לחם פרוס בשקית לעניין לחם מישנה

אתה שואל מצד הפסק השקית? עי' משנ"ב קס"ז כ"ג דמשמע דאיכא בזה ביזוי מצווה (לגבי בתי ידיים) (ובשם הגריש"א זצ"ל הביאו שאינו יוצא)
לגבי מעלת שלם עי' שו"ע קס"ח ס"ב שיכול לתקוע שיפוד באמצע להחשיבו לשלם
 
נערך לאחרונה:
כמדומני שיש דעה שגם פרוסת לחם נחשב לשלם.
כמדומני שמרן כותב בחזו״ע שלא חייב לחם שלם ללחם משנה.
אך באותו עניין, לא זוכר אם זה כתוב בהדיא או שזה דיוק שלי, לפי דעתו עדיף פת הבאה בכסנין שלם מאשר לחם לא שלם.

באשר לשקית, הבעיה היחידה שאני רואה בזה הוא שצריך ש-10 אצבעות יאחזו בלחם ולכאורה בעינן אחיזה בלחם ממש.
(שו״ע קסד סעיף ד׳. יעויין שם )
 
אני
כמדומני שמרן כותב בחזו״ע שלא חייב לחם שלם ללחם משנה.
אך באותו עניין, לא זוכר אם זה כתוב בהדיא או שזה דיוק שלי, לפי דעתו עדיף פת הבאה בכסנין שלם מאשר לחם לא שלם.

באשר לשקית, הבעיה היחידה שאני רואה בזה הוא שצריך ש-10 אצבעות יאחזו בלחם ולכאורה בעינן אחיזה בלחם ממש.
(שו״ע קסד סעיף ד׳. יעויין שם )
רגע אז מה צריך לעשות במקרה ויש רק חלה אחת שלימה
 
אני

רגע אז מה צריך לעשות במקרה ויש רק חלה אחת שלימה
מעיון זריז:
מרן מביא בזה כמה ציורים בחזו״ע ח״ב עמודים קעט - קפה
מי שאין לו: א. מזונות ב. פרוסות (מרן מתיר אפילו שתי פרוסות לחם במקום לחם משנה)
אלא רק (ג) לחם קפוא, עדיף לבקש משכן מאשר להשתמש בקפוא.
ממילא, לפי מרן יש לבקש משכן.

בסעודה שלישית, לכאורה כיוון שמעיקרא דדינא אין חיוב לעשותה בפת, אפשר להקל.
 
שלום וברכה, לחם פרוס בתוך שקית לפי הרב השואל הצד האם השקית מחברת את הפרוסות לחלה אחת והוי שלם או דילמא אין כאן חיבור והוי לחם פרוס, ותו יש לעיין האם במידה והשקית כן מחברת האם לא הוי לחציה בין החלה השניה, לגבי הספק הראשון כתוב להדיא בשו"ע שלא נקרא שלם כמבואר בסימן קסח סעיף ב ובסימן שסו סעיף ו. ובמחצית השקל סימן קסח סוף ס"ק א.
ולגבי השאלה השניה אם אכן השקית כן הייתה מחברת וזה נקרא שלם (רק שהוכחנו שזו לא להלכה) אין זה חוצץ כדמצינו לגבי כיסוי הפת דבעינן שיהיה דומיא למן שהיה טל מלמטה וטל מלמעלה והמן בפניםלכן צריך שיהיה מפה מתחת ללחם משנה וכיסוי מע ואילו כל בית ישראל נוהגים לשים על מגש כתב הרב חוט שני חלק ד פרק 85מהל' קידוש עמ' קד שאין זה חוצץ
 
ילקוט יוסף שבת כרך א'- חלק שלישי, סימן רעב, עמ'- תתכא, וז"ל: "לחם שנחתך ממנו מעט אך עדיין מחובר ללחם, אם כשאוחז הפרוסה עולה הככר עמה, חשיב לחם שלם לענין לחם משנה. אבל אם הוא חתוך יותר באופן כאשר אחז הפרוסה אין הככר עולה עמו, לחם פרוס מקרי, ואין יוצאין בו ידי חובת לחם משנה.
ולכן לחם פרוס אפילו אם הוא מונח כולו בתוך הניילון, אינו מצטרף ללחם משנה."
 
חזור
חלק עליון