איזה דבר הברכה שלו משתנה תוך כדי אכילה?
(כמובן שאינו מברך שוב ברכה ראשונה, אבל נפק"מ לברכה אחרונה)
(כמובן שאינו מברך שוב ברכה ראשונה, אבל נפק"מ לברכה אחרונה)
הכוונה לדבר שעליו בעצמו הברכה משתנה. כלומר אם מישהו יבוא עכשיו ויאכל את אותו מאכל שאני אוכל ובירכתי עליו ברכה מסויימת, הוא יברך ברכה אחרת.אולי פת הבאה בכיסנין בשיעור סעודה
תשובה יפה. למרות שאפשר לדחות בנקל שלא יתכן שהברכה תשתנה תוך כדי אכילה מכיון שאסור לאכול מצה בער"פ, אך התשובה תיתכן להיפך, כשמדובר במוצאי פסח והוא בירך המוציא ואז יצא הפסח (והגיע לחם לביתו) שברכת המצב מזונות.מי שמברך על מצה מזונות ונכנס חג הפסח?
לא. אפילו אם אני בעצמי ארצה עכשיו לאכול אני אצטרך לברך ברכה אחרת. (רק שאם אני באמצע האכילה וכבר בירכתי את הברכה הראשונה אז יצאתי יד"ח ואני לא מברך שוב).שאצל אחד זה עיקר ואצל השני זה טפל?
מה שבצלחת.את המאכל שבפה או את אותו מאכל שבצלחת?
[פרי שהתרסק בפה שמחמת ריסוקו הוא שהכל?]
צריך להוציא את הצימוקים בשביל שהברכה תשתנה, לא? אני מדבר שאני לא עשיתי שום שינוי במאכל.אולי מדובר במי צימוקים שנהפכו ליין (שעברו שלושה ימים לשריית הצימוקים כמבואר במשנ"ב בשם מגן גיבורים)?
אז איזה מאכל עצמו הברכה משתנה? אתה מדבר על שני מאכלים...אולי קרמבו כשאכל את אחד מהחלקים או כריות בחלב כשאכל את הכריות ונשאר החלב וכל כיוצ''ב מדין עיקר וטפל [רק שאליבא דאמת נכנס למחלוקת האם עיקר פוטר הטפל כשאוכלו בנפרד וסב''ל]
אפשר לומר שוקולד או פרי שברכתם משתנה בצורת האכילה. בתחילה מוצץ השוקולד ומברך שהכל ללא ברכה אחרונה, אך אם לועס יברך ברכה אחרונה אחרי אכילת כזית (כאן רק הברכה אחרונה השתנתה).איזה דבר הברכה שלו משתנה תוך כדי אכילה?
(כמובן שאינו מברך שוב ברכה ראשונה, אבל נפק"מ לברכה אחרונה)
כוונתי לברכה ראשונה.אפשר לומר שוקולד או פרי שברכתם משתנה בצורת האכילה. בתחילה מוצץ השוקולד ומברך שהכל ללא ברכה אחרונה, אך אם לועס יברך ברכה אחרונה אחרי אכילת כזית (כאן רק הברכה אחרונה השתנתה).
לא לדעת המשנ"ב ועוד אחרונים.. אלא די ב3 ימים.צריך להוציא את הצימוקים בשביל שהברכה תשתנה, לא? אני מדבר שאני לא עשיתי שום שינוי במאכל.
גם ברכה ראשונה משתנה - מוצץ הפרי מברך שהכל, לועס הפרי מברך העץ ולאחר כזית מברך ברכה אחרונה.כוונתי לברכה ראשונה.
מה שכתבתי "כוונתי לברכה ראשונה" ציטטתי את הרישא לגבי שוקולד.גם ברכה ראשונה משתנה - מוצץ הפרי מברך שהכל, לועס הפרי מברך העץ ולאחר כזית מברך ברכה אחרונה.
לענ''ד לכאו' אזלינן בתר שעת הטיגון ותשאר ברכתו המוציאאולי לחם מטוגן שיש בו כזית וא"כ הראשון יברך המוציא אבל מכיון שהוא אכל ממנו ונתמעט משיעור כזית עכשיו ברכתו מזונות.
(לא ראיתי זאת מפורש וזו רק השערה שהרי ידוע שאם טגנו לחם פחות מכזית ברכתו מזונות ועל המחיה וכאשר יש בו כזית ברכתו המוציא)