ע"ה ס"ט
Well-known member
היום אמר שכל הבמבות וכן דוריטוס ואפרופו האדמה!הרב אהרון בוטבול מורה לברך על הבמבה שהכל חוץ מאוסם שזה וודאי אדמה (לשיטתו)
היום אמר שכל הבמבות וכן דוריטוס ואפרופו האדמה!הרב אהרון בוטבול מורה לברך על הבמבה שהכל חוץ מאוסם שזה וודאי אדמה (לשיטתו)
במבה האוסםשכל הבמבות
תחפש ותמצא שכבר @דעת תורה חשב לטעון טענה כעי"ז, עיי"ש.לענ"ד- העיקר הוא הבוטן, והוא הדומיננטי ובשבילו אני אוכל במבה, ולא בשביל התירס שהוא טעים שלעצמו אך הוא חיוור ולא מורגש מול הבוטנים
וע"ז נאמר "פוק חזי", ולפי מה שבדקתי אצל אנשים [וגם אנוכי בתוכם], עיקר הטעם ועיקר מה שואכלים במבה הוא בשביל הבוטנים, "ולכך נוצרת"
דעת מרן הראש״ל על דוריטוס ואפרופו וכל שאר החטיפים כעין אלו, ׳שהכל׳ נכון?היום אמר שכל הבמבות וכן דוריטוס ואפרופו האדמה!
אכן, כך היא דעתו כיום הלכה למעשה.דעת מרן הראש״ל על דוריטוס ואפרופו וכל שאר החטיפים כעין אלו, ׳שהכל׳ נכון?
לא הבנתי. אם אכל מהחטיפים הללו, ובירך עליהם שהכל, ולאחר מכן בא לאכול אבטיח למשל לא יברך האדמה?שגם אם בירך עליהם שהכל, לא יברך אח"כ על דבר שברכתו האדמה
בדיוק. כך כתב הרב ללוש באור השבת. (כמובן, אא"כ נמלך וכו').לא הבנתי. אם אכל מהחטיפים הללו, ובירך עליהם שהכל, ולאחר מכן בא לאכול אבטיח למשל לא יברך האדמה?
גם בברכה נאמנה כתב כך להלכה ולמעשהבדיוק. כך כתב הרב ללוש באור השבת. (כמובן, אא"כ נמלך וכו').
אאל"ט הדוגמא שהוא כותב שם זה שאם בירך על שוקולד (שהוא ספק העץ) שהכל - לא יברך על תפוח העץ.
וה"ה הכא שאם בירך על החטיפים האלו (שהם ספק האדמה) שהכל - לא יברך על אבטיח האדמה.
איפה התשובה?בעמ' אחרון
ובמבה במילוי קרם עוגיות
איפה התשובה?
צא נא וראה בעין יצחק דין ברכת השוקולד, זה עניין אחר מהבמבהבוטנים טחונים ולא נראים ואין לו צורה של בוטנים ומאי שנא משוקלד????? (שהוא 70 אחוז)
צא וראהצא נא וראה בעין יצחק דין ברכת השוקולד, זה עניין אלר מהבמבה
(והרב ללוש הוסיף כפועל יוצא, שגם אם בירך עליהם שהכל, לא יברך אח"כ על דבר שברכתו האדמה)
לא הבנתי. אם אכל מהחטיפים הללו, ובירך עליהם שהכל, ולאחר מכן בא לאכול אבטיח למשל לא יברך האדמה?
בדיוק. כך כתב הרב ללוש באור השבת. (כמובן, אא"כ נמלך וכו').
אאל"ט הדוגמא שהוא כותב שם זה שאם בירך על שוקולד (שהוא ספק העץ) שהכל - לא יברך על תפוח העץ.
וה"ה הכא שאם בירך על החטיפים האלו (שהם ספק האדמה) שהכל - לא יברך על אבטיח האדמה.
מאי שנא אבטיח מבמבה?אך אם בירך שהכל על משהו יברך ודאי על במבה אדמה
כמו שהשיב לי הראשל הרב יצחק בשות יד בתשובה
וכן אמר לי הרב ללוש בע'פ
על מה השאלה בדיוק?מאי שנא אבטיח מבמבה?
צריך לעיין בזה, וכעת מחמת השעה אין מוחין.על מה השאלה בדיוק?
אני כתבתי שמי שבירך על דבר שהוא ספק שהכל וספק האדמה (את אחד מהברכות) פטר גם את הדברים שברכתם כפי הברכה השניה המסופקת שלא בירך אותה.
דין נוסף, שבמבה זה בכלל לא ספק, ולכן מי שבירך על דבר מסויים שהכל לא פטר את הבמבה.
מה השאלה כעת?
לגבי מאי שנא מבמבה התשובהצריך לעיין בזה, וכעת מחמת השעה אין מוחין.