הערה על סרטון קצר וכותרת שלו

הערנו זאת כבר פה​


ברכת הגומל ליורדי הים

5 מאי (5) 2024#1

ס

ספרדי גאה

בעלון השבועי העתיקו את דברי מרן שליט"א גבי ברכת הגומל ליורדי הים
1714906616327.png

ונראה שהסיק שצריך לברך גם על שכשוך במי הים
אמנם נוראות נפלאתי שזכיתי להיות נוכח בשיעור ובמפורש אמר על דברי מרן שמעולם לא היה בים ודיבר ע"ז עם מרן
ואיך כתבו כן בעלון. ניתן לשמוע בשיעור 23:33


וכן על דברי הרב בקשי דורון בברכת הגומל ביוצא מכלא בישראל אמר במפורש [בדקה 21:00] ובילקוט יוסף חלק עליו שאין סכנה והציע פשרה שכשחוזר מן הכלא בנסיעה ארוכה יכוון לפטור, ואה"נ אם גר קרוב [בבני ברק כלשון מרן] לא יברך ובעלון כתוב שיסע ויפטור.
ופלא על העורכים שלא ציטטו כן
ובדרך אגב בעלון השבוע לא הוזכר עבר הגהת מרן הראשל"צ
למאן דהוא יש מידע בעניין.
 
העיקר הוא כמו שנתבאר בעלון שאפשר לברך גם למי ששוחה ושט בים ולא כמו שאמר בשיעור
ברור שכל מה שנכתב בעלון זה על דעתו גם אם לא נכתב שעבר את הגהתו...
עצם העובדה שהוסר בעלון מה שסיפר שדיבר עם הרב וכו'
ועוד מצטט את דברי החזו"ע בשתיקה בלי להוסיף דבר, בודאי שפוסק כמוהו, ובפרט שאח"כ בהע' מציין לדברי ס' ברכת שמואל של הרב שמואל זכאי שמעיר ע"ד ההלכה ברורה ומסיק להלכה ולמעשה כפסק החזו"ע שיש לברך ברכת הגומל למי ששוחה בים והוא גם בכלל יורדי הים
כבר כתבתי בהרבה מקומות בפורום והבאתי לזה ראיות רבות, שבשיעור בלווין הרב שליט"א הרבה פעמים מעיר מה שנראה לו לנכון להעיר תוך כדי לימודו, אבל להלכה למעשה כשזה מתנגד לדעת מרן זצ"ל הוא לא מתכוון לפסוק שלא כדבריו, ופעמים רבות כבר גילה שפוסק הלכה כמותו בכל מקום גם במקומות שנתבאר בילקוט יוסף שלא כדברי החזו"ע, הרי הוא מבטל דעתו מפני דעת אביו הגדול...
 

הערנו זאת כבר פה​


ברכת הגומל ליורדי הים

5 מאי (5) 2024#1

ס

ספרדי גאה

בעלון השבועי העתיקו את דברי מרן שליט"א גבי ברכת הגומל ליורדי הים
1714906616327.png

ונראה שהסיק שצריך לברך גם על שכשוך במי הים
אמנם נוראות נפלאתי שזכיתי להיות נוכח בשיעור ובמפורש אמר על דברי מרן שמעולם לא היה בים ודיבר ע"ז עם מרן
ואיך כתבו כן בעלון. ניתן לשמוע בשיעור 23:33


וכן על דברי הרב בקשי דורון בברכת הגומל ביוצא מכלא בישראל אמר במפורש [בדקה 21:00] ובילקוט יוסף חלק עליו שאין סכנה והציע פשרה שכשחוזר מן הכלא בנסיעה ארוכה יכוון לפטור, ואה"נ אם גר קרוב [בבני ברק כלשון מרן] לא יברך ובעלון כתוב שיסע ויפטור.
ופלא על העורכים שלא ציטטו כן
ובדרך אגב בעלון השבוע לא הוזכר עבר הגהת מרן הראשל"צ
למאן דהוא יש מידע בעניין.
שיכשוך במים ודאי שלא מברך
כי בשיעור אחר אמר שישחה קצת עד שאינו עומד ברגליו
 
ותראה בקובץ ב''י מח בענין ברכת הגומל בעמ'
שאם אני מבין נכון בעמ' תקנב הרב הכותב דוחה דברי הרב זכאי שיש לברך הגומל על שכשוך במים
 
נשמח לבאור של רבני הפורום
@הרב שמעון ללוש
@הרב אושרי אזולאי
אם מרן מבטל דעתו לאביו כאן או סובר שאם היה מסביר לו שהסכנה לא מצויה הרי שאביו היה מודה לו
כי הרי אמר שמרן אף פעם לא היה בים וזו סברא שפעם ראשונה השתמש בה מרן שלי'טא שדיבר על דין זה
 
נשמח לבאור של רבני הפורום
@הרב שמעון ללוש
@הרב אושרי אזולאי
אם מרן מבטל דעתו לאביו כאן או סובר שאם היה מסביר לו שהסכנה לא מצויה הרי שאביו היה מודה לו
כי הרי אמר שמרן אף פעם לא היה בים וזו סברא שפעם ראשונה השתמש בה מרן שלי'טא שדיבר על דין זה
אני חושב שהבהרתי את הנושא היטב
ומיותר לברר שוב
כדאי לעבור שוב על הדברים שכתבתי לעיל בטטו"ד
 
ע"ז אמרתי שדברים פשוטים וברורים ל"צ לשאול את הרב...
ההוא לא הגיב לך
אז לא פשוט לו
ב. לא ענתה טענתך על מה שכתבתי כי מרן פעם אמר הלכה זו של ים והפעם שינה ויש סברא לומר שחזר בו ולא שחולק על מרן אלא שמסביר ומה שאתה כתבת זה יכול להתאים לדברים אחרים
 
ומה גם שהמפיצים של הסרטון צריכים לציין להלהכה למעשה שהעיקר כמו עלון ולא כמו הנאמר בע'''פ ולכן חשוב שהרבנים יתערבו
 
כבר כתבתי בהרבה מקומות בפורום והבאתי לזה ראיות רבות, שבשיעור בלווין הרב שליט"א הרבה פעמים מעיר מה שנראה לו לנכון להעיר תוך כדי לימודו, אבל להלכה למעשה כשזה מתנגד לדעת מרן זצ"ל הוא לא מתכוון לפסוק שלא כדבריו, ופעמים רבות כבר גילה שפוסק הלכה כמותו בכל מקום גם במקומות שנתבאר בילקוט יוסף שלא כדברי החזו"ע, הרי הוא מבטל דעתו מפני דעת אביו הגדול...
לא כ"כ הבנתי הרי בשיעור לפני כמה חודשים אמר שאם באמת יש קושיא אפשר לחלוק ולדוג' הביא הדין של הגומל בשחיה צ"ע
 
אני לא יודע כמה אפשר לדייק מעלונים
העורך מבין שזו דעת הראשל שליט''א ומסתמא הרשל בעצמו עבר כי הוא כתב אחי וכו'
זה לא סתם עלון אלא ת''ח תלמיד של מרן שמציין לספריו וכו' ולוקח אחריות
ויש קטע שממש הרב לא אמר אז לכן שמע מינה לכאו'
 
כבודו צודק שיש הוספה אך אפשר לפלפל שבא רק לדחות את הראיה של רב אחאי הגר"ד שליט"א מ"מ לעצם הדין האם צריך לברך באופן שנכנס למקום שיש מציל אין ראיה שחזר בו בפרט שאמר מפורש שלא יברך
 
חזור
חלק עליון