יאיר יחזקאל
Active member
שלום רב.
ראיתי בחזו"ע פורים עמ' רט' שאף באדר א' לא אומרים 'צדקתך' במנחה, וכתב שם הסיבה, לפי הכלל בשו"ע (רצב' ס"ב) שכל יום שבו אין אומרים תחנון לא אומרים 'צדקתך' במנחה.
אולם נאמר לי שהרב זצ"ל כותב לומר 'צדקתך' במנחה כשיש חתן בביה"כ. ומדוע יוצא מן הכלל? האם יש לחלק בין פטור מתחנון מחמת ה'גברא'? א"כ, אשמח למקור.
ראיתי בחזו"ע פורים עמ' רט' שאף באדר א' לא אומרים 'צדקתך' במנחה, וכתב שם הסיבה, לפי הכלל בשו"ע (רצב' ס"ב) שכל יום שבו אין אומרים תחנון לא אומרים 'צדקתך' במנחה.
אולם נאמר לי שהרב זצ"ל כותב לומר 'צדקתך' במנחה כשיש חתן בביה"כ. ומדוע יוצא מן הכלל? האם יש לחלק בין פטור מתחנון מחמת ה'גברא'? א"כ, אשמח למקור.