אחד הדברים זה סמיכה בכל כוחו על עדות החכם כלפון ז''ל (ונשמט כעת מזכרוני כעת שמו ושם ספרו), על דעת הגחיד"א ז''ל ביחסו לקבלה מול דעת מרן ז''ל, בזמן שעדותו נסתרת מאין ספור מקומות בדברי הגחיד"א ז''ל עצמו, כמו שכבר כתבתי במקו"א.אדרבה, הצג את תשובותיך.
אחד הדברים זה סמיכה בכל כוחו על עדות החכם כלפון ז''ל (ונשמט כעת מזכרוני כעת שמו ושם ספרו), על דעת הגחיד"א ז''ל ביחסו לקבלה מול דעת מרן ז''ל, בזמן שעדותו נסתרת מאין ספור מקומות בדברי הגחיד"א ז''ל עצמו, כמו שכבר כתבתי במקו"א.אדרבה, הצג את תשובותיך.
עדותו של רבי אברהם כלפון בספרו 'לקט הקציר' עונה על הרבה שאלות על מרן החיד"א, וחלילה לחשוב שבדה את הסיפור מליבו.בזמן שעדותו נסתרת מאין ספור מקומות בדברי הגחיד"א ז''ל עצמו
אפילו הרב מאזוז שבתחילה ניסה לערער על זה, בסופו של דבר הודה לגירסה בספר שמוכיחה שכך הוא האמת.אחד הדברים זה סמיכה בכל כוחו על עדות החכם כלפון ז''ל (ונשמט כעת מזכרוני כעת שמו ושם ספרו), על דעת הגחיד"א ז''ל ביחסו לקבלה מול דעת מרן ז''ל, בזמן שעדותו נסתרת מאין ספור מקומות בדברי הגחיד"א ז''ל עצמו, כמו שכבר כתבתי במקו"א.
עדותו של רבי אברהם כלפון בספרו 'לקט הקציר' עונה על הרבה שאלות על מרן החיד"א, וחלילה לחשוב שבדה את הסיפור מליבו.
עדותו רק מקשה על דברי הגחיד"א ז''ל שפסק בעשרות מקומות דלא כמרן ז''ל, ואפילו במחלוקות שאינן קשורות לקבלה כלל.אפילו הרב מאזוז שבתחילה ניסה לערער על זה, בסופו של דבר הודה לגירסה בספר שמוכיחה שכך הוא האמת.
מרן החיד"א כותב גם בהרבה מקומות שקיבלנו הוראות מרן הבית יוסף, אז איך זה מסתדר עם המקומות שהביא לחלוק עליו?עדותו רק מקשה על דברי הגחיד"א ז''ל שפסק בעשרות מקומות דלא כמרן ז''ל, ואפילו במחלוקות שאינן קשורות לקבלה כלל.
איני מערער על פגישתם, אבל אולי שאל אותו בדרך וכל כיוצ"ב.
מלה"ד, למעיין אומר מול יביע אומר, ודאי שנתייחס ליבי"א ולא למעיין אומר, ואע"פ שאין חולק שבעל מעיין אומר היה מצוי הרבה במחיצת מו"ר ז''ל.
ואשר על כן הודאתו של הגאון הנאמ"ן שליט"א אינה מעלה ואינה מורידה מאומה, כי אין פקפוק על עצם המפגש, ועל תוכן הדברים.
קושיה מצוינת. אין לי תשובה. ואני ימתין לגחיד"א ז''ל שאחר תחיית המתים יבוא ויתרצנה.מרן החיד"א כותב גם בהרבה מקומות שקיבלנו הוראות מרן הבית יוסף, אז איך זה מסתדר עם המקומות שהביא לחלוק עליו?
קושיה מצוינת. אין לי תשובה. ואני ימתין לגחיד"א ז''ל שאחר תחיית המתים יבוא ויתרצנה.
אותה שאלה על הבן איש חי זיע"א לא?מרן החיד"א כותב גם בהרבה מקומות שקיבלנו הוראות מרן הבית יוסף, אז איך זה מסתדר עם המקומות שהביא לחלוק עליו?
