• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

יצא לאור בס"ד הספר "בגדי קודש" - כיסוי השוק ודת יהודית כהלכה והמסתעף

הספרים יצאו לאור עולם והגיעו מהדפוס בס"ד.

ניתן להשיג במוקדים הבאים:

נתיבות - 054-8593232
אלעד - 053-3177011 (הרב בן ברוך). או 054-8438502 (הרב אוריאל כהן).
קרית גת - 052-7674818
אשקלון - 052-7608139
בני ברק - 052-7103298
בני ברק - 053-3198549 / 054-8424782.
ביתר (גבעה A) - 055-8873522
ביתר (גבעה B) - 058-3277123
אשדוד - 054-8455829
ירושלים (סנהדריה המורחבת או נוה יעקב) - 053-3119797
ירושלים (גאולה) - 053-3197375
ירושלים (בית וגן) - 054-8454027
צפת - 055-6776440
בית שמש - 052-7160259
נתניה - 055-6769331
פתח תקוה - 052-4093232
טבריה - 0548417669

עלות כל ספר - 35 ש"ח.
 
חזק וברוך
הגר"ח קנייבסקי קודם למרנן זיע"א? זה יותר שיווקי יעני?
לא דקדקתי בזה.
אל תסתכל בקנקן (בפרסומת) אלא במה שיש בו (בספר הקדמתי את מכתבי מרן לפני הגרח"ק...).
 
לא דקדקתי בזה.
אל תסתכל בקנקן (בפרסומת) אלא במה שיש בו (בספר הקדמתי את מכתבי מרן לפני הגרח"ק...).
כדאי לדקדק ולתקן, אנשים מסתכלים על זה ומחשבים את זה.
אם אנחנו לא נשמור על כבודו של מרן זיע"א שבתור מורנו ורבינו ומורה דרכנו מן הראוי לנו למנותו ראשון, מי כן ישמור על כבודו.
לא נעים לומר, אבל אי אפשר לטאטא מתחת השטיח: אשכנזי לא רק שלא היה מזכיר את מרן זיע"א שני, ע"פ רוב גם לא היה מביאו כלל.
חזק ואמץ אל תערוץ ואל תחת, כשעושים לשם שמים לא מפסידים!
ובפרט שקהל היעד היותר מהדר בצניעות הוא בעיקר ספרדי. אשכנזים יותר לומדים הלכות אלה ממנהג העוילום...
יישר כוחו וחילו ויזכה להתחיל לכתוב עוד ספרים ולסיימם, ללמוד וללמד "לשמור ולעשות".
 
הוצש"ר בכדי
אל תקבל. וגם אל תדבר איתם שלא תשמע מהם בטעות. לדידם אין בזה חיסרון, ומי הוא מחבר ספר צעיר שיצא על מנהגם של בנות הרבונים ואימויסינו.
אפשר לשער שכתבת את האחרון שנשאר לנו תחילה, וזה בדיוק הסדר, הגרח"ק, הגרע"י, הגרב"צ
אם כך היה צריך להפך, בנוהג שבעולם להקדים את מי שנפטר ראשון. אם חיפשת זכות היה לך לומר שסידרם על פי סדר הגימטריא של השם הפרטי.
גאון בהתגלמותו.
 
אל תקבל. וגם אל תדבר איתם שלא תשמע מהם בטעות. לדידם אין בזה חיסרון, ומי הוא מחבר ספר צעיר שיצא על מנהגם של בנות הרבונים ואימויסינו.
אם אני מבין נכון אתה רוצה להתעקש שאתה דובר לשון הרע ולא מוציא שם רע, הבנתי טוב?
למאי נפקא מינה?
 
איכס.
לא מתאים לך!
בתור ספרדי שגדל בבוכרים על זקני מוסאיוף אתה לא מבין את השפה.
אבל כבר הסברתי:
לדידם אין בזה חיסרון, ומי הוא מחבר ספר צעיר שיצא על מנהגם של בנות הרבונים ואימויסינו.
בהחלט בדברים האלה הרבה מהם לומדים מהמנהג הרווח ואל תשגע אותם.
תעשה שיעורי בית ותחזור.
 
אינה נכונה
בפועל לאשכנזים יותר קשה לקבל את זה, כי הפוסק היחיד שהיקל בזה הוא רבם - הלא הוא המשנ"ב (והפמ"ג), ו"דעתו התקבלה בציבור", והורגלו בזה וכו' וכו'. זה מציאות. הלוואי ואני טועה.

עכ"פ לפי מה שהתבאר מהיכן 'נבעו' דברי הפמ"ג בנושא זה, יתבאר היטב העניין, וכל אחד יוכל להבחין אם שייך לסמוך על זה או לא - וכפי שהתבאר היטב בספר (פרק א אות ו), או בקונטרס "לכבוד ולתפארת".

כוונתי בזה לתועלת, כי צריך לדעת בחכמה איך לדבר על זה עם בני אשכנז שיותר רגישים לזה לענ"ד וכנ"ל. לא לחינם הוצאתי קונטרס נפרד "לכבוד ולתפארת" הנ"ל, לבאר היטב מהיכן נבעו דברי הפמ"ג והמשנ"ב בנושא זה, והפצתי את זה בפני עצמו בחינם לזיכוי הרבים.
 
חזור
חלק עליון