מדברי החזו"א על דברי קבלת הוראות מרן- נוכל להבין את הפתרון.
וניווכח לדעת- שכמו יסודו סברו כל פוסקי וגאוני ספרד שכתבו שקיבלנו הוראות מרן, ואעפ"כ חלקו בהרבה מקומות, ולא רק במנהגים או בסב"ל.
וז"ל החזו"א חו"מ ליקוטים סי' א'
"ואף שאנו נוהגים ע"פ השו"ע מ"מ אנו רגילין לנטות מהשו"ע מחמת שנטו אחרונים ז"ל בראיות נכונות לדעת חכמי דור ודור, ובכל הלכה אנו מוכרחים לעיין בכהרעת אחרונים, כי החכמה היא מכריעה בכל,
אלא כשהדבר שקול אנו נוטים אחרי מי שגדול, ובזה קבלנו הכרעת ב"י והרמ"א".
וביאור הדבר- שמושג קבלת הוראות מרן הוא לדברים שקולים, והיינו שיש מח' שקולה בראשונים וכד', דאז מה שפסק השו"ע אזלינן כוותיה וזה הקבלת הוראות
אך- על דברים שהמח' אינה שקולה אלא דיש עוד פוסקים ועוד ראשונים בהאי גוונא לא קיבלו עליהם הוראות השו"ע.
ובאמת- לפי יסודו כפו"פ, דכך למדו הרבה מגאוני ספרד שקיבלו הורואת מרן ואעפ"כ בהרבה פעמים החמירו כהרמ"א נגדו וכד', מפני זה- שכשהמח' אינה שקולה אלא יש הרבה שיטות אחרות בזה לא קיבלו הוראותיו.