• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש. מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

הילולת התנא רשב"י במירון ל"ג בעומר תשפ"ג - עידכונים

גם השינוי בין ח"ר יוסף עדס ז"ל לבין רבי משה חי שראבני ז"ל.
גם השינוי בין הבא בחלום, התנא האלהי רבי שמעון בר יוחאי זיע"א או שמא רבי יעקב חיים סופר ז"ל בעל כף החיים. וצריך בירור.
אף אני שמעתי כך וכך מובא בספרים שבהם סופר על כך...
 
אני לא ראיתי כאן גירסא אחרת ממה שסיפר רבינו חכם יצחק אבל כך זכורני ששמענו המעשה מזקני ירושלים לפני שנות דור, שהכה"ח בא בחלום לר' משה חי שרבני, ובמירון נכחו כבר חכם יוסף עדס וחכם יהודא צדקא וחכם ישועה עטיה ועוד, וכשבא מרן רבינו עובדיה ראה על הקיר את התמונה של הוזה המדינה הרצל שר"י ומיד הפך התמונה על פניה שלא לראות פני רשע, וכמדומה שבחלק מהצילומים מאותו מעמד ניכרת התמונה ההפוכה.
 
אני לא ראיתי כאן גירסא אחרת ממה שסיפר רבינו חכם יצחק
יש שינויים מי בא בחלום, ולמי בא בחלום.
אבל כך זכורני ששמענו המעשה מזקני ירושלים לפני שנות דור, שהכה"ח בא בחלום לר' משה חי שרבני, ובמירון נכחו כבר חכם יוסף עדס וחכם יהודא צדקא
כך גם אני זוכר ששמעתי.
וחכם ישועה עטיה ועוד, וכשבא מרן רבינו עובדיה ראה על הקיר את התמונה של הוזה המדינה הרצל שר"י ומיד הפך התמונה על פניה שלא לראות פני רשע, וכמדומה שבחלק מהצילומים מאותו מעמד ניכרת התמונה ההפוכה.
זה לא שמעתי.
 
עוד פרטים על מתווה מירון תשפ"ג
yWAQTdIIsiz5g3Kt4jLG_e1HwaufBTYkRvKMDgVuiAbeMeEv5LFzi-G1f-blGn5C1cslmr_7XkpVl6undLQ05LBTQSCeExGlv6zcyN_AWEsOKKuie6JPiEjfydlv3jphjKOxkpn-=s0-d-e1-ft
מירון תשפ"ג: השנה שתזכר בהיסטוריה בעז"ה כ"נקודת המפנה" לתועלת רבבות אלפי בית ישראל העולים למירון להילולא דרשב"י
פורסם המתווה החדש שהוכן ברוב עמל ע"י אנשי המקצוע, וקיבל את ברכת הדרךממרנן ורבנן גדולי וצדיקי הדור שליט"א
♦

אישי ציבור סומכים את ידיהם על המתווה החדש ומבקשים: בואו נוכיח קבל עם ועדה שהיהדות החרדית יודעת לנהל מעמד מורכב כל כך מתוך אצילות ורגישות וקידוש שם שמים
♦

חובת ההוכחה עלינו!
כל הפרטים על המתווה המיוחד שנותן מענה לרוב צרכי אנ"ש החרדים לדבר ה' בהילולא
VxAH140DQnIOOa3O90W0KPXMmHBL1mK1CGhzMzDe0sYuGcQDm3Ib1tl86-3w-BmU6zjxLIibr9eWXD551xGdNiDEi5KVOyqpCcpCPByqmDodQWno5-2zvGAHKadKhNxp4Ga3Vqs=s0-d-e1-ft
בואו נראה להם ערבות הדדיתבפגישות שמנהלים השר הרב מאיר פרוש והפרויקטור הרב יוסף דייטש עם אישי המשטרה והביטחון העלו הם דרישה אחת ברורה: השנה מתנהל הארוע ע"י האנשים בשטח, העסקנים החשובים מקרב הציבור החרדי אשר מכירים טוב את השטח, את האוירה, את המעמדים ויודעים לנהל טוב מאד את האירועים השונים.אי אפשר לפנות אנשים בכח, אי אפשר לתת למשפחות להתייבש בדרכים, אי אפשר למנוע את התשוקה של עשרות ומאות אלפי יהודים להראות בצל האדון - דא רשב"י , טענו העסקנים.גורמי הביטחון שכבר הבינו שהדרכים האחרות לפעול נכשלו כשלון חרוץ קיבלו על עצמה את האתגר, וכששמעו את התכנית והבינו את הרציונל שמאחוריו הם נתנו לנו צ'אנס.
רק שאלה אחת הייתה להם, "איך נהיה בטוחים שהציבור אכן יפנה את מקומו לאחר 5 שעות של שהות בהר? איך נהיה בטוחים שניתן לסמוך על הציבור החרדי?
את התשובה אנחנו ניתן, כל אחד ואחד מאיתנו. בואו נוכיח להם אחת ולתמיד שהציבור שלנו יודע לנהל את עצמו בצורה הכי טובה, בואו נוכיח להם שהציבור שלנו הוא אינו כזה כמו שהתקשורת מנסה לצייר אותו, אלא יודע להעריך השקעה אמיתית שנעשית למענו ובדרכו, ושכשמתחשבים ברגשותיו הוא יודע להכיר טובה.
במשך התקופה האחרונה התרוצצו השר הרב פרוש והפרוייקטור הרב דייטש מקהילה לקהילה ומעיר לעיר כדי להביא למצב שכולם יהיו מרוצים בעז"ה, וקיבלו את ברכתם של מאורי האומה מרנן ורבנן שליט"א.
הפעילות שנעשית על ההר היא חסרת תקדים, והיא רק ההתחלה. ככל שהציבור שלנו יהיה ממושמע יותר כך נקבל יותר בעז"ה.

