• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

יציאה ידי חובת בק"ש שעל המיטה

amit26

Active member
שלום לכולם
ראיתי שיש עניין שמי שהתפלל בפלג שלא יצא ידי חובה של ק"ש של ערבית בק"ש שעל המיטה
רציתי לשאול, מה הסיבה? סוף סוף הוא אכן קורא שמע בזמנה
וכמו כן במידה ולא והוא נזכר רגע לפני קש שעל המיטה,אז בעצם עליו לקרוא פעמיים קש רצוף? אחד להשלמה ואחד לשעל המיטה
 
לא שמעתי על ענין כזה אשמח למקור, אך נראה שאם כן הוא, שלפי הפשט יקרא קודם שמא ישכח לקרוא קודם חצות או שיקרא שהוא עייף ולא יקראנה כהלכתה, ולפי הקבלה לכאו' צריך לקרוא פעמיים.
 
בחורף בדרך כלל קוראים אחר חצות, ומפסידים את הזמן הלכתחילה,
וכמו שאמר הרב נתי שגם לא קוראים כראוי,
אכן, מהתוס' ריש ברכות משמע שיוצאים (שכתבו שכיון שלא קוראים את ג' הפרשיות לא יוצאים, משמע שאם כן קורא, יוצא).
ועוד משהו, אמנם הוא לא יוצא יד"ח, אבל מותר לו לאכול כבר, כך כתב הבית יוסף בהלכות שבת (איני זוכר מקומו כעת) ודלא כמו שכתב המשנ"ב.
 
שלום לכולם
ראיתי שיש עניין שמי שהתפלל בפלג שלא יצא ידי חובה של ק"ש של ערבית בק"ש שעל המיטה
רציתי לשאול, מה הסיבה? סוף סוף הוא אכן קורא שמע בזמנה
וכמו כן במידה ולא והוא נזכר רגע לפני קש שעל המיטה,אז בעצם עליו לקרוא פעמיים קש רצוף? אחד להשלמה ואחד לשעל המיטה
עפ"ד הבן איש חי יש סודות גדולים בכל קריאה, ולכן יש לקרוא פעמיים בלילה ממש.
 
ועוד משהו, אמנם הוא לא יוצא יד"ח, אבל מותר לו לאכול כבר, כך כתב הבית יוסף בהלכות שבת (איני זוכר מקומו כעת) ודלא כמו שכתב המשנ"ב.
סימן רס''ז, ודבר זה שכיח שמתפללים בערב שבת בפלג המנחה ומקדשים מבעוד יום, ורק צריך לשים לב בשבתות של העומר שצריך לספור, ויצטרך משום זה להתחיל הסעודה קודם שיגיע סמוך לזמן הספירה.
 
חזור
חלק עליון