• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

להשתתף בכינוס בחירות של דגל כדי לראות את הגר"ד לנדו שליט"א

סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
הרב יצחק הוא נשיא המועצת הלא רשמי, כולם יודעים את זה (זה אפילו השתרבב בכמה מקומות בטעות או בכוונה).
ראיתי מקום כזה שתלו שלט וכתבו הכי
וגם במשכן שילה כתבו פעם "הגאון רבי יצחק יוסף שליט"א הראשון לציון וחבר מועצת חכמי התורה"
 
בהקשר לנושא העיקרי של השרשור...
שמעתי שבכנס הנ"ל בבני ברק נאמרו דברי בזיון כלפי מועצת החכמים ר"ל...
וצריך למחות בכל תוקף, בפרט שנאמרו ע"י ר"י ישיבה ספרדי...
וזה סיבה טובה לא ללכת לכנסים כאלו שבכזה מצב צריך למחות מיד, וזה דבר שקשה לעשות באמצע כנס המוני של ציבור משולהב...
כדאי להציע רעיונות איך אפשר כעת למחות ע"כ ברבים בצורה מועילה.
 
נערך לאחרונה:
צריך כבר להפסיק למחול מהר על כבוד רבותינו אנחנו הספרדים יש לנו בעיה גדולה וקשה ולכן האשכנזים בעיקר לא מפריע להם לפגוע בכבוד רבותינו
והבעיה במשפט אחד כך : ''מי שיורק עליך אתה צריך לומר זה גשם''
אסור למחות בכבוד רבותינו כאן נקודה !!!
יש מקומות אחרים תגיד מה שאתה רוצה כאן חוששים שזה ח''ו יכול לגרום לזילזול בצד השני ולכן מכבדים ומורידים את הראש מקבלים את הביזיון ושותקים
אבל זה הבעיה שלנו ולכן יורדים על רבותינו ועלינו
הנה דוגמא קטנה אתמול בכנס שהיה לדגל התורה ברכסים אמר גפני שאנחנו יש לנו דעת תורה ולשס אין בכלל דעת תורה עושים מה שבא להם על דעת עצמם עפ''ל ויש עוד ועוד דוגמאות שאין המקום כאן לאריך
אבל ... אנחנו צריכים לשתוק
נראה להיכן נגיע עוד .....
תלמדו דבר אחד מאשכנזים לא לסלוח ולמחול מהר על כבוד רבותינו בכל מיני סיסמאות כגון : ''לא ללבות אש סתם'' ''גדול השלום'' מחלוקת.. וכדו' לכן הכבוד של הרבנים שלהם עולה על שלנו
 
מתלמידי הרשל''צ מסכים איתך בכל מילה!!!
אבל חוץ מעניין המחאה וכפי שהתריע בצדק הרב מורשת מרן
הציבור הספרדי עצמו צריך לדעת באופן ברור שיש לנו הנהגה של רבנים גדולי תורה וכו' וכו'
ולהיות גאים בכך!!!
ולא לחשוב ש'גודול' זה רק רב ליטאי...
ולא להתחשב בכל מיני קולות רקע שלצערינו חודרים עמוק בתוך הציבור הספרדי
אולי להם יש דרכים יותר טובות בהסברה מה הרבנים אמרו לעשות......
אבל מכאן ועד לומר שאצלינו יש פחות דעת תורה וכפי שנאמר גם בכנס בבני ברק -ח"ו
וזה קשור הרבה לציבור הספרדי שצריך לא להאמין לכל הדיבורי סרק הללו...

--נלפע"ד שעל זה ראוי לדבר גם לדעת המוחים, שהצדק עמהם בזהירות בכבוד ת"ח -ואדרבה נזהר על כבוד חכמינו....
 
כנראה שלזה התכווין הרב מורשת מרן הי''ו כחלק מהתקנון הפורום :
ד. יש לנהוג בלשון נקייה ומכובדת בהתכתבויות בין החברים עצמם, אין לכתוב בצורה אישית, אלא לגופו של עניין. גם כאשר תלמידי מרן רבנו הגדול זיע"א ומרן הראש"ל שליט"א הנמצאים בפורום רואים לנכון להוקיע גברא, או דרך שמייצג, עליהם להיזהר מלזלזל באישיותו, אלא להתמקד בבעיתיות שיש בדרך שמייצג, או בהנהגה שנוהג או מנהיג, ותו לא. ואת אותה דרך או הנהגה, אם צריך אפילו להוקיע בדברים קשים ולדבר נגידם אה"נ, אבל לא על האישיות. זולת אם רבותינו גמרו אומר להוציאו מחוץ למחנה ישראל באופן מוצהר וכדומה, שבזה אין כל חשש כמובן.
 
הרב @מורשת מרן אני חושב שהציבור לא כל כך מבין על מה מותר לדבר ועל מה אסור.
אם לא לדבר בכלל על הבחירות אזי האשכול פה צריך להנעל מזמן, אבל אם לא, מה כן?
כמדומני שכתבתי כמה פעמים, כל דבר שהוא הכפשה כ"ש על מי מגדו"י - אין מקומו בפורום, יהיה מה שיהיה!
 
