טלית עם פסים שחורים

דברי נסובו על הרב צדקה חוצין, שבספר הנ"ל הוא מביא שזה לא היה צדקה חוצין אלא ר' יצחק הדאיה
לא הבנתי דבר אחד מדברך הטוב

על איזה תמונה אתה מדבר??.

מה שהעלתי וכתבתי שזה הר' דוד בצרי מהבר מצווה??

א"כ וכוונתך לזה, אז מה הצד השני לומר שזה הר' הדאיה או הר' צדקה חוצין??
פשוט לא הבנתי למה כוונתך
 
לא הבנתי דבר אחד מדברך הטוב

על איזה תמונה אתה מדבר??.

מה שהעלתי וכתבתי שזה הר' דוד בצרי מהבר מצווה??

א"כ וכוונתך לזה, אז מה הצד השני לומר שזה הר' הדאיה או הר' צדקה חוצין??
פשוט לא הבנתי למה כוונתך
אתה כתבת שהרב צדקה חוצין נמצא שם, נכון! עד כאן מובן!
וע"ז ואני מביא שי"א שזה לא חכם צדקה חוצין זה הרב יצחק הדאיה ע"כ, בסדר! מובן!
ויהי רצון שנזכה להבין את שנלמד בכל חלקי הפרד"ס כמו שאנחנו חפצים לדעת להבין ולהשכיל אחד את השני בעניין התמונה הלז אמן
כט"ס ושבוע טוב
 
עד כאן מובן!
ע"כ, בסדר! מובן!
בכלל לא בטוח שמובן [סתם בצחוק]

איה"נ יכול להיות שטעיתי בחכם שעומד שם וצריך להשוות את זה עם תמונות של החכם צדקה חוצין לידע אם זה הוא אי לאו.
ויהי רצון שנזכה להבין את שנלמד בכל חלקי הפרד"ס כמו שאנחנו חפצים לדעת להבין ולהשכיל אחד את השני בעניין התמונה הלז אמן
ע"ז נאמר יפה שיחתן של עבדי אבות יותר מ......
 
נערך לאחרונה:
מחילה. אבל כל הנכתב אינו נכון כלל ועיקר !

גם מה שמצינו לרבותינו שלבשו כן אינו בדווקא. והעיקר שרובו לבן. ודווקא יש עניין בפס שחור כנזכר בפוסקים.

ודברי הגרב"צ מוצפי שליט"א, אחר המחילה תמוהים וצ"ע.
 
מחילה. אבל כל הנכתב אינו נכון כלל ועיקר !
אל תמהר כ"כ לפסול את כל הנכתב כלאחר יד, כל דבר נכתב במקורו וטעמו!

ויעוי' שם בשם הישש"ש והחיד"א והשע"ת ועוד שאפי' העטרה וחוטי הטלית יהיו בצבע לבן, וא"כ כ"ש בצדדי הטלית עצמה. הלא כן?!
 
ויעוי' שם בשם הישש"ש והחיד"א והשע"ת ועוד שאפי' העטרה וחוטי הטלית יהיו בצבע לבן, וא"כ כ"ש בצדדי הטלית עצמה. הלא כן?!
וודאי וודאי

אך מאידך - הרבה מהפוסקים לא חששו לזה, וכתבו דמסתכלים על עיקר הטלית, ואם עושים זכר לתכלת או לנוי לית לן בה, דגם זה מקרי טלית לבנה.

אם זה הא"ר, וכן הפמ"ג, וכן המלבי"ם על הל' ציצית כתב על דברי רש"ל ע"פ הר"י ברונא "שזו חומרא בעלמא", וכן הבא"ח, והמ"ב.


ובקשר למנהג - כבר הובא לעיל שהרבה מגדולי הספרדים מכל העדות והחוגים לא הקפידו שהטלית תהיה כולה לבנה כולל הפסים.

ובפרט- שנושא זה כלל לא קשור לספרדים, כי מקור הדין הזה הוא מהמהרש"ל ע"פ הר"י ברונא שלא היו כלל קשורים לספרדים בלשון המעטה.


ובפרט מה שכתבת במאמרך באות א- יראה להדיא איפכא שלפי השו"ע אפשר לעשות טלית שכולה תהיה שחורה , או כולה אדומה , ורק העיקר שהחוטים יהיו לבנים אך הבגד עצמו אפי' צבעוני, ורק הרמ"א שם כתב שעדיף שתהיה לבנה
א"כ - בכלל מאתיים מנה, שלפי הספרדים זה יותר רחוק העניין של טלית לבנה.

ומה שכתבת- שמנהג כל רבני הספרדים להקפיד על טלית לבנה כולל הפסים.

א"א להכחיש את אור השמש- עיין לעיל שהובא הרבה הרבה שלא הקפידו בלשון המעטה , כך שאיני יודע מהיכן המקור שלך למה שכתבת שם
 
לדוגמא בבר מצוה של הרב יצחק יוסף בדיוק לא היה לו טלית וכו רוב התמונות זה עם התפילין שלהם
להוי אומר - שזה גם הטלית שלהם , [הם לא היו ישיבישערים שלוקחים רק את התפילין איתם].
אז אנחנו מסכימים שכל התמונות ללא התפילין ודאי לא ראיה, ויש כאלה לא מעט
 
אז אנחנו מסכימים שכל התמונות ללא התפילין ודאי לא ראיה, ויש כאלה לא מעט
לא ולא ולא

רק לשיטתך עניתי את דברי

[מה שכן אני מסכים "באירועים" וכגון סנדקאות וכד' אזאי לוקחים מהמזדמן, אך במקום רשמי תפילה וכד' , ודאי שזה טלית שלהם]
 
חזור
חלק עליון