• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • "המרכז למורשת מרן" שמח לבשר לציבור היקר על פתיחת קבוצת הצ'אט "מורשת מרן אונליין" בה יובאו חדשות ועדכונים מעולם התורה, וכן תכנים תורניים מעניינים כולל קטעי וידאו, תמונות והנעשה בעולם הישיבות.

    >> להתחברות לחצו עכשיו:

    https://news.moreshet-maran.com/

    לשליחת עדכונים לחצו כאן, או שלחו למייל: news@moreshet-maran.com

    נ.ב. צ'אט זה מאושר בנטפרי.

הכנת מי פה בשבת

לכאו' זה כמו להוסיף מים ע"ג הפטל. ואע"ג שא"א לשתות את הפטל בלי המים, מ"מ הדבר מותר בשבת, ובוודאי שאין בו משום מתקן מנא. (ולדידן גם לא משום צובע).
ואמנם מי פה זה לא אוכל, אך מה החילוק לעניין מתקן מנא?...
 
ב מותר לתת ריח טוב או מי ורדים באוכלים ומשקים בשבת, כדי להטעים את התבשיל, ואין לחוש בזה לאיסור מוליד ריחא בשבת, ובלבד שלא יתן לתוך כלי ראשון. וכן דעת רוב ככל האחרונים. אבל במים העומדים לרחיצה אין ליתן בתוכם מי ורדים ושאר ריח טוב בשבת או ביום טוב. ורק אם נתן בהם מי ורדים מערב שבת מותר לרחוץ בהם ידיו בשבת, ואף לנגבן במגבת. [ילקו''י שבת כרך ג' עמוד תיג].
 
הנושא הוא מצד הכנת רפואה בשבת, ובמאמר בכתב עת אסיא מהרב משה הרשלר כותב במסקנתו שאין להכין מי פה בשבת, אא"כ כוונתו רק לצורך נקיון וריח הפה.
כמובן לצורך ניקיו וריח הפה, היכן מצינו מי שמשתמש מי פה לרפואה?!
 
חזור
חלק עליון