נכון, ועל רבים רבים מפוסקי הספרדים שכתבו שקיבלנו הוראות מרן, ומ"מ פסקו בכמה מקומות דלא כדבריו.אותה שאלה על הבן איש חי זיע"א לא?
אתה יודע היכן כותב זאת הגר"א? כי גם אני זכרתי שהגר"א כותב שלמעשה אין שום מח' בין הפשט והקבלה. רק לא זכרתי אם הוא כותב זאת באופן כללי או רק בענין מח' הפשט והקבלה היכן מניחים את המיטה, בין מזרח למערב או בין צפון לדרום, ובמשנ"ב שם הביא ד' הגר"א. ואיני יודע אם הגר"א דיבר כאמור רק על מקרה זה או באופן כללי.מעניין לעניין באותו עניין - האם יש ספר שמסביר את שיטת הגר"א שלמעשה אין שום מחלוקת בין הפשט לקבלה למעט דבר 1( בעניין לעבור מסביב המתפלל כמדומני)
אז אחרים טרחו ליישב את הקושיות, וקבל האמת ממי שאמרה.קושיה מצוינת. אין לי תשובה. ואני ימתין לגחיד"א ז''ל שאחר תחיית המתים יבוא ויתרצנה.
במחילה לא ראיתי שום יישוב המניח את הדעת. ועדיף להשאר בקושיא כדקיי"ל שמקושיות לא מתים.אז אחרים טרחו ליישב את הקושיות, וקבל האמת ממי שאמרה.
אם כוונתך לגאון האשכנזי, זה דבר רחוק וזר עד למאוד, כפי שכבר נכתב בפורום בכמה וכמה מקומות.גם הבא"ח כתב שקיבלנו הוראות מרן, ובכ"ז מצינו שחלק עליו. ובישוב הדבר ראה בהקדמה לילקו"י קיצור שו"ע ח"ב.
יש עוד יישובים, ע"ש ותרו"נ.אם כוונתך לגאון האשכנזי, זה דבר רחוק וזר עד למאוד, כפי שכבר נכתב בפורום בכמה וכמה מקומות.
מרן החיד"א כותב גם בהרבה מקומות שקיבלנו הוראות מרן הבית יוסף, אז איך זה מסתדר עם המקומות שהביא לחלוק עליו?
קושיה מצוינת. אין לי תשובה. ואני ימתין לגחיד"א ז''ל שאחר תחיית המתים יבוא ויתרצנה.
אותה שאלה על הבן איש חי זיע"א לא?
אולי אפש"ל שמה שכתבו לחלוק על מרן באיזהו מקומן, היינו מצד ההלכה לפי מה שעלה להם בגומרם חיפוש מחיפוש, אך לענין מעשה אמרו שקבלנו הוראות מרן הש"ע.נכון, ועל רבים רבים מפוסקי הספרדים שכתבו שקיבלנו הוראות מרן, ומ"מ פסקו בכמה מקומות דלא כדבריו.
בחלק מהמקומות זה ודאי הוראה למעשה.אולי אפש"ל שמה שכתבו לחלוק על מרן באיזהו מקומן, היינו מצד ההלכה לפי מה שעלה להם בגומרם חיפוש מחיפוש, אך לענין מעשה אמרו שקבלנו הוראות מרן הש"ע.
כת"ר יוכל להביא עוד קצת דוגמא מתוך הספר?בעז"ה יהיה בל"נ בחנויות אחרי פסח.
בינתיים ניתן להשיג אצלי.
מצורף כאן דוגמא של הספר.
הצג קובץ מצורף 18733
ניתן לשלוח הערות בכתובת המובאת בספר. נשמח בכל הערה והארה.עברתי על הספר מרישא לגמירא, ובמחכ"ת יש הרבה מה להשיב על דבריו, הן היסטורית והן לגופן של דברים, ולצערי, הכתיבה וההתייחסות לחלק מחכמי ישראל אינה מספיק מכובדת.