רבינו, ב"ה אני נשוי +, אבל אני רוצה לברר מבחינה הלכתית ולא רגשית, אין מקום שאין לקיים הלכה כי מישהו נעלב מזה אם זה הלכה.אם אתה שואל שאלה כזאת, כנראה אתה לא נשוי עדיין...
אשריך !!!ב"ה אני יודע מה זה כבוד האישה טוב מאוד ומה זה רגש. ואני לא יודע לפגוע באישה.....
תתפלא לגלות שכןאין מקום שאין לקיים הלכה כי מישהו נעלב מזה אם זה הלכה.
ברור שמחיקת שם זה רק כשהשלום רעוע לגמרי...דרך אגב נפגעת זה לא סותר לאהבה, או לשלום בתוך הבית כמו דין מחיקת שם ה'.
אני לא יודע לפגוע באישה
לעניות דעתי יש טעות בעצם השאלה.כיבוד הורים וכבוד האישה מי קודם
יכול להיות מקרה שאבא צריך עזרה והאישה גם צריכה. זה השאלה.לעניות דעתי יש טעות בעצם השאלה.
דבריך יפים מאד!!אתה ואשתך הם גוף אחד וביחד עליכם לשבת ולהחליט את מי להקדים ואם יש עליך כיבוד אב ממילא אשתך מבינה את הצורך שלך לכבד אותו,
ואם היא לא מבינה אז יש בעיה בקשר.
שמקילים הרבה בעצם הדין או בחומרות?תתפלא לגלות שכן
ישנם מקורות רבים רבים בהלכה (הבאתי לזה מעל 20 ראיות והוכחות שמקילים הרבה בבין אדם למקום בגלל בין אדם לחבירו)
ואנכי לא ידעתיחלק מהמקורות גם בעצם הדין
מפריע לה שבעלה מחלק חלה להוריה לפני שנותן לה
זה מראה על חוסר הבנתה,
אם היא לא דוברת ארמית בבלית ואתה ארמית ירושלמית היא תביןביחד עליכם לשבת ולהחליט
אתה כנראה זכית באשה אינטלגנטיתאם היא לא דוברת ארמית בבלית ואתה ארמית ישראלית היא תבין
גם לזה יש פתרונות:לא כל אחד זוכה לזה
כמדומני שצריך לחלק לה קודם, מ''מ שכשחמי אצלי ואני בוצע הוא מראה לי באצבעו לתת לה קודם.מפריע לה שבעלה מחלק חלה להוריה לפני שנותן לה
זה מראה על חוסר הבנתה, אבל לא בגלל שיש בכיה בקשר, אלא בגלל שהיא לא מספיק חכמה...
לפני כמה שנים בא אלי מקרה שכזה, והסברתי לאשה בעדינות שזה כיבוד הורים של בעלה, וזה מה שמוטל עליו לעשות, וזה לא אמור לפגוע בה בכלל... היא ב"ה הבינה וקבלה!!! היה רק צריך להסביר לה... [גם היה מקרה דומה שאברך סיפר לי שלאחר שחילק להוריו קודם, אשתו לא הסתכלה ע"ז בעין יפה, ואח"כ ישב והסביר לה יפה וקבלה...]
אם אני זוכר נכון הגרח"פ ז"ל מזהיר לתת בראשונה לאשתו, ולא לדלג עליה בשופו"א.כמדומני שצריך לחלק לה קודם, מ''מ שכשחמי אצלי ואני בוצע הוא מראה לי באצבעו לתת לה קודם.
הגרח''פ שיינברג?אם אני זוכר נכון הגרח"פ ז"ל
ובפרט למה שאומרים בפיוט אזמר בשבחין, למבצע על רפתא וכו' דהיינו כזית לו וכביצה לה. (הובא בבן איש חי ש''ב וירא טומזהיר לתת בראשונה לאשתו, ולא לדלג עליה בשופו"א.