לחת"ס והכינו ממנו בית יד לסכין מילה של רבוחידה- למי שלחו חלק מהעץ שנשענו עליו המלאכים? ואיזה חפץ הכין מזה?
לחת"ס והכינו ממנו בית יד לסכין מילה של רבוחידה- למי שלחו חלק מהעץ שנשענו עליו המלאכים? ואיזה חפץ הכין מזה?
אמת!לחת"ס והכינו ממנו בית יד לסכין מילה של רבו
מרתק,כמדומני שביונתן בן עוזיאל מבואר שעשו ממנו את הבריח התיכון במשכן
מדרש ב"ר צד-ד "ויסע ישראל וכל אשר לו ויבוא בארה שבע להיכן הלך? אמר רב נחמן, שהלך לקוץ. ארזים שנטע אברהם זקינו בבאר שבע היך מה דאת אמר ויטע אשל בבאר שבע ויקא שם בשם ה' אל עולם. והבריח התיכון בתוך הקרשים אמר רבי לוי, והבריח התיכון שנים ושלשים אמה היו בו, מהיכן מצאו אותו לשעה, אלא מלמד שהיו מוצנעין עמהם מימות יעקב אבינו.יש מקור?
ובפרקי דרבי אליעזר מבואר שהבריח התיכון היה מהמקל של יעקב (כי במקלי עברתי את הירדן)אלא מלמד שהיו מוצנעין עמהם מימות יעקב אבינו.
איו לי בבית, מאמין שהת''ח כאן ימצאו את זה.מרתק,
יש מקור?
מהו המקור?לחת"ס והכינו ממנו בית יד לסכין מילה של רבו
זכור לי חוט המשולשמהו המקור?
איו לי בבית, מאמין שהת''ח כאן ימצאו את זה.
כן איתא בזוהר פרשת תרומה דף קעה:,מבואר שהבריח התיכון היה מהמקל של יעקב (כי במקלי עברתי את הירדן)
אשמח שתמקם אותי יותרזכור לי חוט המשולש
חוט המשולש עמוד קכזאשמח שתמקם אותי יותר
כמדומני שביונתן בן עוזיאל מבואר שעשו ממנו את הבריח התיכון במשכן
אינו בפרקי דרבי אליעזרובפרקי דרבי אליעזר מבואר שהבריח התיכון היה מהמקל של יעקב (כי במקלי עברתי את הירדן)
בדעת זקנים מבעלי התוספות (שמות כה' ה') איתא במדרש שהבריח התיכון היה ממקלו של יעקב כמה דאת אמר "כי במקלתי עברתי את הירדן וכו'.
בזוהר כתב זאת על דרך הרעיון והרמז ["תנא אמר רבי שמעון והבריח התיכון בתוך הקרשים מבריח מן הקצה אל הקצה דא הוא יעקב קדישא שלימא וכו']כן איתא בזוהר פרשת תרומה דף קעה:
אינו ת''י כעתאינו בפרקי דרבי אליעזר
הרי הוא תחת ידיאינו ת''י כעת
כעת אני נזכר שאפשר שחיפשתי שם בזמנו ולא מצאתי ואז הלכתי חזרתי לבעל השמועה ואמר לי שהוא בדעת זקנים (לפני 15 שנה, ואם שגיתי וכו')אינו ת''י כעת
וְהַבְּרִיחַ הַתִּיכֹן בְּתוֹךְ הַקְּרָשִׁים וכו' (תרומה כו, כח) וְנַגְרָא מְצִיעָאָה בְּגוֹ לוּחַיָיא מְשַׁלְבִישׁ מִן סְיָיפֵי לִסְיָיפֵי מִן אִילָנָא דִנְצִיב אַבְרָהָם בִּבְאֵרָה דְשָׁבַע וְכַד עֲבָרוּ יִשְרָאֵל יַת יַמָּא קְטָעוּ מַלְאָכַיָא יַת אִילָנָא וְטַלְקוּהוּ לְיַמָא וַהֲוַת טָפֵי עַל אַנְפֵּי מַיָא וַהֲוָה מַלְאָכַיָא מַכְרִיז וַאֲמַר דֵּין הוּא אִילָנָא דִנְצִיב אַבְרָהָם בְּבֵירָא דְשָׁבַע וְצַלִּי תַמָּן בְּשׁוּם מֵימְרָא דַיְיָ וְנַסְבוֹהִי בְּנֵי יִשְרָאֵל וַעֲבָדוּ מִנֵיהּ נַגְרָא מְצִיעָאָה אוּרְכֵּיהּ שׁוּבְעִין אַמִּין וּפְרִישָׁן מִתְעַבְדָן בֵּיהּ דְּכַד הֲווֹ מוֹקְמִין יַת מַשְׁכְּנָא הֲוָה מִתְגַּלְגֵּל הֵי כְּעַכְנָא חֲזוֹר חֲזוֹר מִלְגֵיו לְלוּחֵי מַשְׁכְּנָא וְכַד הֲוָה מִתְפָּרֵק הֲוָה פַּשִׁיט הֵי כְּחוּטְרָא
ווארט קצר ששמעתי בזמנו לשבת חתן, שרואים מכאן שהיסוד (הבריח התיכון) של המשכן שהוא מקום השראת השכינה צריך להיות עם יסודות של חסד (אברהם) ותורה (יעקב)ובדעת זקנים מבעלי התוספות (שמות כה' ה') איתא במדרש שהבריח התיכון היה ממקלו של יעקב כמה דאת אמר "כי במקלתי עברתי את הירדן וכו'.