מים עמוקים
Member
יעויין בחיד"א שו"ת חיים שאל סי' ט"ו דכתב בזה"ל.
"ולא מבעיא לדידן בני ארעא קדישא דנקטינן כמרן וקיבלנו הוראותיו אלא דבאיסור והיתר חוששין על הרוב לכתחילה לדברי מור"ם". [היינו הרמ"א]
למדת מלשונו- דתוך כדי דיבור שכותב שקיבלנו הוראות מרן, מיד מוסיף באותו נשימה דבאיסור והיתר חוששים לרמ"א.
דעל כרחך- שמושג קבלת הוראות מרן זה לא תורת ודאי, ולכן הוא חושש על הרוב באיסור והיתר לדברי הרמ"א.
ובעצם- אם נקביל את דברי החיד"א למה שכתבנו לעיל [עיין בשרשור למעלה] בשם החזו"א זה יראה אותו יסוד, אלא שכל אחד ניסח את זה כלשונו וכל אחד הגדיר זאת בצורה אחרת, אך עם אותה כוונה.
שקבלת הוראות מרן זה לא קבלה החלטית
אחה"מ לפקצ"ד לא קרבו דברי החזו"א לדברי החיד"א דהחזו"א לא דן אלא באיזה מקומות קיבלנו קיבלנו דברי מרן והרמ"א והחיד"א מיירי אף במה שכן קיבלנו שמ"מ סברת החולקים לא בטלה לגמרי והיינו שלפי החזו"א יתכן דבמקום שהמחלוקת שקולה קיבלנו דבריהם לחלוטין ובאופן שאינה שקולה לא קיבלנו דבריהם ואף לא בתורת ספק ואפשר לפסוק לגמרי כדעות אחרות ולדברי החיד"א יתכן שקיבלנו דברי מרן אף כשאין המחלוקת שקולה ומ"מ אף במחלוקת שקולה חיישינן לדברי המחמיריםיעויין בחיד"א שו"ת חיים שאל סי' ט"ו דכתב בזה"ל.
"ולא מבעיא לדידן בני ארעא קדישא דנקטינן כמרן וקיבלנו הוראותיו אלא דבאיסור והיתר חוששין על הרוב לכתחילה לדברי מור"ם". [היינו הרמ"א]
למדת מלשונו- דתוך כדי דיבור שכותב שקיבלנו הוראות מרן, מיד מוסיף באותו נשימה דבאיסור והיתר חוששים לרמ"א.
דעל כרחך- שמושג קבלת הוראות מרן זה לא תורת ודאי, ולכן הוא חושש על הרוב באיסור והיתר לדברי הרמ"א.
ובעצם- אם נקביל את דברי החיד"א למה שכתבנו לעיל [עיין בשרשור למעלה] בשם החזו"א זה יראה אותו יסוד, אלא שכל אחד ניסח את זה כלשונו וכל אחד הגדיר זאת בצורה אחרת, אך עם אותה כוונה.
שקבלת הוראות מרן זה לא קבלה החלטית