שילה אפרהימי
Well-known member
לא כך מנהלים ויכוח..
לא נכון, נקודה.
לא כך מנהלים ויכוח..
לא נכון, נקודה.
ראיתי מקום כזה שתלו שלט וכתבו הכיהרב יצחק הוא נשיא המועצת הלא רשמי, כולם יודעים את זה (זה אפילו השתרבב בכמה מקומות בטעות או בכוונה).
על מה מותר לדבר ועל מה אסור.
כמדומני שכתבתי כמה פעמים, כל דבר שהוא הכפשה כ"ש על מי מגדו"י - אין מקומו בפורום, יהיה מה שיהיה!הרב @מורשת מרן אני חושב שהציבור לא כל כך מבין על מה מותר לדבר ועל מה אסור.
אם לא לדבר בכלל על הבחירות אזי האשכול פה צריך להנעל מזמן, אבל אם לא, מה כן?
גפני כבר שיגר מכתב התנצלות לרבי אריה ובו אף כתב שאריה פועל על פי מה שמורים לו מועצת חכמי התורה.הנה דוגמא קטנה אתמול בכנס שהיה לדגל התורה ברכסים אמר גפני שאנחנו יש לנו דעת תורה ולשס אין בכלל דעת תורה עושים מה שבא להם על דעת עצמם עפ''ל ויש עוד ועוד דוגמאות שאין המקום כאן לאריך
הבעיה שעד עכשיו המשיכו לדבר כך בכנס בבני ברק...גפני כבר שיגר מכתב התנצלות לרבי אריה ובו אף כתב שאריה פועל על פי מה שמורים לו מועצת חכמי התורה.
אבל זה הבעיה שלנו ולכן יורדים על רבותינו ועלינו
הנה דוגמא קטנה אתמול בכנס שהיה לדגל התורה ברכסים אמר גפני שאנחנו יש לנו דעת תורה ולשס אין בכלל דעת תורה עושים מה שבא להם על דעת עצמם עפ''ל ויש עוד ועוד דוגמאות שאין המקום כאן לאריך
כזה ראה וקדש!ב'המוביל' הוא נשיא המועצת כבר מזמן.....
סליחה על האמירה תפסיק לבלבל את המח בדקת איפה נכדי הרב סלים הרב עובדיה הרב ניסים בן שמען הרב דוד אברהם הרב זעפרני אריה דרעי וכו שאתה מדבר כעולם במוסדות ספרדים דגל התור5ה רומשת את הציבור הספרדי אל תתין להם דלק לטרקטור שיהרוס את פורת יוסף גם אם אתה מתלהב שלמדת בפוניבז' לא נראה זה נראה שלמדת בישיבה ספרדית ותה מדבר מנחיתיות שדלא קיבלו אותך אני מתחנן אילך אל תעצור את המהפיכהתעשה חיפוש..
אני כתבתי והרחבתי בעניין בעשרות תגובות וויכוחים.. וכבר הבנתי אז שאין לי סיכוי להסביר זה דברים דקים שלא תמיד אפשר לחתוך בכתיבה..
רק פטור בלא כלום א"א. עדיין הגרעין הקשה של העליתה הספרדית שולחים למוסדות ליטאים וכן רוב בוגרי הישיבות הליטאיות ממשיכים לשלוח לליטאים..
מה שגורם שעדיין במוסדות הספרדית אפי' ביסודות כמשל יש אחוזים ניכרים מהפריפריה או מבאים ממשפחות בסגנון ספרדי..
כך שלא יתכן מבחינה תכנית שזה אותו סגנון מלבד תעמולת הרשמים..
מלבד זאת יש רבים מהספרדים שהכרתי בישיבה שסגנונם השתנה רק לאחר כור ההיתוך של הישיבה.. כך שאם היו נשלחים למוסדות ספרדים היו בסגנון אחר לחלוטין..
ראיתי כבר כמה מוסדות שהבטיחו שזה ממש ממש כמו מוסדות ליטאיים וכשבקשתי את רשימות המשפחות גיליתי דברים אחרים לחלוטין..
רק חשוב לי להדגיש שאני לא מדבר מה יותר טוב.. יש למוסדות הספרדים מעלות רבות.. אבל מבחינת סגנון זה שונה..
[כמו שליטאים וחסידים לשניהם מעלות רבות שאין לאחר.. אבל זה שונה..]
ומלבד זה שאני לא מבין למה לבנות מוסדות שהמכנה המשותף שלהם הוא מקום המוצא מלפני שבע דורות..
אם אנשים גדלו והתחנכו כמה דורת בסגנון שונה אין שום הגיון לחברם יחד רק בגלל מוצא הסבא רבא.. או בגלל נוסח התפילה..
זה על קצה המזלג ויש עוד להאריך אך אי"ז מנושא האשכול.. והנושא סטה די והותר..
אם אתה 5 דקות לפני שבת, מגלה שהילד לא הדליק את המיחם כפי שביקשת ממנו אלף פעם -אז איך אתה מסביר שלפתע כאן בא"י גם אחר חמש דורות ההבדל הוא כה עצום עד שמצריך מוסד נפרד????
טוב!ה'חזקס סיישס סיש'