לגבי עיקר הטענה של @מתלמידי הרשל''צ בענין שפלותם של הציבור הספרדי
אני מבין את הכאב ומזדהה...
אך מצד שני זוהי מעלתינו! ורק זה סיבה לגאווה בנו וברבותינו,
אמנם צריך להיזהר שזה לא יהיה ענווה פסולה- שנאבד ולא נכיר את ערכנו וערך הגדולים שלנו.
 
הנה דוגמא קטנה אתמול בכנס שהיה לדגל התורה ברכסים אמר גפני שאנחנו יש לנו דעת תורה ולשס אין בכלל דעת תורה עושים מה שבא להם על דעת עצמם עפ''ל ויש עוד ועוד דוגמאות שאין המקום כאן לאריך
גפני כבר שיגר מכתב התנצלות לרבי אריה ובו אף כתב שאריה פועל על פי מה שמורים לו מועצת חכמי התורה.
 
אבל זה הבעיה שלנו ולכן יורדים על רבותינו ועלינו
הנה דוגמא קטנה אתמול בכנס שהיה לדגל התורה ברכסים אמר גפני שאנחנו יש לנו דעת תורה ולשס אין בכלל דעת תורה עושים מה שבא להם על דעת עצמם
עפ''ל ויש עוד ועוד דוגמאות שאין המקום כאן לאריך

אין דרכנו בקללות.
 
תעשה חיפוש..
אני כתבתי והרחבתי בעניין בעשרות תגובות וויכוחים.. וכבר הבנתי אז שאין לי סיכוי להסביר זה דברים דקים שלא תמיד אפשר לחתוך בכתיבה..

רק פטור בלא כלום א"א. עדיין הגרעין הקשה של העליתה הספרדית שולחים למוסדות ליטאים וכן רוב בוגרי הישיבות הליטאיות ממשיכים לשלוח לליטאים..

מה שגורם שעדיין במוסדות הספרדית אפי' ביסודות כמשל יש אחוזים ניכרים מהפריפריה או מבאים ממשפחות בסגנון ספרדי..

כך שלא יתכן מבחינה תכנית שזה אותו סגנון מלבד תעמולת הרשמים..

מלבד זאת יש רבים מהספרדים שהכרתי בישיבה שסגנונם השתנה רק לאחר כור ההיתוך של הישיבה.. כך שאם היו נשלחים למוסדות ספרדים היו בסגנון אחר לחלוטין..

ראיתי כבר כמה מוסדות שהבטיחו שזה ממש ממש כמו מוסדות ליטאיים וכשבקשתי את רשימות המשפחות גיליתי דברים אחרים לחלוטין..

רק חשוב לי להדגיש שאני לא מדבר מה יותר טוב.. יש למוסדות הספרדים מעלות רבות.. אבל מבחינת סגנון זה שונה..
[כמו שליטאים וחסידים לשניהם מעלות רבות שאין לאחר.. אבל זה שונה..]

ומלבד זה שאני לא מבין למה לבנות מוסדות שהמכנה המשותף שלהם הוא מקום המוצא מלפני שבע דורות..

אם אנשים גדלו והתחנכו כמה דורת בסגנון שונה אין שום הגיון לחברם יחד רק בגלל מוצא הסבא רבא.. או בגלל נוסח התפילה..

זה על קצה המזלג ויש עוד להאריך אך אי"ז מנושא האשכול.. והנושא סטה די והותר..
סליחה על האמירה תפסיק לבלבל את המח בדקת איפה נכדי הרב סלים הרב עובדיה הרב ניסים בן שמען הרב דוד אברהם הרב זעפרני אריה דרעי וכו שאתה מדבר כעולם במוסדות ספרדים דגל התור5ה רומשת את הציבור הספרדי אל תתין להם דלק לטרקטור שיהרוס את פורת יוסף גם אם אתה מתלהב שלמדת בפוניבז' לא נראה זה נראה שלמדת בישיבה ספרדית ותה מדבר מנחיתיות שדלא קיבלו אותך אני מתחנן אילך אל תעצור את המהפיכה
 
אז איך אתה מסביר שלפתע כאן בא"י גם אחר חמש דורות ההבדל הוא כה עצום עד שמצריך מוסד נפרד????
אם אתה 5 דקות לפני שבת, מגלה שהילד לא הדליק את המיחם כפי שביקשת ממנו אלף פעם -
איך אתה ואני נגיב? לעומת זאת, איך האשכנזי יגיב?

הא למדת - יש הבדל עצום בינינו לבינם. אין טעם לטייח. ואני לא נכנס ל'מי יותר טוב'.

תכלית לא היית רוצה ללמוד בישיבה שתורכב מכל הספרדים שלמדו איתך בפוניבז'. למה? כי המנטליות נשארה אותו דבר. לא ה'חזקס סיישס סיש' עושה את ההבדל.
 
סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
חזור
חלק עליון