• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • הודפס מחדש ע"י 'המרכז למורשת מרן' הספר "ילקוט יוסף - פורים משולש", עם מגילת אסתר בתוספת ביאורים ממנהיג הדור מרן הראש"ל שליט"א. מחיר מיוחד לזיכוי הרבים: 15 ש"ח בלבד. >> לרכישה ישירה באתר לחצו כאן

חידה: כיצד יתכן שדנו את אנשי 'עיר הנדחת' בסקילה, ואף על פי כן 'ממונן אבד'?

dvidcohen

Active member
ההלכה היא שעובד ע"ז יחידי נידון בחומרה מחד גיסא - בסקילה, אך מקילין בו מאידך - שממונו פלט.
מאידך - אנשי עיר הנדחת מקילים להם מחד גיסא - שדינם בסייף, אך מחמירים עליהם מאידך - שממונן אבד [ואת כל שללה תשרוף וגו'].
[המקור - משנה מסכת סנהדרין פרק י מ"ד - "זה חומר ביחידים מבמרובים שהיחידים בסקילה לפיכך ממונם פלט והמרובים בסייף לפיכך ממונם אבד":]
השאלה היא -

היאך מצינו שאנשים נידונו בסקילה בעיר הנדחת ובכל זאת ממונם אבד?
 


כתוב את תגובתך
חזור
חלק עליון