זה היה מלשונו של הרב יוסף דודאבל כבר החלטת שהחלטה כזו היא של ליצני הדור ולא גדולי הדור.
זה היה מלשונו של הרב יוסף דודאבל כבר החלטת שהחלטה כזו היא של ליצני הדור ולא גדולי הדור.
מי כתב את זה:זה היה מלשונו של הרב יוסף דוד
ליצני הדור הם אלו שלוקחים תופעה טבעית שנראת בעולם מפעם לפעם ומשייכים אותה לעניין ספציפי שבליבם.
על אף שלצערי ידוע לי שוודאי יקומו כמה מליצני הדור שיעשו פילפולים כדרך הכסילים אך כיון שהוראת הרבנים לפרסם פירסמנו.
את מה שהעתקתי אתה כתבת, שם כתובים הדברים עליהם הגבתי.מי כתב את זה
אני יודע. והבאתי את מה שאמרתי שנמשכתי אחר לשונואת מה שהעתקתי אתה כתבת,
אם יאשר אפרסםאנחנו ממתינים שתבקש ויאשר
נראה לך שמשהו יעצור אותם?!תכלס' מה קורה שם??? הרסו??
?דברי הרב
והנה פה שמעתי שברחוב אגריפס רוצים לעשות חס ושלום 'מדרחוב', אוי ואבוי! לא מספיק מה שהולך פה ביום חמישי בלילה, וביום שישי פריצויות? רוצים ככה לעשות? אנחנו מדברים עם הממונים, שזה לא טוב, זה יכול להביא צרות גדולות. וכל אחד יש לו תירוצים. אבל בשביל מה להביא לנו את כ-ל התל אביב, חיפה, וכל מיני מקומות לפה, מה יש להם פה? שיהיו בערים שלהם! אתה רוצה להביא אותם לפה? קח אותם לבית שלך! מה אתה רוצה מאיתנו!? המקום הזה - 'מחנה יהודה' - הוא מקום קדוש שעשו אותו צדיקים כדי שיוכלו לקנות צורכי שבת, והפכו את זה לכל מיני... ואנחנו לא יכולים ללכת ברחובות, כאן בישיבה יש בכל ליל שישי מאות שלומדים, אבל לא יכולים לבוא ללמוד, כי הכל מלא לכלוך, מה אדם יעשה? לכן, נבקש מראש העיר : "זה לא טוב! לא בשבילו! ולא בשביל אנשי העיר! ולא לכל עם ישראל! זה גורם עוונות! דיברתי איתו, אומר לי שלא יהיה תאונות, מה תאונות?
אסור גם שיהיו תאונות בנפש!
כל יום חמישי בלילה איזה עשרה אמבולנסים יוצאים מכאן, של שיכורים, סמים, בעיות וצרות, מסכנים עם ישראל, זה קשה לראות את הדבר הזה. ולמה אני אומר את זה? כי צריך למחות! מי שיכול ללכת ולדבר במקומות הללו, צריך ללכת למחות, ולבקש, כי זה הצלה של עם ישראל!
שלא יהיה הדבר הזה! איזה טוב יש בזה? זה רק רע! לקחת נפשות להשחית אותם?! תביא אותם לשיעורי תורה. אתה מביא אותם לפאבים? לשחיתויות? לבעיות? לצרות?
זה דרדור! עם ישראל צריכים להתעלות, לא לרדת! ירושלים עיר הקודש, מטרופולין, פלטרין של מלך! אסור! צריך למגר את כל הדברים האלה. הרע הוא תופס ונותן כח, אדם מתפתה אחר הדברים הללו, וה' יעזור לנו.
