• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

חדש אור לציון חכמה ומוסר ח"ב

מש"כ שם בתחילת מאמר על לימוד ההלכה שאברכים לא ילמדו מיד אחר החתונה הלכה, לא כהשקפת רבותינו... (ע"ש שמי שילמד הלכה הינו או"ח ויו"ד ישאר גמד...)
 
גם אנכי הקטן הפכתי סדרי עולם כדי לקנות הספר, וב"ה מצאתיו כלי מחזיק ברכת שמים
רק כמובן שלא כל ההשקפה שם היא כהשקפה של רבינו עובדיה, אבל הספר עם תוכחות מוסר ויראת שמים היוצאים מן הלב
ולמען האמת הדברים שם גרמו לי לשקול מאמר שאני רוצה לפרסם ומחכה לאישור [אלא שמצד שני במאמר אני מוחה באחד שמזלזל כל פעם במרן חכם יצחק ומי יאמר שמותר לי לשתוק אם אין דרך אחרת להוכיח לאותו אדם?]
 
וכ"כ בעיתון הדרך של היום, בראיון עם הגאון רבי שמואל בצלאל שליט"א ראש ישיבת פורת יוסף וחבר מועצת חכמי התורה.
כידוע שלא כך היתה דעתו של מרן זיע"א, וכן היתה דעתו של החזו"א כמש"כ בשבט הלוי בשמו, שכבר בבחרות צריך להתרגל בלימוד הבית יוסף. (וראיתי פעם באיזהו מקומן שהגר"נ קרליץ למד לפני החתונה את כל הל' נידה טוש"ע ונו"כ, ולא מספרי קיצורים).
 
מש"כ שם בתחילת מאמר על לימוד ההלכה שאברכים לא ילמדו מיד אחר החתונה הלכה, לא כהשקפת רבותינו... (ע"ש שמי שילמד הלכה הינו או"ח ויו"ד ישאר גמד...)
כמדומה שהמציאות מוכיחה שאותם שלא עוסקים כלל בהלכה, כשמתחילים ללמוד הלכה עושים הרבה לומדע'ס וכו'.
ומצד שני אותם שקופצים ישר ללימוד הלכה למעשה בסגנון רבנות וכד', מאבדים את עיונם ח"ו. ומדמים מילתא למילתא אע"פ שלא קרבו זא"ז.
ולעומתם אותם שפונים ללימוד ההלכה בעיון, או שמשלבים לימוד גמ' עם לימוד הלכה, מיישרים את שכלם באופן המועיל ביותר.
ואולי לזה התכוון הגרב"צ, ולא נחלקו רבותינו כלל.
 
וכ"כ בעיתון הדרך של היום, בראיון עם הגאון רבי שמואל בצלאל שליט"א ראש ישיבת פורת יוסף וחבר מועצת חכמי התורה
לא קראתי הראיון אבל הגר"ש בצלאל שליט"א אמר לי אישית שהוא כבר הרבה זמן דוחף את עסקני ש"ס שיפתחו כוללים ללימוד גמ' בעיון לחתנים צעירים עם מילגה מכובדת ושאלתיו מה עם לימוד ההלכה והשיבני שמכיון שיש בחורים שמתחתנים צעירים לא רכשו דיו את דרכי העיון ואם ילמדו הלכה ישר הדבר יגרום לחורבנות נוראים ופוק חזי...
 
לא קראתי הראיון אבל הגר"ש בצלאל שליט"א אמר לי אישית שהוא כבר הרבה זמן דוחף את עסקני ש"ס שיפתחו כוללים ללימוד גמ' בעיון לחתנים צעירים עם מילגה מכובדת ושאלתיו מה עם לימוד ההלכה והשיבני שמכיון שיש בחורים שמתחתנים צעירים לא רכשו דיו את דרכי העיון ואם ילמדו הלכה ישר הדבר יגרום לחורבנות נוראים ופוק חזי...
גם זה אמר שם בראיון. עיי"ש.
 
