחה או סגורה, כמה מקפידים על הבחורים וכו'
עכשיו ב''ה מתחילה עונת הרישום, אין זמן לנשום, והשם של הישיבה עלה לכותרות אם להפנות לשם בחורים
תודה
כת"ר יקפוץ לראות, זה קרוב לבית כת"ר יותר מלבית @עיני ישראל.
 
מחילה, אבל כמדומה ששיעוריו לא היו בכלל בסגנון שיעורי אביו.
היו בסגנון הישיבתי הרגיל.
הייתי שם לפני זמן מה, ומקוה שעכשיו בנו יתפוס אותה בצורה יותר רצינית.
סליחה מכת"ר. אבל מכיון שיצא לדבר עם הגר"א זצוק"ל בלימוד כמה פעמים, ופעם אחת יותר מחצי שעה, אני מכיר את הסגנון שלו טוב, גם בשיעור הישיבתי שלו הוא ניסה לתפוס את הנקודות הלימוד של אביו שזה עומק הפשט, לא בריסקער ולא חקירות יותר מדיי, ברור שהוא לא יכל ללמד כמו הגרב"צ זי"ע כי פורת יוסף זה סגנון עולם אחר להלכה למעשה... אין מה להשוות... אבל בשונה מהרבה ראשי ישיבות הוא היה מאד פשטן, ועמקן, היה מחבב מאד את תורת הגרעק"א והפנ"י, קרוב יותר לסגנון של מרן חכם שלום הכהן שליט"א.
האמת שגם בנו בזמן שהיה בישיבה הוא כמעט עשה שם הכל... רק עכשיו כנראה הישיבה תהיה יותר ישביש' ואולי יקבלו יותר בחורים בסגנון ישיביש', כי הוא מאד פונוביז'ער....
 
סליחה מכת"ר. אבל מכיון שיצא לדבר עם הגר"א זצוק"ל בלימוד כמה פעמים, ופעם אחת יותר מחצי שעה, אני מכיר את הסגנון שלו טוב, גם בשיעור הישיבתי שלו הוא ניסה לתפוס את הנקודות הלימוד של אביו שזה עומק הפשט, לא בריסקער ולא חקירות יותר מדיי, ברור שהוא לא יכל ללמד כמו הגרב"צ זי"ע כי פורת יוסף זה סגנון עולם אחר להלכה למעשה... אין מה להשוות... אבל בשונה מהרבה ראשי ישיבות הוא היה מאד פשטן, ועמקן, היה מחבב מאד את תורת הגרעק"א והפנ"י, קרוב יותר לסגנון של מרן חכם שלום הכהן שליט"א.
האמת שגם בנו בזמן שהיה בישיבה הוא כמעט עשה שם הכל... רק עכשיו כנראה הישיבה תהיה יותר ישביש' ואולי יקבלו יותר בחורים בסגנון ישיביש', כי הוא מאד פונוביז'ער....
אולי תשתף אותנו בנידון בו דנת עימו?
 
אולי תשתף אותנו בנידון בו דנת עימו?
בעיקרון למדתי איתו מסכת כתובות אז שהייתי בישיבה שלו בתור 'חיזוק', הוא לומד מאד ישר ועמוק, מה הקושיא ומה התירוץ של התוס', הוא אהב לשמוע קושיות פשוטות שהקשתי בהבנת הפשט, הפלפולים זה רק תיבול אצלו, הוא לא אוהב שמתחילים חקירות לפני שלומדים פשט, הוא אמר לי כמה פעמים: "אם לא הבנת גפת טוב ולא למדת מהרש"א אין לך מה לפתוח כלום עדייין...", הוא אמר לי שהספרדים עולים על הליטאים בהרבה מעלות מבחינה הזאת שהראש שלהם ישר מאד ולא מתבלבלים בין הבנת הפשט לתורת החילוקים. גם בנושאים הלכתיים הדרך שלו בהלכה מאד יסודית בלי פשרות, והכל אצלו מהוכחות מפורשות משו"ע, כמו שהיה דרכו של אביו זצוק"ל להוכיח את כל מיניה וביה מדברי השו"ע בעצמו, וחבל על דאבדין.
 
@פרשבורג ברוך בואך לפורום.
זה נראה שנרשמת לפורום לשם מטרה מסויימת, להשמיץ אדם אחד.
אנא חדל מדרכך זו, ואם לא נאלץ להדיחך מהחברות בפורום.
ראה הוזהרת.
תשאיר אותו. זה בסדר גמור מבחינתי. אני נהנה לראות את ההבדל בין החברים האיכותיים כאן לבין האחרים.
 
לא הבנתי למה לא פחד ר' אליהו,
ר' יוחנן אמר בגמרא "ואיני יודע באיזה דרך מוליכין אותי".. והיה בוכה על כך.
אז מי בדור שלנו יכול להגיד לא מפחד?
יש למישהו הסבר?
אשמח לשמוע.
אולי @יצחק משען ? איש החינוך..
תורה וללמוד צריכים.
ואני שואל אותך מי אמר שר' יוחנן פחד, לא כתוב בגמ' שהוא פחד, כי באמת מי שמפחד זה סימן שיש לו חטאים כמ"ש "פחדו בציון חטאים" רק ר' יוחנן ידע שהחשבון בשמים מדוקדק עד מאד, כמ"ש וסביביו נשערה מאד" לכן הוא בכה שמי יצדק לפניך בדין כי מי יכול להגיד שהוא מושלם לגמרי. אבל ח"ו להראות סימן של פחד שזה מורה על עוונות וד"ל. וכמ"ש מרן הגראמ"מ שך שבא משהו להזמינו לסנדקאות בערוב ימיו, והרב שך אמר לו שאין לו זמן לזה כי הוא צריך להתכונן לעלות למעלה, אז אותו אחד אמר לו שאדרבה זה מחילת עוונות מי שזוכה להיות סנדק, ובפרט בפגם הברית, אז הרב שך זיע"א התבונן בו ואמר לו: יודע אני בעצמי שמעולם לא פגמתי ואין לי מה לפחד מעוונות!!! (ראיתי את כתוב באחד מספריו של הגרמ"מ שלוזינגר זצוק"ל) רואים שגדולי ישראל ידעו להכיר את עצמם מבחינת עוונות שהם נקיים לגמרי, ולכן לא פחדו להסתלק מהעולם, רק לרום מעלתם ידעו שהם רחוקים מן השלמות.
 
חזור
חלק עליון