מי שעושה דברים כאלה ופוגע בעם ישראל, צריך לחשוב כמה פעמים על המעשים שלו, חבל על עם ישראל, למה להביא אותם לדבר כזה? צריך לזכות אותם לדברים טובים, לא לדרדר אותם. לא מספיק הדרדור שכבר יש? לא מספיק שהממשל הראש שלו עקום? הולכים בדרך עקומה?! איך ה' לקח להם את השכל, יהי רצון שה' יישר אותם, יתן שכל, חכמה, יחזיר אותנו בתשובה שלמה. צריך לדעת מה רוצה הקב"ה מאיתנו, הכל הולך פה תהפוכות ותהפוכות. ואם אנחנו נלך בדרך ה', יהיה מסילות בלבבם, ויכנס בליבם ללכת בדרכי ה'. לכן אני קורא לו לראש העיר, שיתן למכוניות פה ללכת, יסגור כאן את הפאבים, פה זה שוק קדוש, לא צריך את זה. לא צריך בלילות להסתובב, בלילות שילכו לבתי מדרשות,
תרחיק אותם מהמקומות הללו, ובפרט עכשיו שזה זמן לא פשוט לעם ישראל.
מה קשור מאמר זה לנושא כאן?!דברי הרב
והנה פה שמעתי שברחוב אגריפס רוצים לעשות חס ושלום 'מדרחוב', אוי ואבוי! לא מספיק מה שהולך פה ביום חמישי בלילה, וביום שישי פריצויות? רוצים ככה לעשות? אנחנו מדברים עם הממונים, שזה לא טוב, זה יכול להביא צרות גדולות. וכל אחד יש לו תירוצים. אבל בשביל מה להביא לנו את כ-ל התל אביב, חיפה, וכל מיני מקומות לפה, מה יש להם פה? שיהיו בערים שלהם! אתה רוצה להביא אותם לפה? קח אותם לבית שלך! מה אתה רוצה מאיתנו!? המקום הזה - 'מחנה יהודה' - הוא מקום קדוש שעשו אותו צדיקים כדי שיוכלו לקנות צורכי שבת, והפכו את זה לכל מיני... ואנחנו לא יכולים ללכת ברחובות, כאן בישיבה יש בכל ליל שישי מאות שלומדים, אבל לא יכולים לבוא ללמוד, כי הכל מלא לכלוך, מה אדם יעשה? לכן, נבקש מראש העיר : "זה לא טוב! לא בשבילו! ולא בשביל אנשי העיר! ולא לכל עם ישראל! זה גורם עוונות! דיברתי איתו, אומר לי שלא יהיה תאונות, מה תאונות?
אסור גם שיהיו תאונות בנפש!
כל יום חמישי בלילה איזה עשרה אמבולנסים יוצאים מכאן, של שיכורים, סמים, בעיות וצרות, מסכנים עם ישראל, זה קשה לראות את הדבר הזה. ולמה אני אומר את זה? כי צריך למחות! מי שיכול ללכת ולדבר במקומות הללו, צריך ללכת למחות, ולבקש, כי זה הצלה של עם ישראל!
שלא יהיה הדבר הזה! איזה טוב יש בזה? זה רק רע! לקחת נפשות להשחית אותם?! תביא אותם לשיעורי תורה. אתה מביא אותם לפאבים? לשחיתויות? לבעיות? לצרות?
זה דרדור! עם ישראל צריכים להתעלות, לא לרדת! ירושלים עיר הקודש, מטרופולין, פלטרין של מלך! אסור! צריך למגר את כל הדברים האלה. הרע הוא תופס ונותן כח, אדם מתפתה אחר הדברים הללו, וה' יעזור לנו.
