ידוע מה שכתב בילקו"י (סי' תרע"א {הדלקת נ"ח בביהכנ"ס} ס"ב, עמ' רי"ב), שאם מתפללים ערבית מפלג המנחה, יכולים להדליק ולברך קודם ערבית כשהגיע זמן פלג המנחה.
(וכן מזכיר זאת כל פעם בשיעורים, ואת הסיפור עם הגרב"צ אבא שאול, ובסוף גם כתב כן באור לציון ח"ד סי' מ"ב סעיף י"ב עמ' רמ"ט).
אך בשיעור שמסר מרן שליט"א שמעתי דבר חידוש מעניין בעניין זה, וז"ל:
"וכן בית כנסת, עושים מנחה וערבית, גמרו מנחה, וערבית עוד מבעוד יום עושים, מדליקים נר חנוכה בין מנחה לערבית אפי' שזה לפני השקיעה, למה? פלג המנחה - שעת הדחק. אם אפשר ישאירו את זה אחרי קדיש תתקבל של ערבית לפני שיר למעלות, שמה ידליקו נר חנוכה זה יותר עדיף".
והיינו שאע"פ שאנחנו מתירים להדליק לפני ערבית אע"פ שזה רק אחרי פלג ולפני השקיעה וצאה"כ, מ"מ יש עדיפות לדחות את ההדלקה ולהדליק לפני שיר למעלות.
ניתן לשמוע את ההקלטה כאן בדקה 29.
(וכן מזכיר זאת כל פעם בשיעורים, ואת הסיפור עם הגרב"צ אבא שאול, ובסוף גם כתב כן באור לציון ח"ד סי' מ"ב סעיף י"ב עמ' רמ"ט).
אך בשיעור שמסר מרן שליט"א שמעתי דבר חידוש מעניין בעניין זה, וז"ל:
"וכן בית כנסת, עושים מנחה וערבית, גמרו מנחה, וערבית עוד מבעוד יום עושים, מדליקים נר חנוכה בין מנחה לערבית אפי' שזה לפני השקיעה, למה? פלג המנחה - שעת הדחק. אם אפשר ישאירו את זה אחרי קדיש תתקבל של ערבית לפני שיר למעלות, שמה ידליקו נר חנוכה זה יותר עדיף".
והיינו שאע"פ שאנחנו מתירים להדליק לפני ערבית אע"פ שזה רק אחרי פלג ולפני השקיעה וצאה"כ, מ"מ יש עדיפות לדחות את ההדלקה ולהדליק לפני שיר למעלות.
ניתן לשמוע את ההקלטה כאן בדקה 29.