Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
הערה: This feature currently requires accessing the site using the built-in Safari browser.
מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
הודפס מחדש ע"י 'המרכז למורשת מרן' הספר "ילקוט יוסף - פורים משולש", עם מגילת אסתר בתוספת ביאורים ממנהיג הדור מרן הראש"ל שליט"א. מחיר מיוחד לזיכוי הרבים: 15 ש"ח בלבד. >> לרכישה ישירה באתר לחצו כאן
איך יתכן שאדם גדול אכל למעלה מכביצה לחם כשר ושבע, וגם שתה משקין, ולא בירך לאחר אכילתו כלום, ואומרים שמחמת סב"ל לא יברך ברכת המזון אפי' שהיא דאו'.
זה מח' בפוסקים אבל כך פסק מרן זיע"א.
אונן שאכל לחם, ונקבר מתו, והוא עדיין שבע. (חזו"ע אבלות א, קנא)
ואף שהוא דאורייתא נאמר סב"ל, דיש לחלק בין ספק במציאות לספק בדין, וכמבואר בחזו"ע שהבאתי לעיל.
בשו"ת חזו"ע סי' כט אות טז בהע' כתב שאם לא כיוון בברכת המזון, לא יחזור ויברך, דשמא כמ"ד מצוות א"צ כוונה, וסב"ל. ושם ביאר דבכה"ג אין להתחשב בחזקת חיוב. ע"ש.
בשו"ת חזו"ע סי' כט אות טז בהע' כתב שאם לא כיוון בברכת המזון, לא יחזור ויברך, דשמא כמ"ד מצוות א"צ כוונה, וסב"ל. ושם ביאר דבכה"ג אין להתחשב בחזקת חיוב. ע"ש.
אונן שאכל לחם, ונקבר מתו, והוא עדיין שבע. (חזו"ע אבלות א, קנא)
ואף שהוא דאורייתא נאמר סב"ל, דיש לחלק בין ספק במציאות לספק בדין, וכמבואר בחזו"ע שהבאתי לעיל.
אונן שאכל לחם, ונקבר מתו, והוא עדיין שבע. (חזו"ע אבלות א, קנא)
ואף שהוא דאורייתא נאמר סב"ל, דיש לחלק בין ספק במציאות לספק בדין, וכמבואר בחזו"ע שהבאתי לעיל.