נרבה בתפילה ותחנונים להצלחת המעמד
ויהי נועם ה"א עלינו ומעשה ידינו כוננהו
הפעם חובת ההוכחה - עלינו!מאת ה' הייתה זאת - היא נפלאת בעיננו.במשך השנים האחרונות, משנה לשנה, הפכה העלייה למירון לל"ג בעומר למורכבת יותר ויותר והעומס והצפיפות הפכו את העלייה לכמעט בלתי אפשרית, עדי השבר הגדול אשר הושברנו לפני שנתיים בלבד, בעלותם בסערה השמימה של מ"ה הקדושים.
מה לא נכתב מאז? מה לא נאמר? מה לא הוסבר על הצורך בשינוי, על הצורך בחשיבה מחודשת, על הצורך בניהול חרדי מבין ומתחשב של המעמד.
הכל נאמר, אבל לשטח זה לא הגיע, בשטח ראינו שוטרים, עיכובים, פרשים, מראות לא נעימים בכלל.

עד השנה.
השנה בחסד ה', שלח לנו ה' שליחים נאמנים ומיוחדים, 'אנשי מירון' המכירים כל צעד ושעל בהר הקדוש הזה והם בנו עבורינו תכנית מיוחדת, מתווה ראשוני אותו הספיקו ליישם בקוצר הזמן הזה ועליו נרחיב בידיעות הבאות.
הפעם קיבלנו הכל. הציבור החרדי מממש את השאיפות הברוכות שלו להסדרת האירועים בדרך המתאימה לו וצרכיו, הפעם מקווים אנחנו שתהיה התחשבות מיוחדת, הפעם המשטרה תיתן רק את המעטפת של המעמד והארוע עצמו ינוהל ע"י סדרנים מאנ"ש ממיטב חברות ההפקה החרדיות, הפעם כל אחד שירצה יגיע אל ההר, בדרך נוחה ומסודרת.
והפעם חובת ההוכחה עלינו.הפעם החובה עלינו להוכיח שכשמדברים בהיגיון, אנחנו מצייתים ונשמעים להוראות, הפעם נוכיח שבחלוף חמשת השעות אנחנו מפנים את המקום לבאים אחרינו,הפעם נוכיח שאפשר להתפלל בציון תפילה קצרה ולהמשיך את המסלול ברחבי ההר, הפעם נוכיח שהציבור החרדי יודע לנהל את עצמו בצורה הכי טובה שיש, בלי צורך שיתערבו לו בהחלטותיו ובאורח חייו.עכשיו זו ההזדמנות שלנו, בואו ניקח אחריות, בואו נוכיח להם שאנחנו טובים יותר!