גם אנכי הקטן הפכתי סדרי עולם כדי לקנות הספר, וב"ה מצאתיו כלי מחזיק ברכת שמים
רק כמובן שלא כל ההשקפה שם היא כהשקפה של רבינו עובדיה, אבל הספר עם תוכחות מוסר ויראת שמים היוצאים מן הלב
ולמען האמת הדברים שם גרמו לי לשקול מאמר שאני רוצה לפרסם ומחכה לאישור [אלא שמצד שני במאמר אני מוחה באחד שמזלזל כל פעם במרן חכם יצחק ומי יאמר שמותר לי לשתוק אם אין דרך אחרת להוכיח לאותו אדם?]
נגד מי המאמר?
ת''ח או ע''ה?
 
נגד מי המאמר?
ת''ח או ע''ה?
לא יודע אם ת"ח או ע"ה, מה שבטוח שהוא חצוף מחוצף, שכותב על דברי מו"ר שהם דמיון, ושיש "אוירת דיקטטורה כעורה בתורה וסתימת פיות כל החכמים כדי לשרת איזה דמיונות מסוימים" עפ"ל
ועוד הגדיל לעשות מדומיין אחד בגליון אור תורה האחרון [אייר תשפג] עם שם של אשכנזי, שכותב שאין להם שום ענין להדפיס הערות על מו"ר חכם יצחק בדוקא, אלא הכל כדרכה של תורה כפי שלימדנו מרן מלכא זצ"ל בהקדמה ליבי"א ח"א (...) ואין לרב העורך שום מגמה ונגיעות אישיות וכו'
וטחו עיניו מראות שבגליון הזה בעצמו יש לפחות ב' מאמרים נגד חכם יצחק, ואחד מהם עז פנים מצפת כותב בצורה מבזה ביותר, ובגליונות הקודמים ייחדו מאמרים שלמים בסדרות ארוכות רק נגד דברי חכם יצחק, והוא מיתמם ואומר שלא כן הוא, אכלה ומחתה פיה ואמרה לא פעלתי כל אוון
והפלא שלכתוב הערות נגד הרב נאמ"ן אסור בשום פנים ואופן, והדגישו כמה פעמים דבר זה
בכל אופן החוצפה חוגגת ואוי לי אם אומר אוי לי אם לא אומר
 
לא יודע אם ת"ח או ע"ה, מה שבטוח שהוא חצוף מחוצף, שכותב על דברי מו"ר שהם דמיון, ושיש "אוירת דיקטטורה כעורה בתורה וסתימת פיות כל החכמים כדי לשרת איזה דמיונות מסוימים" עפ"ל
ועוד הגדיל לעשות מדומיין אחד בגליון אור תורה האחרון [אייר תשפג] עם שם של אשכנזי, שכותב שאין להם שום ענין להדפיס הערות על מו"ר חכם יצחק בדוקא, אלא הכל כדרכה של תורה כפי שלימדנו מרן מלכא זצ"ל בהקדמה ליבי"א ח"א (...) ואין לרב העורך שום מגמה ונגיעות אישיות וכו'
וטחו עיניו מראות שבגליון הזה בעצמו יש לפחות ב' מאמרים נגד חכם יצחק, ואחד מהם עז פנים מצפת כותב בצורה מבזה ביותר, ובגליונות הקודמים ייחדו מאמרים שלמים בסדרות ארוכות רק נגד דברי חכם יצחק, והוא מיתמם ואומר שלא כן הוא, אכלה ומחתה פיה ואמרה לא פעלתי כל אוון
והפלא שלכתוב הערות נגד הרב נאמ"ן אסור בשום פנים ואופן, והדגישו כמה פעמים דבר זה
בכל אופן החוצפה חוגגת ואוי לי אם אומר אוי לי אם לא אומר
אז לא הבנתי מה המניעה מלפרסם?!
 

נושאים דומים בפורום

חזור
חלק עליון