• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

כל עריכת ליל הסדר מתחילה ועד סוף - תשפג | הרב שמעון ללוש

שיעור הכנה והסבר על כל עריכת ליל הסדר מתחילה ועד סוף,
הן מהצד ההלכתי, והן מהצד המעשי הפרקטי,
לאור משנתו של מרן רבנו עובדיה יוסף זצוק"ל.

בין הנושאים שנתבארו בשיעור:
- קדש, ורחץ, כרפס, יחץ, מגיד, רחצה, מוציא מצה, מרור, כורך, שלחן עורך, צפון, ברך, הלל, נרצה
- איזה יין יש להעדיף
- אופן ההסיבה מבחינה פרקטית
- מה לאכול אחר 'קדש'
- שיעור רביעית וכזית
- כמה צריך לשתות מהכוס בפועל
- כמה כזיתות יש לאכול
- כיצד לעשות 'כורך'
- הטעם שעושים 'מצה-מרור-כורך' לפי הפשט ולפי הדרש והסוד

השיעור נמסר ביום שני י"ב ניסן תשפ"ג בבית הכנסת "בית יוסף" (רחוב שמעון הצדיק 25 אלעד)
לע"נ המנוחה דייזי בת צ'חלה,
ולע"נ המנוח יוסף בן סוליקה, ת.נ.צ.ב.ה
 
- כיצד לעשות 'כורך'
ראיתי מובא עצה לעשות מצה-מרור-מצה-מרור (בעצם לעטוף את המצה במרור ולהוסיף עוד מצה מבחוץ), ואז גם המצה כרוכה במרור וגם המרור כרוך במצה.
באמת מרוויחים מכך משהו? יש עניין לעשות את זה?
 
בס"ד
מי שיקשיב לשיעור יוכל להבין במה מדובר ואז אפשר לדון
אלא שהתשובה תהיה פשוטה
כתבתי אחרי שהקשבתי.
הרב אומר שרובם נוהגים לעטוף את המרור במצה ויש נוהגים הפוך, והרב אומר שאין ראיה במקורות והעיקר לאוכלם ביחד.
 
שיעור הכנה והסבר על כל עריכת ליל הסדר מתחילה ועד סוף,
הן מהצד ההלכתי, והן מהצד המעשי הפרקטי,
לאור משנתו של מרן רבנו עובדיה יוסף זצוק"ל.

בין הנושאים שנתבארו בשיעור:
- קדש, ורחץ, כרפס, יחץ, מגיד, רחצה, מוציא מצה, מרור, כורך, שלחן עורך, צפון, ברך, הלל, נרצה
- איזה יין יש להעדיף
- אופן ההסיבה מבחינה פרקטית
- מה לאכול אחר 'קדש'
- שיעור רביעית וכזית
- כמה צריך לשתות מהכוס בפועל
- כמה כזיתות יש לאכול
- כיצד לעשות 'כורך'
- הטעם שעושים 'מצה-מרור-כורך' לפי הפשט ולפי הדרש והסוד

השיעור נמסר ביום שני י"ב ניסן תשפ"ג בבית הכנסת "בית יוסף" (רחוב שמעון הצדיק 25 אלעד)
לע"נ המנוחה דייזי בת צ'חלה,
ולע"נ המנוח יוסף בן סוליקה, ת.נ.צ.ב.ה
תשפ"ד
 
חזור
חלק עליון