רְצוֹנֵנוּ לִרְאוֹת מַלְכֵּנוּ, בְּהִלּוּלָא דְּבַר יוֹחָאי
מיוחד ל'עולים למירון': סיור וירטואלי מקיף ומרתק במירון של המתווה החדש. כך זה יראה!
הטרמינלים, רחבת השמחה המרכזית, אהלי התרעננות, המסלול לציון הקדוש, רחבת החלאקה במתחם הציון, הרחבת דרך המהדרין ועוד ועוד.
בואו עמנו!
ר' משה נוסע בכל שנה למירון, השנה התווספה על העלייה שמחה מיוחדת - שמחת החלאקה לבנו בכורו שיחיה, אותה הוא מתכוון לחגוג בעיצומו של יום, בל"ג בעומר, יחד עם רבבות עמך ישראל.
הבן הקט והמשפחה מתרגשים כל כך לקראת המעמד, ור' משה שיש לו ניסיון כואב מהשנים הקודמות מתכונן עם כל המידע האפשרי לקראת העלייה לציון. בואו נתלווה אליו לסיור מיוחד!
sRw8SRNNcmvgklsC3J16klqtOxKfmG45tG2hySXijq4kBnS6TbqwrEmqSCgrD-EyZfOzIAc5PE0A-waBH7HieKQo1_OHOyISK81waC999M5GWh18kOmOX87J4sQhu6n_Jujn8D2VSK4Wx-6VT_tBenyLY4ni=s0-d-e1-ft
שלב ראשון - קניית כרטיסי נסיעה!
ההגעה למירון תתאפשר השנה רק באמצעות תחבורה ציבורית, בשלושה דרכים נפרדות
1. הגעה באמצעות האוטובוסים של משרד התחבורה - בתשלום ברב קו, מכל הערים החרדיות.
2. הגעה באמצעות אוטובוסים המאורגנים ע"י הקהילות או חברות פרטיות
3. הגעה ברכבים פרטיים עד צומת אליפלט - ומשם בשאטל עד מירון
עבור כל אחד מדרכי ההגעה צריך לקנות כרטיסים מראש, באמצעות משרד התחבורה. כרטיס הנסיעה משמש גם ככרטיס כניסה למירון...
מבין כל האפשרויות ר' משה בוחר בנסיעה בתחבורה הציבורית הנוחה והבטוחה.
איך קונים כרטיסים?
גם השנה תתקיים מכירת כרטיסי הנסיעה מראש, כדי לתכנן בצורה הטובה ביותר את מערך ההיסעים לכיוון מירון לרווחת הנוסעים. מכירת הכרטיסים תתקיים אי"ה החל מיום חמישי ו' אייר ועד ליום חמישי שאחריו, י"ג אייר. המכירה תתקיים במגוון פלטפורמות דיגיטליות ובאמצעות מוקד טלפוני שמספרו 2111*.
שר ירושלים ומסורת ישראל, הרב מאיר פרוש, פועל בימים אלה מול הגורמים הרלוונטיים על מנת להפעיל במקביל גם מוקדי מכירת כרטיסים שיפעלו ברחבי הארץ לטובת קהל העולים מירונה.
יצוין כי השנה יושק שירות חדש, במסגרתו יוכלו כל החפצים בכך לחזור ממירון באמצעות רכבת כרמיאל, אשר תופעל במתכונת מיוחדת גם בליל ל"ג בעומר לתחנות סבידור ובית שמש, כאשר במקביל, יופעל שירות הסעה מיוחד לתחנת סבידור לכיוון בני ברק, ומתחנת בית שמש אל השכונות בבית שמש. הנסיעה חזרה ממירון באמצעות הרכבת תהיה ללא תיאום מראש ובהצגת כרטיס נסיעה הלוך של התחבורה הציבורית.
המעוניינים להגיע ברכבים פרטיים יוכלו לחנות בחניון אליפלט, ולרכוש כרטיס נסיעה עם שאטל מחניון אליפלט למירון ובחזרה. גם עבור אוטובוסים פרטיים הוקצה חניון כחל, ואף מחניון זה יופעל מערך שאטלים ברכישת כרטיסי נסיעה מראש.
ipHBFVgRjwsjdhWL_j8Xwpm2vfF-7flJ_vs8qZ4WDDB0RSsVBjgWhJ1YSNs5GQBHTSPhxbv_-DJfyTEUb5_l7gdF1qMKER7kl7pHeyE1IhLOqTDg3gHlvK217XRmhCVxk9sow2qrCMBa=s0-d-e1-ft
תחנת התרעננות בדרך
הנסיעה למירון מתמשכת שעות ארוכות, בדרך עוצרים ר' משה ובני משפחתו בחניון מהדרין, שהורחב והותאם לצרכי מאות אלפי העולים. במתחם מצאו ר' משה אהלי התרעננות, שתיה חמה וקרה, מיני תרגימא, מקומות להתרעננות לבן יקיר, חדרי נוחיות מרווחים, וכל התנאים הנדרשים למען יוכל להמשיך בנסיעה בשקט וברוגע.
ובכן, לאחר העצירה במקום ממשיכים כולם בדרך העולה מירונה, בהתרגשות, בשמחה ובבטחה, כאשר בלב מתנגנת שירה אדירה, "אשרי מי שבא לכאן" אשרינו מה טוב חלקינו ומה נעים גורלינו שזכינו!
jGRH6v5pSNg7J2Xbg4XKybFuCsgwAhGXmOB100cpiShKAwfJFE68owEyAaT1PZBgweEsgnGZVzWiEGEjEP6twkMFGNVQQ8xetvw89JM-y1Rq_-mH9jgGhAKj1o-7luNPyyo_Lj60qMncIHE=s0-d-e1-ft
הבחירה הראשונה - מתחם ההילולא
בשלב הראשון החליט ר' משה שהוא מוכרח לטעום ראשית מהאווירה השמחה במירון, מהחלאקות של כולם יחד ומההדלקות המרוממות של האדמורי"ם, וגם ממטעמי הכנסת האורחים שהוכנו השנה ביד רחבה, סעודות בשריות כיד המלך בתבשילים שונים.
הוא צועד עם בני משפחתו לכיון הר מירון ובאמצעות השילוט הוא מגיע ל"מתחם 89 -מתחם ההילולא" הענקי ועל הכל רחבת הריקודים הענקית עם תזמורת בכל שעות היממה.
המתחם החדש כולל 110 דונם! של שטח רחב ידיים עם כל התנאים והנוחיות באופן שמכיל עשרות אלפי אנשים, ויתכן אף יותר. במתחם שחולק לשלושה מתחמים, אברהם יצחק ויעקב, (ראו מפה) יהיה מתחם להדלקות, כאשר יש מקום רחב לנשים להשתתף גם, מתחם חלאקות עם פארנצ'עס סביב לבני המשפחה, רחבת ריקודים ענקית, וכן מתחמי הכנסת אורחים.
ר' משה ובני משפחתו חוגגים בשמחת הילולת הרשב"י בנוחות מקסימלית, ורווים נחת רוחני מאין כמותו.
שעתיים חולפות בלי שירגישו, וכעת הגיע הזמן לעלות לציון הקדוש, להתרפק על מקום מנוחתו של רשב"י ולחגוג את החלאקה כמסורת הקדושה - ברחבת הציון הקדוש.
עולים לציון!
ZUtEfODZvlV_qdPuAIIOX5tsVb7Jy-wJ0PvP6QtV8K8AKUsO4nTS65WAt2Qzv2jiLcPUqn99S0sxd8MwyJZnVv6AR5FHdmCxqAWjrWmDPoqU6HBvqLpC-JU0lcdwlNY6GcAZTg=s0-d-e1-ft
דרכי ציון שמחות - רשמים מהעלייה לציון
את השינוי המבורך ראה ר' משה כבר מיד. הדרך בת מספר הדקות לציון מתפצלת כעת, יש דרך למשפחות ודרך למהדרין, כולם מגיעים אל הציון.
דרך המהדרין הורחבה בפי 6 ונוצק שביל מסודר ברוחב 6 מטרים. השביל מגיע עד הצד השמאלי של הציון- בו ממוקמות הרחבות הגדולות לתפילה ללימוד לשמחה ולחלאקות עבור הגברים, דרך המשפחות מובילה גם היא אל הציון וקרובה יותר אל הצד הימני, בו קיימים מתחמי נוחות תפילה ושמחה - וגם השתתפות בחלאקות עבור הנשים.
לראשונה הוקמו אהלי תפילה וחלאקות לנשים! לראשונה יוכלו הם לראות את ילדיהם בעת השמחה הגדולה!

