לכתחילה עדיף וצריך שיהיה טעם יין, אך נפשי בשאלתי האם יין שרובו יין ומיעוטו מים (באופן וודאי) וטעמו חלש ומורגש טעם המים, האם מותר סו"ס בקידוש וברכתו הגפן כיון שהוא יין.
וכן כתבתי במקום אחר לגבי יין מענבים של סוף עונה (וכמדומני שכעי"ז הדבר לגבי ענבי קונקורד) שטעמם חלש ומורגש כמו פטל. האם הדבר בסדר?
עריכה: כעת ראיתי שבהלכה ברורה בסי' ר"ד סעיף י"ז כתב: "יין שנתערב בו מים, אם הרוב יין וגם נשאר בו טעם היין, מברך עליו "בורא פרי הגפן". אבל אם הרוב מים מברך עליו "שהכל". ולמנהג האשכנזים אם רצו לברך "בורא פרי הגפן" כל שיש בו יותר מששית יין, יש להם על מה שיסמוכו, ובלבד שנשאר בו טעם יין ולא פג טעם היין מחמת המים, אבל אם פג טעם היין מחמת המים, אין לברך עליו אלא "שהכל" ואפילו אם הרוב יין".
וכן כתבתי במקום אחר לגבי יין מענבים של סוף עונה (וכמדומני שכעי"ז הדבר לגבי ענבי קונקורד) שטעמם חלש ומורגש כמו פטל. האם הדבר בסדר?
עריכה: כעת ראיתי שבהלכה ברורה בסי' ר"ד סעיף י"ז כתב: "יין שנתערב בו מים, אם הרוב יין וגם נשאר בו טעם היין, מברך עליו "בורא פרי הגפן". אבל אם הרוב מים מברך עליו "שהכל". ולמנהג האשכנזים אם רצו לברך "בורא פרי הגפן" כל שיש בו יותר מששית יין, יש להם על מה שיסמוכו, ובלבד שנשאר בו טעם יין ולא פג טעם היין מחמת המים, אבל אם פג טעם היין מחמת המים, אין לברך עליו אלא "שהכל" ואפילו אם הרוב יין".
נערך לאחרונה: