• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • "המרכז למורשת מרן" שמח לבשר לציבור היקר על פתיחת קבוצת הצ'אט "מורשת מרן אונליין" בה יובאו חדשות ועדכונים מעולם התורה, וכן תכנים תורניים מעניינים כולל קטעי וידאו, תמונות והנעשה בעולם הישיבות.

    >> להתחברות לחצו עכשיו:

    https://news.moreshet-maran.com/

    לשליחת עדכונים לחצו כאן, או שלחו למייל: news@moreshet-maran.com

    נ.ב. צ'אט זה מאושר בנטפרי.

כלל אמירת 'צדקתך' במנחה של שבת

שלום רב.
ראיתי בחזו"ע פורים עמ' רט' שאף באדר א' לא אומרים 'צדקתך' במנחה, וכתב שם הסיבה, לפי הכלל בשו"ע (רצב' ס"ב) שכל יום שבו אין אומרים תחנון לא אומרים 'צדקתך' במנחה.

אולם נאמר לי שהרב זצ"ל כותב לומר 'צדקתך' במנחה כשיש חתן בביה"כ. ומדוע יוצא מן הכלל? האם יש לחלק בין פטור מתחנון מחמת ה'גברא'? א"כ, אשמח למקור.
 
שלום רב !
החילוק הוא האם זה מחמת עצם היום או דבר צדדי שפוטר מאמירת תחנון.
אם זה מחמת היום לא אומרים צדקתך אך אם זה מחמת דבר צדדי כגון ברית או חתן, אומרים.
ועיין בילקו"י שבת א' כרך ד' עמ' תשב' שהביא בזה מחלוקת, ושם בהערה האריך בזה, והביא דהטעם הוא מדברי האבודרהם שכל יום שאומרים בו הלל אין אומרים צדקתך ולא כל יום שאין אומרים בו תחנון. עיי"ש.
 
אין לך הרשאות מספיקות להגיב כאן.
חזור
חלק עליון