כמובן לאורך כל הדרך הוצבו אהלים להתרעננות עם חדרי נוחיות, לא כימיים, אלא תקינים, עם נקיון רציף וכאן הבקשה מכולם לשמור גם הם על הניקיון לטובת הבאים אחריהם.

והנה הנה מגיעים אל הציון הקדוש, והשנה חידוש!
רחבת השמחה המסורתית והחלאקות הועברה לרחבה שמאחורי הציון הקדוש, מתחם 'שמחת הרשב"י', רחבת תו"א לשעבר, שם מצד אחד ירקדו הגברים ומלמעלה תשקפנה הנשים על בניהם ביום חגם, שם תנגן גם התזמורת המסורתית.
fltwq0oDfNwmfkohjrN0G_GhS5X50oqsN7UsK-an7wspM3jqZ0TLY_z95arugImyvz-T88eSuv1Mht0oWkcIpDZrbZZLln1nilWKk4XnOBuDz_2iAWoD1nRj5jETIi-d=s0-d-e1-ft
על הציון הקדוש - סדר מופתי
400 סדרנים חרדיים הוכנו לשמירה על הסדר בציון הקדוש ולמניעת אסונות חלילה. ר' משה לא מוצא כאן שוטרים, הם לא נדרשים, לכאן נכנסים באווירה של יום כיפור, במסלול אחיד עם ערבות הדדית בין אדם לחברו.
הרחבה הגדולה בכניסה - תיועד לכניסה בלבד למתחם הציון. מכאן יעמדו ברטט ובזיע להכנס למתחם עפ"י הוראות הסדרנים, מסלול הכניסה יכלול תפילה קצרה בציון, והיציאה תכף מהצד של רבי אלעזר לרחבת הריקודים.

שלוש שעות שוהה ר' משה במתחם, אין צורך ביותר, הוא חש שבני הבית כבר עייפים, ומשם יורדים כולם בחזרה רצופים בחוויות אל השאטל המיוחד שיביא אותו לחניון לעיר מגוריו לפי השילוט.
כזה ל"ג בעומר מיוחד, ר' משה עוד לא חווה!


CoYbrtrMVHuRvCXcocfucvNXn7NkU0yQ2wjzviyzCE83WTYXBnOgnLbr3oM__BLXtwWs1w7VRA3hc59Bk7XPN1hjOx38GRdjRRDS9O9ErwGcVMSXuhH1hinGlXmbeRpLmEBPTg=s0-d-e1-ft
השר הרב מאיר פרוש, ממ"ז צפון במשטרה ניצב תחאוכה ופרויקטור ההילולא הרב דייטש, הציגו את מתווה ההילולא במסגרת מסיבת עיתונאים וסיור בהר מירון
סיפוק רב בקרב היהדות החרדית מהמתווה שמהווה צעד ראשון בהחזרת השפיות ובניהול נכון של ההילולא הקדושה לטובת רבבות אלפי ישראל
לצפייה במסיבת העיתונאים המלאה לחצו על התמונה

*עיקרי המתווה:*
*-הגדלת מספר העולים למירון*
*-מתחם הילולא בגודל 110 דונם*
*-ההדלקה המסורתית על גג הציון*
*-התכנסות גם בבני עקיבא*
*-מאות סדרנים מהמגזר החרדי ישמרו על הסדר*
*-מהפכה בטיחותית בכל חלקי ההר*
*-הכפלה וסלילת דרך בורמה*
*-הרחבת דרך המהדרין ל-6 מטר והכשרתו לכהנים*
*-6 מתחמי התקהלות סמוך למתחם הציון*


שר ירושלים ומסורת ישראל, הרב מאיר פרוש, פרויקטור ההילולא, הרב יוסי דייטש, ומפקד מחוז צפון במשטרת ישראל, ניצב שועאע (שוקי) תחאוכה, הציגו היום (ראשון) במסיבת עיתונאים במירון, את מתווה הילולת הרשב"י תשפ"ג במירון.

הגדלת מספר העולים

במסגרת המתווה, ולאור העבודות הנרחבות להכשרת דרכי גישה וחירום מרווחות וההתקדמות המשמעותית בהכשרת "מתחם ההילולא" המורחב בהיקף של כ-110 דונם, צפוי השנה מספר השוהים בו זמנית ברחבי ההר לעלות משמעותית מהשנה הקודמת. מספר העולים המדויק ייקבע לאחר השלמת העבודות והערכה הנדסית מעודכנת.

