• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

זמן צאת הכוכבים בלוח נוגד את המציאות ???

ודאי שיש דברים במה שהמים עמוקים אומר. אבל הבעיה הנוספת שיש בצאת הכוכבים של לוח אור החיים שהוא מנותק מהתרחבות האופקים כמו שהתריעו נגדו כבר רבים וכמו שהוא מופיע בשרשור נוסף כאן בפורום על שם 'הבדל בין לוחות שנה זמן ר''ת' וראה מה שעמד בכל הדברים הללו במאמר שהועלה לשרשור הנ''ל בירחון האוצר פ''ד. (יש נקודה שמאוד משונה. המציאות באופק שצאת הכוכבים מושפע ממיקום השמש מתחת לאופק. ואילו השקיעה מושפעת ממראה השמש שנעלמת. המציאות שבירושלים השמש נעלמת יותר מוקדם אבל צאה''כ הוא באותה שעה בדיוק כמו במישור. בלוח אור החיים צאת הכוכבים משתנה לפי השתנות השמש וזה ממש מוזר. כמובן שהרב יואל בן מנשה יישב את העניין שכך הורו לנו חז''ל אבל הלב לא מקבל (וכי הדרישה מאדם להיות חרדי זה להיות סכל ופתי? זה זלזול בכל היהדות!)
 
וכי הדרישה מאדם להיות חרדי זה להיות סכל ופתי? זה זלזול בכל היהדות!)
ביהדות יש דבר כזה של רב ותלמיד.
התבטלות לגדולי ישראל, דוקא כשאתה עדיין לא מבין.
מרן זיע"א וכל גדולי הדורות שקדמו לו, ידעו יותר ממה שאתה חושב שאתה יודע.
 
אפשר לחכות כמה שנים, ולא להסיק מסקנה בגיל צעיר, גם לי יש קושיות, אבל יש כמה כיוונים ליישב, ועוד חזון למועד.
וברור שלהורות הלכה לאחרים צריך זהירות, בפרט אם זה נגד דעתו של מרן זיע"א.
 
ממש חבל שהרב דהאן בהאוצר פ''ד לא חשב על התירוצים של כבודו. עובדא שגם המבוגרים כשעמדו על המדוכה הזאת הגיעו לאותה מסקנא פשוטה. (מנין לכבודו שאני לא מגיע לגיל שיבה או שאני זהיר בדברי) המאמר שם עבר ביקורת של הרבה ת''ח כמו שהעיד הרב דהאן שם (ואין צריך לומר שהרב בניזרי והרב סופר העבירו שבט ביקורתם) ולא שמענו מי שהשיב עניינית על הדברים
 
חזור
חלק עליון