דבק בתורת מרן
Well-known member
שמעתי היום בשם ת"ח חשוב בירושלים (הרב פוגל כמדומני) שפסק כי יש איסור דאורייתא להשתמש באותו "מוצץ".
מכניסים לתוך המוצץ אוכל כמו ענב או אבטיח, אבוקדו או כל דבר אחר, והתינוק נושך בשיניו או בחניכיים והאוכל יוצא מאותם חורים קטנים שיש בפטמת המוצץ.
לדעתי נראה להתיר בשופי - כמו שכתב הרשב"א הובא בספרי מרן זיע"א בדין חותך סלט בשבת דק, שלא ניתן לגזור על חותך לאלתר מאחר ובפה עצמו חותכים את האוכל ע"מ לבלוע, ונראה שהוא הדין וכ"ש לכאן שבתוך הפה הוא לועס, וכי נאסור אדם ללעוס מאכל בפיו בשבת משום סוחט?
שמעתי את השאלה על שתי רגלים ועניתי על רגל אחת (בעבר כתבתי בנושא כרגע אני לא מונח בזה)
אשמח לשמוע דעת החכמים כאן בפורום
מכניסים לתוך המוצץ אוכל כמו ענב או אבטיח, אבוקדו או כל דבר אחר, והתינוק נושך בשיניו או בחניכיים והאוכל יוצא מאותם חורים קטנים שיש בפטמת המוצץ.
לדעתי נראה להתיר בשופי - כמו שכתב הרשב"א הובא בספרי מרן זיע"א בדין חותך סלט בשבת דק, שלא ניתן לגזור על חותך לאלתר מאחר ובפה עצמו חותכים את האוכל ע"מ לבלוע, ונראה שהוא הדין וכ"ש לכאן שבתוך הפה הוא לועס, וכי נאסור אדם ללעוס מאכל בפיו בשבת משום סוחט?
שמעתי את השאלה על שתי רגלים ועניתי על רגל אחת (בעבר כתבתי בנושא כרגע אני לא מונח בזה)
אשמח לשמוע דעת החכמים כאן בפורום