• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

יציאה ידי חובת בק"ש שעל המיטה

amit26

Well-known member
שלום לכולם
ראיתי שיש עניין שמי שהתפלל בפלג שלא יצא ידי חובה של ק"ש של ערבית בק"ש שעל המיטה
רציתי לשאול, מה הסיבה? סוף סוף הוא אכן קורא שמע בזמנה
וכמו כן במידה ולא והוא נזכר רגע לפני קש שעל המיטה,אז בעצם עליו לקרוא פעמיים קש רצוף? אחד להשלמה ואחד לשעל המיטה
 
לא שמעתי על ענין כזה אשמח למקור, אך נראה שאם כן הוא, שלפי הפשט יקרא קודם שמא ישכח לקרוא קודם חצות או שיקרא שהוא עייף ולא יקראנה כהלכתה, ולפי הקבלה לכאו' צריך לקרוא פעמיים.
 
בחורף בדרך כלל קוראים אחר חצות, ומפסידים את הזמן הלכתחילה,
וכמו שאמר הרב נתי שגם לא קוראים כראוי,
אכן, מהתוס' ריש ברכות משמע שיוצאים (שכתבו שכיון שלא קוראים את ג' הפרשיות לא יוצאים, משמע שאם כן קורא, יוצא).
ועוד משהו, אמנם הוא לא יוצא יד"ח, אבל מותר לו לאכול כבר, כך כתב הבית יוסף בהלכות שבת (איני זוכר מקומו כעת) ודלא כמו שכתב המשנ"ב.
 
שלום לכולם
ראיתי שיש עניין שמי שהתפלל בפלג שלא יצא ידי חובה של ק"ש של ערבית בק"ש שעל המיטה
רציתי לשאול, מה הסיבה? סוף סוף הוא אכן קורא שמע בזמנה
וכמו כן במידה ולא והוא נזכר רגע לפני קש שעל המיטה,אז בעצם עליו לקרוא פעמיים קש רצוף? אחד להשלמה ואחד לשעל המיטה
עפ"ד הבן איש חי יש סודות גדולים בכל קריאה, ולכן יש לקרוא פעמיים בלילה ממש.
 
ועוד משהו, אמנם הוא לא יוצא יד"ח, אבל מותר לו לאכול כבר, כך כתב הבית יוסף בהלכות שבת (איני זוכר מקומו כעת) ודלא כמו שכתב המשנ"ב.
סימן רס''ז, ודבר זה שכיח שמתפללים בערב שבת בפלג המנחה ומקדשים מבעוד יום, ורק צריך לשים לב בשבתות של העומר שצריך לספור, ויצטרך משום זה להתחיל הסעודה קודם שיגיע סמוך לזמן הספירה.
 
חזור
חלק עליון