חידת אוצר החכמה

כמובן שמי שהגיע אליו בפרטי אסור לו לשלוח את פתרון החידה. (וגזל מקטרג בראש, אמנם יוה"כ עבר אבל עדיין זה תקף...).
ממש ממש לא!
הרי אני לא מתכוון להעביר את הפתרון של מי ששלח לי, וק"ו ב"ב של ק"ו שלא לשלוח לאוצר החכמה.
עי' יומא ד: למטה ודוק!
 
"ראשונה בחכמה נתקנה" אולי הכוונה לספר הראשון שמופיע באוצר החכמה - אב בחכמה...
"עמדו ישנים להסבירה" מן הסתם זה משהו שיצא בחברת "מקיצי נרדמים".
"יפה אתחיל בית ראשון
נטילת ידים
מים ראשונים:
בשעה שתיקן שלמה עירובין ונטילת ידים יצתה בת קול ואמרה: בני אם חכם לבך ישמח לבי גם אני.
הלכות נט"י נשנו במשניות, לא כמו הלכות חנוכה שהלכותיהן לא נשנו.

מים אחרונים..

מים אמצעים.."
 
"יפה אתחיל בית ראשון
נטילת ידים
מים ראשונים:
בשעה שתיקן שלמה עירובין ונטילת ידים יצתה בת קול ואמרה: בני אם חכם לבך ישמח לבי גם אני.
הלכות נט"י נשנו במשניות, לא כמו הלכות חנוכה שהלכותיהן לא נשנו.

מים אחרונים..

מים אמצעים.."
[מובן מאליו וזו אצ"ל, שהפותר את כתב החידה מתבקש שלא להעלות את הפתרון כאן].
ומסתבר שגם חלק אסור, דחצי שיעור אסור מן התורה...
 
ומסתבר שגם חלק אסור, דחצי שיעור אסור מן התורה...
בעלי אוצר החכמה על כל פנים דרבנן....
אלא דאולי האיסור לגלות את החידה הוא מדין חב לאחריני, כי אם תגלה את התשובה יותר אנשים יכנסו להגרלה והסיכויים לזכות מתמעטים למי שפתר באמת.
 
ומסתבר שגם חלק אסור, דחצי שיעור אסור מן התורה...
דווקא הפיתרון, ולא ההו"א, וגם על הפיתרון צ"ע, דאף את"ל דאין לגלותו, הוא רק כאשר בוודאי יודע דהוא הפיתרון, אבל מכיון שאין מגלים האם התשובה נכונה או לא, ממילא יכול לתלות שתשובתו אינה נכונה, ומה שהוא מגלה הוא אינו הפיתרון, אלא דרך נוספת שהיו יכולים לפתור את החידה, אבל לא נכנסים בעבורה להגרלה. (אא"כ יאמרו שמי שישלח פיתרון יפה, אע"פ שלא לזה נתכוונו - יכנס להגרלה)
 
דווקא הפיתרון, ולא ההו"א, וגם על הפיתרון צ"ע, דאף את"ל דאין לגלותו, הוא רק כאשר בוודאי יודע דהוא הפיתרון, אבל מכיון שאין מגלים האם התשובה נכונה או לא, ממילא יכול לתלות שתשובתו אינה נכונה, ומה שהוא מגלה הוא אינו הפיתרון, אלא דרך נוספת שהיו יכולים לפתור את החידה, אבל לא נכנסים בעבורה להגרלה. (אא"כ יאמרו שמי שישלח פיתרון יפה, אע"פ שלא לזה נתכוונו - יכנס להגרלה)
אבל על הצד שזה כן הפיתרון האמיתי, אף שלא ידוע לנו אם הוא האמיתי, אם אכן כל אחד יסלול את המשך פיתרון החידה (אם ההתחלה הנ"ל נכונה) ובסוף יזכה, הרי זה יהיה שלא כדין.
 
חזור
חלק עליון