בתיאום עם משרד התחבורה, הוחלט להעלות את זמן השהייה לכל חוגג, בכדי לאפשר לכל עולה לשהות זמן משמעותי במקום הקדוש ולקחת חלק בהילולא, תוך הסברה על חובת הערבות ההדדית ועין טובה, והצורך לאפשר גם לאחרים את הזכות לעלות למירון ולהשתתף בהילולא, שתלוי בהבנה משותפת והימנעות משהייה ממושכת מידי במירון.

*מתחם ההילולא המורחב*

במהלך מסיבת העיתונאים נחשף "מתחם ההילולא" המורחב (מתחם 89), שיהיה מוקד העלייה המרכזי בל"ג בעומר. המתחם בגודל 110 דונם כולל 50 דונם חדשים של חניונים לתחבורה רבתית, ועוד 60 דונם של שטחי התקהלות.

במתחם יוקמו שטחי כינוס לאירועים, שבכל אחד מהם יוכלו להתכנס אלפי אנשים, עם טריבונות בטוחות ומקומות ישיבה. המתחם כולל בנוסף שטח חדיש ומרווח למנהג החלאק'ה, שטח לחלוקת מזון ושתיה כמנהג 'ח"י רוטל', רחבת ריקודים גדולה עם מוזיקה שתפעל לאורך כל ההילולא כמסורת במירון בכל השנים, ואוהל עם מקומות ישיבה לתפילה ולימוד.

בנוסף, במתחם ההילולא יוקצה שטח למעמד זיכרון ל-45 הנספים ז"ל באסון מירון לפני שנתיים, שם תיערך סעודת יום השנה בהשתתפות מאות מבני המשפחות, ויתקיים מעמד אזכרה לעילוי נשמת הנספים עם שירי חיזוק ותפילה.

מתחם ההילולא המורחב צפוי לשמש גם להדלקות של גדולי האדמו"רים, הרבנים וראשי הקהילות, ולצורך כך הוקצו שטחים מרווחים להדלקות והריקודים במתחם לאורך כל שעות היממה.

מתחם בני עקיבא

בהתאם להמלצות ועדת החקירה, גם מתחם בני עקיבא ייפתח השנה מחדש לשימוש העולים, ויוקצה לכינוסי קהילות. כחלק מהמתווה, הכניסה לבעלי כרטיסים לאירועים במקום בלבד.

מתחם הציון

מתחם הציון יפעל במתווה מיוחד, יכלול מאות סדרנים מתוך המגזר החרדי, בכל רגע נתון, שיאבטחו את כל המעברים, ויבטיחו בכל רגע נתון את שמירת הסדר והעמידה בתנאי הבטיחות. השוהים במקום יתבקשו על שמירה והתחשבות אחד מהשני בכדי למנוע מראש הגעה למצבי דוחק.

במטרה לשמר את המסורת המירונית, יוקצו שטחים בסמוך לציון לתפילה וריקודים, במקום החצר הצמודה לכניסה שתוקדש לאפשר כניסה בטוחה למערה. ב'חצר רבי אליעזר' (מתחם ההדלקה של תולדות אהרן בעבר) תופעל תזמורת לכל יממת ההילולא, במסורת בעלי המנגנים שהייתה נהוגה בחצר המערה בכל השנים.

ב'חצר הלל' (מתחם ההדלקה של תולדות אברהם יצחק בעבר) יוקם אוהל רחב ידיים, ממוזג ומרוהט, לתפילה ולימוד, עם מקומות ישיבה, בקרבת מקום לציון הקדוש. בסמוך יוקמו גם 2 מתחמים לטובת מנהג החלאק'ה, וכן יוקמו במקום מתחמים ואוהלים גדולים לציבור הנשים.

ההדלקה המסורתית והיחידה על גג הציון תיערך על ידי כ"ק האדמו"ר מבאיאן שליט"א, שימשיך במסורת אבותיו. מתחם ההדלקה יתחלק ל-2 מפלסים שיוכלו להכיל אלפי אנשים.

השקעה רבה הוקדשה במסגרת המתווה להבטחת בטיחות העולים לציון, למימוש המלצות ועדת החקירה ושיפורים אף מעבר לכך. עובדות אלו מאפשרות את הגדלת מספר העולים, אך מפאת קוצר הזמן העבודות להכשרה רוחבית של ההר יימשכו גם לקראת השנים הבאות, אז מכסת העולים צפויה לגדול אף יותר.

דרך בורמה ודרך הכהנים

במסגרת העבודות, דרך בורמה, שמקיפה את מירון מכיוון המושב, נסללה מחדש ורוחבה הוכפל, וכעת יתאפשר מעבר בטוח לכלי רכב מאושרים משני הצדדים, לקראת הפיכת הדרך לדו סטרית באופן מלא בשנה הבאה.

כביש החירום, שישמש בשגרה את העולים רגלית בדרך מהדרין, הורחב פי שלוש ועומד כעת על 6 מטרים, ויאפשר בעת הצורך תנועת כלי רכב ובשגרה מעבר בטוח למגיעים לציון – כולל הפיכת המעבר כולו לדרך כהנים, מה שמבטל את השימוש במעבר המוגבה והמסוכן שהיה במקום עד עתה.

