• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

כלל אמירת 'צדקתך' במנחה של שבת

שלום רב.
ראיתי בחזו"ע פורים עמ' רט' שאף באדר א' לא אומרים 'צדקתך' במנחה, וכתב שם הסיבה, לפי הכלל בשו"ע (רצב' ס"ב) שכל יום שבו אין אומרים תחנון לא אומרים 'צדקתך' במנחה.

אולם נאמר לי שהרב זצ"ל כותב לומר 'צדקתך' במנחה כשיש חתן בביה"כ. ומדוע יוצא מן הכלל? האם יש לחלק בין פטור מתחנון מחמת ה'גברא'? א"כ, אשמח למקור.
 
שלום רב !
החילוק הוא האם זה מחמת עצם היום או דבר צדדי שפוטר מאמירת תחנון.
אם זה מחמת היום לא אומרים צדקתך אך אם זה מחמת דבר צדדי כגון ברית או חתן, אומרים.
ועיין בילקו"י שבת א' כרך ד' עמ' תשב' שהביא בזה מחלוקת, ושם בהערה האריך בזה, והביא דהטעם הוא מדברי האבודרהם שכל יום שאומרים בו הלל אין אומרים צדקתך ולא כל יום שאין אומרים בו תחנון. עיי"ש.
 
אין לך הרשאות מספיקות להגיב כאן.
חזור
חלק עליון