• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

חידת אוצר החכמה

כמובן שמי שהגיע אליו בפרטי אסור לו לשלוח את פתרון החידה. (וגזל מקטרג בראש, אמנם יוה"כ עבר אבל עדיין זה תקף...).
ממש ממש לא!
הרי אני לא מתכוון להעביר את הפתרון של מי ששלח לי, וק"ו ב"ב של ק"ו שלא לשלוח לאוצר החכמה.
עי' יומא ד: למטה ודוק!
 
"ראשונה בחכמה נתקנה" אולי הכוונה לספר הראשון שמופיע באוצר החכמה - אב בחכמה...
"עמדו ישנים להסבירה" מן הסתם זה משהו שיצא בחברת "מקיצי נרדמים".
"יפה אתחיל בית ראשון
נטילת ידים
מים ראשונים:
בשעה שתיקן שלמה עירובין ונטילת ידים יצתה בת קול ואמרה: בני אם חכם לבך ישמח לבי גם אני.
הלכות נט"י נשנו במשניות, לא כמו הלכות חנוכה שהלכותיהן לא נשנו.

מים אחרונים..

מים אמצעים.."
 
"יפה אתחיל בית ראשון
נטילת ידים
מים ראשונים:
בשעה שתיקן שלמה עירובין ונטילת ידים יצתה בת קול ואמרה: בני אם חכם לבך ישמח לבי גם אני.
הלכות נט"י נשנו במשניות, לא כמו הלכות חנוכה שהלכותיהן לא נשנו.

מים אחרונים..

מים אמצעים.."
[מובן מאליו וזו אצ"ל, שהפותר את כתב החידה מתבקש שלא להעלות את הפתרון כאן].
ומסתבר שגם חלק אסור, דחצי שיעור אסור מן התורה...
 
ומסתבר שגם חלק אסור, דחצי שיעור אסור מן התורה...
בעלי אוצר החכמה על כל פנים דרבנן....
אלא דאולי האיסור לגלות את החידה הוא מדין חב לאחריני, כי אם תגלה את התשובה יותר אנשים יכנסו להגרלה והסיכויים לזכות מתמעטים למי שפתר באמת.
 
ומסתבר שגם חלק אסור, דחצי שיעור אסור מן התורה...
דווקא הפיתרון, ולא ההו"א, וגם על הפיתרון צ"ע, דאף את"ל דאין לגלותו, הוא רק כאשר בוודאי יודע דהוא הפיתרון, אבל מכיון שאין מגלים האם התשובה נכונה או לא, ממילא יכול לתלות שתשובתו אינה נכונה, ומה שהוא מגלה הוא אינו הפיתרון, אלא דרך נוספת שהיו יכולים לפתור את החידה, אבל לא נכנסים בעבורה להגרלה. (אא"כ יאמרו שמי שישלח פיתרון יפה, אע"פ שלא לזה נתכוונו - יכנס להגרלה)
 
דווקא הפיתרון, ולא ההו"א, וגם על הפיתרון צ"ע, דאף את"ל דאין לגלותו, הוא רק כאשר בוודאי יודע דהוא הפיתרון, אבל מכיון שאין מגלים האם התשובה נכונה או לא, ממילא יכול לתלות שתשובתו אינה נכונה, ומה שהוא מגלה הוא אינו הפיתרון, אלא דרך נוספת שהיו יכולים לפתור את החידה, אבל לא נכנסים בעבורה להגרלה. (אא"כ יאמרו שמי שישלח פיתרון יפה, אע"פ שלא לזה נתכוונו - יכנס להגרלה)
אבל על הצד שזה כן הפיתרון האמיתי, אף שלא ידוע לנו אם הוא האמיתי, אם אכן כל אחד יסלול את המשך פיתרון החידה (אם ההתחלה הנ"ל נכונה) ובסוף יזכה, הרי זה יהיה שלא כדין.
 
חזור
חלק עליון