סמוך למתחם הציון הוקמה דרך מעבר נוספת, שתחבר את חצרות הריקודים והתפילות ישירות לדרך מהדרין באמצע העלייה להר, ותקטין את כמות העולים למעלה ההר בדרך המרכזית.

המתווה גובש בחודשים האחרונים במסגרת עשרות פגישות שקיים הפרויקטור יוסי דייטש עם כל הגורמים הרלוונטיים, בראשם משטרת ישראל ומשרד התחבורה, לצד יתר הגורמים הממשלתיים, העירוניים, הציבוריים והפרטיים הקשורים להילולא.

במסגרת האחריות שהוטלה על הפרויקטור החל לפעול מערך דוברות והסברה, שיקדם קמפיין נרחב בכל הציבורים העולים למירון בל"ג בעומר, בכדי ליידע את הקהל בכל פרטי המתווה, הנחיות והבטיחות והמידע על אירועי ההילולא.

שר ירושלים ומסורת ישראל, הרב מאיר פרוש: "עולי מירון היקרים, תנו בנו אימון. זה לא יהיה מושלם, אבל אם אנחנו נעבוד יחד, למען הצלחת מתווה ההילולא השנה, זה יהיה קרוב למושלם, וזה יביא אותנו למתווה מושלם בשנה הבאה, ובשנים שיבואו. זה לא יהיה מוגזם בכלל להגיד שמה שיקרה השנה במירון ישפיע משמעותית על כיצד תיראה הילולת הרשב"י בשנים הקרובות. בידינו הדבר".

מפקד מחוז צפון במשטרת ישראל, ניצב שועאע (שוקי) תחאוכה:* "יש לנו שיתוף פעולה מלא, כולנו עם מטרה משותפת להילולא בבטחה ובשמחה. זה לא צריך לבוא אחד על חשבון השני, בעבודה נכונה, שאנחנו מובילים אותה ביחד, זה אכן יקרה. כשיש רצון טוב משני הצדדים, מגבשים פתרונות טובים להכל. אני פונה לבני המגזר החרדי, אנחנו יחד בדבר הזה. בואו נוכיח לכולם שאפשר לפעול ביחד".

*פרויקטור ההילולא, הרב יוסי דייטש:* "פעלנו במשך חודשים בכדי להכשיר שטחים שיאפשרו להגדיל את מספר המשתתפים בהילולא, אנחנו נחכה להערכה ההנדסית בסמוך לל"ג בעומר, אבל מדובר ללא ספק בבשורה. מתחם ההילולא, שהוא חלק בלתי נפרד מהמסורת של מירון, יאפשר לנו לראות השנה מירון כמו שהכרנו במשך שנות דור. כעת זה תלוי בנו, הממונים ובכם הציבור, בכדי להבטיח שהשנה הוא רק הקדימון לעוד הרבה שנים שמחות במירון".


מהנעשה בשטח: מראות מההכנות הגדולות לקראת ההילולא, להגעתם של מאות אלפי ישראל קדושים וטהורים לציון הרשב"י
RoJyF7ttxS1hFHYNVCc5M8lo8JTnXlrFUDVPh9Pxy9KjR5kymUXSA870G_3RxM4AH255oGVMqc-7AAcYuBxPH-D7HUWIoFSay-Skh_95WiL2yVUrV7dMIY_jPZijFa49zheWOTd-nZm00j1mBpGB=s0-d-e1-ft
OF-MxiZWIUoQo5p-NQ5GqbS8LRYdegqwcDiaw1aGze_qcCGdQTMR_O8M39TFpuI0LoeJVAQrX5EjNBXsEKnwtQK8cHGTrKjmUBLaG2mqSUsCMkoS7O7zIIoNbLzoYsEFqFUbo7HcB16YlXZbVfwR=s0-d-e1-ft
שביל דרך מהדרין הורחב בפי 6! במקום רוחב מטר בעבר הוא הפך למסלול שרוחבו 6 מטרים לטובת ההמון. העבודות בוצעו בליווי ובפיקוח 'אתרא קדישא' לטובת הכהנים
oPRzpJWR6ihjCBHxosLuctdjRM7N1ZAo_m7bPWzaQSNOX6AntMOCqhXWzxZg7bQDgH7Yri4EEFpguw9jlQh-fHXCGZOzBCvQT_h5Tc-roxjS15KIWrws7VmxjGU0rJ7aFG9nDVAJRxrJ93HodA=s0-d-e1-ft
0n_AYG6BZAt584sm4Ff64nnAnTKplqNMS-O4IRMrKAxIRMkHy6EC3EyxYSaDOPAEgqvdRpTmBTwTa_Og2FY753Qow7p1-j8Ok53mkT7gRXQl-agm0o7Bm5s-elNYfxZqdN_n5IuH1rnGUBerzg=s0-d-e1-ft
מפגש של השר הרב פרוש עם נציגי משפחות מ"ה הקדושים. בעז"ה יהיה במתחם ההילולא שטח מיוחד לטקס זיכרון לקדושים בהשתתפות מאות מבני המשפחות, בציביון ובדרך המתאימה להם
xZYcgcdx8mfPbFBt6xvFvnyJDnnwI5LW3C7kzHLRpGkL5LPX3cdZk3AVq1p0o6pAcyguzmJGB6j_j8MDUimKhRDCldRwd_ydp7vYmiAY__cUKwL36i2BOqgp6zcc78Tz1kN_GnDLYrY8=s0-d-e1-ft
fqHkQoMHcvE3RL0nNeeuU7gfDjqK4heypAGv8dcOuitB4pQQMcGOzL1IBM8Ls5c_ij2OG_65gkCAiOEgOTYZmALdnezvjn2J83OtPGGSCc_Q0gn86XtZ8gVTzBolCkOFNygFiIHgnzjp=s0-d-e1-ft
במתחם הציון מתקיימים סיורי עבודה על בסיס יומיומי כמעט עם כל גורמי המקצוע, משטרה, הלה, הפקה, סדרנים ועוד ועוד
2gIRn9F8ArajDDBrTecDH5YNapZ6uI37V1oVqWX5BYSFqeSABiu9j_Ncybynx5YZJwp27kLQwxREd6LTqHMGYHtNkz4BRKsJG37nCvCVPNZiNnaaSmJtpsWdS1zWrCogEkCIb21qHfHOmxcyuR0esUd3PhRJoDgY=s0-d-e1-ft
vPqJE1p5HXgjEeaMrdOLlj6HE5fcVRhuXvZ-bUmLpnfK_JKLqDCceTgGS1GlM6IV8S6U0qBkKiJ1cp7-Rvu_yfiu2jaJXjFGLzW_BeLXKnKEcciCuuNgY9KaTRUGMSUizV-Og0qULOnew17_pnHbsRx8FvZH=s0-d-e1-ft
 
