אשתדל לעשות סדר
עיקר החטיף במבמה נעשה מתירס וזה כל הבמבה שרואים במאה אחוז. אלא ששופכים עליה כעין ממרח בוטנים לטעם.
מה ששאל
ממרן עד מרן מה שונה מלדר -
תשובה מרן הראש"ל מביא כמה ראשונים שכתבו (ואין מי שחולק עליהם בהדיא!!) שכל דבר שנוטעים אותו על דעת השינוי מברכים עליו כעיקר ברכתו,
וזה גם פשט הגמ' מי שיעיין פרק כיצד מברכים לדר כולו נעשה לשם משמש או כל פרי אחר שממנו עושים לדר (היום עושים לדר מכמה פירות בטעמים שונים) ולכן השינוי מוריד לו את הברכה מהעיקר לשהכל. וכאן בתירס זה גידלוים מיוחדים שאינם ראויים לאכילה כמות שהם אלא רק לפופקורן או לבמבה ע"י התהליך שהובא בספרי מרן הראש"ל בכמה מקומות.
לעניין הבוטנים דברתי עם כמה חברות, ואמרו לי שגם הבוטינםן עצמם אינם מהזן שנמכר בחנויות, אלא זן מיוחד (וגם בלי סברא זו, הבוטנים באו לטעם ואינם עיקר הבמבה)
לעניןן שם החטיף "חיטף בוטנים" תדעו פעם היה כתוב על במבמה (אפי' אוסם) חטיף תירס!!! עד שיצאו כל החטיפים הפשוטים מתירס כמו דוריטוס ואפרופו (שברכתם שהכל גם לדעת מרן הראש"ל) ואז היו צריכים להראות שזה חטיף מיוחד לכן שינו את השם לחטיף
בוטניםנ אולם כל עיקרו כנז' מתירס מהזן הנ"ל ושופכים עליו כעין ממרח בוטנים
ד"א המעיין במשנ"ב סי' רח כמדומני סעי' י לעניין פת תירס יראה שלשיטה אחת המובאת שם בודאי שעל במבה יברך אדמה, ואפי' אם תרצה לומר כן בדעה השניה!!!