• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

חידה: שתיה בלי ברכה, ברכה בלי שתיה, ועוד

איך ייתכן שמלכתחילה אדם בריא לחלוטין שלא באמצע אכילה ושתיה אחרת , ואינו מוציא חולה ידי חובה או מלמד לברך :
א. לא יברך שהכל וישתה מיץ תפוזים צלול.
ב. יברך שהכל ולא ישתה כלום.
ג. יעשה צרכיו ולא יברך אשר יצר.
ד. יברך אשר יצר בלי שעשה צרכיו. (לא כשקם משנתו בבוקר)
 
נערך לאחרונה:
פִּתָרוֹן
התשובה -
א. באכילה גסה אינו מברך, כגון שסיים סעודתו וביטנו מלאה, הגיעו אורחים והוא מרגיש שהוא חייב גם לטעום משהו כדי שיטעמו גם הם מהכיבוד - שותה אך לא מברך כי לא נהנה. ואם יודע שיהנה קצת - שיברך.
ד. הסמ"ג והגה"מ סוברים שמברך אשר יצר רק אחרי גדולים ולא אחרי קטנים, חז"ל אמרו שהנכנס לבית הכסא צריך לברך ואילו קטנים לא חייבים לעשות בבית הכסא, ועוד שדומה לקינוח האף, כמו שלא מברכים אשר יצר על נזלת כך לא על קטנים. רוב הפוסקים לא סוברים כך, אך בכל אופן זו שיטתם.
התשובה -
א. באכילה גסה אינו מברך, כגון שסיים סעודתו וביטנו מלאה, הגיעו אורחים והוא מרגיש שהוא חייב גם לטעום משהו כדי שיטעמו גם הם מהכיבוד - שותה אך לא מברך כי לא נהנה. ואם יודע שיהנה קצת - שיברך.
ד. הסמ"ג והגה"מ סוברים שמברך אשר יצר רק אחרי גדולים ולא אחרי קטנים, חז"ל אמרו שהנכנס לבית הכסא צריך לברך ואילו קטנים לא חייבים לעשות בבית הכסא, ועוד שדומה לקינוח האף, כמו שלא מברכים אשר יצר על נזלת כך לא על קטנים. רוב הפוסקים לא סוברים כך, אך בכל אופן זו שיטתם.
 
פִּתָרוֹן


כתוב את תגובתך
חזור
חלק עליון