להילולת ל"ג בעומר דרושים סדרנים\ות העבודה ב4 משמרות
מיועד לנשואים בלבד, אברכים ונשים יראי שמים
חרדיים בלבד.
שכר גבוה במיוחד למתאימים\ות + בונוסים ותנאים טובים.
ניתן להתקשר בין השעות 17.00 - 22.00 ל-04-8344-288

ובין השעות 9.00 - 16.00 ל-054-8409965

העבודה ב4 משמרות
ניתן לעבוד במשמרת אחת, או בשתים שלא ברצף.
בעבודה ב2 משמרות ניתן להגיע ל2,000 ש"ח



משמרת 1 יום ב' 14:00 עד 23:00



משמרת 2 ליל ההילולא 23:00 עד 07:00



משמרת 3 יום ההילולא 07:00 עד 15:00



משמרת 4 יום ההילולא 15:00 עד 23:00
 
להילולת ל"ג בעומר דרושים סדרנים\ות העבודה ב4 משמרות
מיועד לנשואים בלבד, אברכים ונשים יראי שמים
חרדיים בלבד.
שכר גבוה במיוחד למתאימים\ות + בונוסים ותנאים טובים.
ניתן להתקשר בין השעות 17.00 - 22.00 ל-04-8344-288

ובין השעות 9.00 - 16.00 ל-054-8409965

העבודה ב4 משמרות
ניתן לעבוד במשמרת אחת, או בשתים שלא ברצף.
בעבודה ב2 משמרות ניתן להגיע ל2,000 ש"ח



משמרת 1 יום ב' 14:00 עד 23:00



משמרת 2 ליל ההילולא 23:00 עד 07:00



משמרת 3 יום ההילולא 07:00 עד 15:00



משמרת 4 יום ההילולא 15:00 עד 23:00
ישר כח על הארגון
משהו במפה עדין לא ברור, ויתכן שמסוכן.
בסוף דרך מהדרין, הדרך למעבר לציון לא ממש ברורה, זה מדרגות? שביל? זה נראה צר מידי, ויכול לגרום שוב לאפקט צוואר הבקבוק חלילה.
וכן בדרך החדשה, הכניסה למקומות הריקודים והחלאקה לא ברורים.
ומה שהכי לא מובן, מה חד סטרי ומה דו סטרי.
בנוסף, פורסם כבר שלמתחם שמחת רשב"י יכנסו רק 6000 חסידי בויאן ומחזקי כרטיס יעודי, וכעת משמע שהיציאה מהציון תהיה רק דרך המתחם הזה?
זה שוב יכול יגרום אפקט צוואר הבקבוק מהיציאה של המתחם למעבר לדרך מהדרין החדשה.
 
כמה הערות לתועלת
1. בוידאו, בדקה ו27 שניות (1:27) בדיוק, מראים את המעבר לציון מדרך מהדרין, המעבר נראה ממש צפוף ולא ברור, כנראה שבגלל זה מראים אותו במשך חצי שנייה, וחבל, אי אפשר להתעלם שזה נקודה מסוכנת עם סיכוי גבוה ללחץ רציני וכעת עדין יש זמן לטפל בזה.
2. וכן בדקה ו24 שניות (1:24) רואים בצד שמאל למטה מסומן באדום ירידה למדרגות בדרך מהדרין, הם צרות יחסית וללא מעקה ראוי לעת עתה, יש עדין זמן להרחיב אותם, לגבי המדרגות והמעבר לכיוון מתחם הלל שרואים בשניה זו לא ברור בוידאו מה הרוחב ומה הבטיחות בו.
3. בדקה ו34 שניות (1:34) רואים שהדרך הימנית ביותר מהווה עליה לציון למשפחות (מעורב בלעז) והאמצעית ירידה בחזרה מהציון גם של ציבור הנשים, הדבר יצור בשטח התנגשות חמורה, כי כמויות הנשים שיצאו מהציון וממתחם התפילה לנשים יחסמו לגמרי את המעבר לגברים שיעלו מהדרך של המשפחות לכיוון הכניסה לציון, וזה גם יקשה את המעבר של הנשים שיעלו מהדרך המרכזית המעורבת וירו להכנס למתחם הציון.
4. לגבי התחבורה הציבורית, כל שנה המשטרה הקריסה בזדון את המערך וסגרה כבישים באטימות גבוהה, מי מבטיח שכעת זה לא יקרה? המשטרה צמיד הבטיחה, ותמיד קיימה את ההיפך.
5. מי מבטיח שמשרד התחבורה יספק מספיק אוטובוסים להלוך ולחזור? בשונה משנים קודמות שהיה חוסר מטורף של אוטובוסים.
6. לגבי נסיעה ברכבת, למה אין אופציה של הלוך למירון מבני ברק באמצעות הרכבת? ז"א למה אין שאטלים בהלוך מהרכבת למירון?
7. בחזור ממירון למי שרוצה לחזור ברכבת, לא כתוב ברור מתי מזמין את הכרטיס והאם זה כלול או רכישה נפרדת מהחזור בתחבורה ציבורית.

