• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • לקראת יום השנה ה12 של מרן רשכבה"ג רבינו עובדיה יוסף זיע"א "המרכז למורשת מרן" יוצא במספר קמפיינים להגדיל את הפעילות השוטפת בע"ה, ולהרחיב את מעגל הלומדים בתורתו. לצורך כך נשמח שתכתבו לנו את צורת הראיה שלכם לפעילות, כיצד היא משפיעה עליכם, ובמה זה בא לידי ביטוי... בזכותכם עוד המונים יכולים להצטרף! >> לחצו כאן וענו על השאלון 👈 זכרו את דברי מרן: אין למעלה ממזכי הרבים!

חשמל ביום טוב

נ ליסואר

Active member
רציתי להעיר שבזמנו היו שהיתירו להדליק חשמל ביום טוב אבל למעשה מי שיעיין בציץ אליעזר חלק א' שדן בדברים אלו וגם במאור ישראל על ביצה דף לב וילקוט יוסף על יום יום יראה שלמעשה הנידון של איסור נולד קיים כאן מישום שאין זו העברה מאש לאש כמו שהיה נראה לחשוב אלא אדרבה החשמל הקיים בפלוס והמינוס הוא באצם זרם חשמלי שהחיבור שלו יוצר אש וממילא יש כאן איסור נולד
וראיתי שפוסק אחד ת"ח גדול אומנם שכתב בשוות שלו לומר שלמעשה אין זה איסור הבערה מישום שלא על זה דיברו חז"ל משיום שזה לא נוצר מחמצן ויכול לעצמו מי שיעיין בציץ אליעזר הנ"ל ימצא ששזה לא מדוייק מישום שבתוך החשמל יש חוטים שפשוט מונעים את החום להיות נשרף
וכן אדרבה רואים בחוש שהתחממות חוטי החשמל גורמת לשרפות
אני לא מזלזל ולא משתלח בשום ת"ח לפחות לא כאן בפורום אבל האמת חייבת להיאמר אי אפשר לבוא לומר הרב ההוא אמר זהו
 
חזור
חלק עליון