• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

כיבוי מאוורר בשבת

מרפסן איגרי

Well-known member
אם הדליקו מאוורר בבית או בביה"כ ובשבת רואים שמזג האויר קריר. בזמן שהמאוורר מכובה ע"י שעון שבת, יש לאדם שלוש אפשריות לכבות (להמשיך מצב קיים)

א. לכבות את הזיזים של השעון שבת
ב. להוציא את החוט חשמל מהחשמל
ג. להזיז את הכפתור של המאוורר ממצב דולק (שלב 1, או 2 או 3) למצב אפס

לאיזה מהם יש עדיפות? הרי סו"ס כולם גרמא
 
הזיזים פחות מומלץ לכאורה, כיון שיש אומרים ששיך בזה מוקצה (אא"כ התנה), ויש לדון ג"כ גבי החוט.
ולגבי המאורר עצמו- הוי כלי שמלאכתו לאיסור, דשרי לצורך גופו.
 
יש לציין שצריך להתייחס לתשובה גם מצד איסור מוקצה,
שיש לחלק אם אתנה על הזיזים של השעון שבת, שעדיף שיזיזם אותם, מאשר ב' האפשרויות האחרות שמסתמא לא התנה והם מוקצה (אא''כ יוציאם בשינוי...)
 
חזור
חלק עליון