אני מקווה שיהיה מי שיקח לפחות את ההערות הראשונות ברצינות לתועלת הכלל, יש"כ.
 
אשרינו מה טוב חלקנו בהילולא דבר יוחאי | ההדלקות בל"ג בעומר.

רשימה חלקית ממה שפורסם עד כמה:

● ההדלקה המרכזית של חסידות באיאן תיערך בשעה 20:30 (שם תהיה הגבלת משתתפים של עד 6,000 איש.)

● ההדלקה של ר' אלימלך בידרמן תיערך בשעה 1:30 בלילה, ברחבת אברהם במתחם המורחב (89)

● ההדלקה של האדמו"ר מראחמיסטריווקא תיערך ביום ההילולא בשעה 17:30, במתחם ההדלקות החדש

● ההדלקה של האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק תיערך בשעה 18:00 במתחם ההילולא המורחב (89)
 
האדמו"ר מבויאן ליל ל"ג בעומר בשעה 8:15 ברחבת בויאן
הרב בניהו שמואלי ליל ל"ג בעומר בשעה 8:30 במושב
הרב רפאל אבוחצירא ליל ל"ג בעומר בשעה 8:30 במושב
הרב שלמה עמאר ליל ל"ג בעומר בשעה 9:30 במתחם ההילולא המורחב היכל אברהם
האדמו"ר מקארלין ליל ל"ג בעומר בשעה 11:00 במתחם בני עקיבא היכל משה
האדמו"ר מזוועהיל ליל ל"ג בעומר בשעה 11:00 במתחם בני עקיבא היכל אהרן
קהילת חוט של חסד ליל ל"ג בעומר בשעה 11:00 במתחם ההילולא המורחב היכל יעקב
ישיבת אורייתא ליל ל"ג בעומר בשעה 11:30 במתחם ההילולא המורחב היכל יצחק
הרב אלימלך בירדמאן ליל ל"ג בעומר בשעה 2:00 במתחם ההילולא המורחב היכל אברהם
הציונות הדתית ליל ל"ג בעומר בשעה 2:30 במתחם בני עקיבא היכל משה
קהילת ברסלב הרב שטרן ליל ל"ג בעומר בשעה 2:30 במתחם ההילולא המורחב היכל יעקב
קהילת שובו בנים ליל ל"ג בעומר בשעה 3:45 במתחם ההילולא המורחב היכל יצחק
קהילת ברסלב הרב גרבוז ליל ל"ג בעומר בשעה 5:30 לפנות בוקר במתחם ההילולא המורחב היכל יעקב
קהילת סאטמער בני ברק יום ל"ג בעומר בשעה 11:30 במתחם ההילולא המורחב היכל יעקב
האדמו"ר מלעלוב יום ל"ג בעומר בשעה 12:00 במתחם בני עקיבא היכל אהרן
קהילת ברסלב הרב קעניג יום ל"ג בעומר בשעה 1:30 במתחם ההילולא המורחב היכל יעקב
האדמו"ר מדז'יקוב ויזניץ יום ל"ג בעומר בשעה 2:00 במתחם ההילולא המורחב היכל יצחק
קהילת מתמידים יום ל"ג בעומר בשעה 2:15 במתחם בני עקיבא היכל אהרן
קהילת ייטב לב סאטמער בני ברק יום ל"ג בעומר בשעה 3:45 במתחם ההילולא המורחב היכל יעקב
האדמו"ר ממשכנות הרועים יום ל"ג בעומר בשעה 4:15 במתחם ההילולא המורחב היכל יצחק
האדמו"ר ממודז'יץ יום ל"ג בעומר בשעה 5:00 במתחם בני עקיבא היכל אהרן
האדמו"ר מסלאנים יום ל"ג בעומר בשעה 5:30 במתחם בני עקיבא היכל משה
האדמו"ר מרחמסטריווקא יום ל"ג בעומר בשעה 5:30 במתחם ההילולא המורחב היכל אברהם
האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק יום ל"ג בעומר בשעה 6:00 במתחם ההילולא המורחב היכל יעקב
קהילת תולדות אהרן יום ל"ג בעומר בשעה 6:30 במתחם ההילולא המורחב היכל יצחק
קהילת צאנז מוצאי ל"ג בעומר בשעה 8:15 במתחם בני עקיבא היכל משה
 
חזור
חלק עליון