כחא דהיתרא
Member
אברך אחד אמר לי שבבשר שכתוב עליו "כשר" (ולא כתוב "לא חלק") יש ספק ספיקא ומותר באכילה מעיקר הדין.
שאלתי על כך בקו ההלכה הספרדי והסבירו לי כך:
יש שתי סוגי שחיטות שהרבנות עושה:
אחת, שמפרידים בין הבשר החלק לבשר הלא חלק. על הראשון כותבים "חלק" ועל השני כותבים "לא חלק".
השניה, שמערבבים בין הבשר החלק לבשר הלא חלק, וכותבים על זה "כשר", בלבד. ועל זה עושים ספק ספיקא, ספק א' שמא כדעת הרמא, וספק שני שמא זה בשר חלק. (הוספה שלי: אולי זה בדיוק כמו הספק ספיקא שעושים כשמתארחים ולא שואלים האם הבשר חלק כי סומכים על הספק ספיקא הזה).
על פי זה נראה שהבשר ה"כשר" מותר באכילה מעיקר הדין לנו הספרדים שפוסקים כדעת הרב עובדיה זצ"ל.
שאלתי על כך בקו ההלכה הספרדי והסבירו לי כך:
יש שתי סוגי שחיטות שהרבנות עושה:
אחת, שמפרידים בין הבשר החלק לבשר הלא חלק. על הראשון כותבים "חלק" ועל השני כותבים "לא חלק".
השניה, שמערבבים בין הבשר החלק לבשר הלא חלק, וכותבים על זה "כשר", בלבד. ועל זה עושים ספק ספיקא, ספק א' שמא כדעת הרמא, וספק שני שמא זה בשר חלק. (הוספה שלי: אולי זה בדיוק כמו הספק ספיקא שעושים כשמתארחים ולא שואלים האם הבשר חלק כי סומכים על הספק ספיקא הזה).
על פי זה נראה שהבשר ה"כשר" מותר באכילה מעיקר הדין לנו הספרדים שפוסקים כדעת הרב עובדיה זצ"ל.