חוץ משמו"ת שהחיוב מדרבנן ומקיים עשה של לימוד תורה.
יש עוד תשובה, הקורא בתורה בציבור, ובפרט חלק מד' פרשיות, זה חיוב מדרבנן, ומקיים מצות לימוד תורה דאו'.
וכן קריאת ההגדה מדרבנן, ויוצא בה גם לימוד תורה דאו', ואם בנו מקשיב לו יוצא גם והגדת לבנך דאו'.
וכן, מתנות לאביונים בפורים [וזכר למחצית השקל (יל"ד אי חשיב חיוב גמור, וע' יחוה דעת ח"א סי' פו)], שמקיים חיוב דרבנן, ומצות צדקה דאו'.
וכן ג' סעודות שבת שהחיוב הוא מדרשה דר', ומקיים מצות עונג שבת דלמרן בחזו"ע הוי דאו'.
ויש עוד תשובה למ"ד, דאף לדידן שחיוב התפלות מדרבנן ועכ"פ שתים מהן, כתב הגר"ח מבריסק (פ"א מתפלה ה"ד) דמ"מ המתפלל מקיים מצוה מהתורה. וראה עוד עמק הברכה (הל' נשיאת כפים סי' ד) ומשנת ר"א קוטלר (ח"א עמ' צא) וערוה"ש (סי' פט סעי' ד-ו). ואולם עיין יביע אומר ח"ג חאו"ח סימן ח אות ב.