מי שעושה דברים כאלה ופוגע בעם ישראל, צריך לחשוב כמה פעמים על המעשים שלו, חבל על עם ישראל, למה להביא אותם לדבר כזה? צריך לזכות אותם לדברים טובים, לא לדרדר אותם. לא מספיק הדרדור שכבר יש? לא מספיק שהממשל הראש שלו עקום? הולכים בדרך עקומה?! איך ה' לקח להם את השכל, יהי רצון שה' יישר אותם, יתן שכל, חכמה, יחזיר אותנו בתשובה שלמה. צריך לדעת מה רוצה הקב"ה מאיתנו, הכל הולך פה תהפוכות ותהפוכות. ואם אנחנו נלך בדרך ה', יהיה מסילות בלבבם, ויכנס בליבם ללכת בדרכי ה'. לכן אני קורא לו לראש העיר, שיתן למכוניות פה ללכת, יסגור כאן את הפאבים, פה זה שוק קדוש, לא צריך את זה. לא צריך בלילות להסתובב, בלילות שילכו לבתי מדרשות,
תרחיק אותם מהמקומות הללו, ובפרט עכשיו שזה זמן לא פשוט לעם ישראל.
ליצני הדור הם אלו שלוקחים תופעה טבעית שנראת בעולם מפעם לפעם ומשייכים אותה לעניין ספציפי שבליבם.
נקודה קצרה ברפרוף
"בדיוק מעל הבניין והדחפור", לו היית זז מעט ימינה או שמאלה היית מגלה שהקשת עומדת ממש לא מעל.. (כאשר יש לי שני אלמנטים רחוקים זה מזה אני יכול לשייכם ולהפרידם בקלות, והכל תלוי בזווית המסתכל)
אגב
"רבים שואלים" מי הם ואיפה שאלו, מעבר לכך שאם שמעו בכדי לשאול למה לא שאלו את מי שהשמיע להם את החצי שמועה, למה זרקו שאלה לחללו של עולם והמתינו שתבוא ותענה?
בכל מקרה
בהחלט יתכן שהמעשה שנעשה להביא דחפור הוא חמור מאוד מאוד כמעשה דור המבול קשת בענן והפלגה גם יחד עם עושי רשעה אחרים, ואולם אנו אין לנו צורך בכל הני ראיות עקומות ומשונות לכך שקב"ה שומר על כבוד רבותינו,. אנו מאמינים בכך עם הקשת ובלעדיה.
כעת נתברר לנו שליצני הדור גם לא מאמינים במה שכתוב בתורה ובחז"ל על משמעות הקשת וקוראים לזה "תופעה טבעית" רח"ל.
ספר הברית ח"א מאמר י' פרק י"ב וז"ל: והנה בעת אשר יתראה הקשת לבני האדם אות היא לעולם שהדור חייב והדין נותן להביא עליהם
גשם שוטף ומבול מים על הארץ לשחת כל בשר, לולא שהקב"ה זוכר הברית אשר כרת עם נח ובניו וכל נפש חיה כנאמר (בראשית ט' י"ד-ט"ו) "וְהָיָה בְעַֽנְנִי עָנָן עַל הָאָרֶץ וְ נִרְאֲתָה הַּקֶׁשֶתּ בֶֽעָנָֽן: וְזָֽכַרְּתִי אֶתּ בְרִיתִי אֲׁשֶרּ בֵינִיּ ובֵינֵיֶכםּ ובֵיןּ כָל נֶפֶש חַּיָהּ בְכָלּ בָׂשָר וְֹלא יִֽהְיֶה עֹוד הַּמַיִם לְמַּבּול לְׁשַחֵתּ כָלּ בָׂשָֽר"
צריך לדייק.
קשת זו תופעה טבעית וז"ל הרמב"ן (ט יב):
אולי כת"ר יצטט גם את הסיפא של הרמב"ן:
ובין שתהיה הקשת עתה בין שהיתה מעולם בטבע הטעם באות שבה אחד הוא, אבל יש לרבותינו בפרשה הזאת סוד נעלם אמרו בבראשית רבה (לה ג) את קשתי נתתי בענן קשותי דבר שהוא מוקש לי אפשר כן אלא קשין דפריא והיה בענני ענן רבי יודן בשם ר' יהודה בר' סימון אומר משל לאחד שבידו סולת רותח ובקש ליתנו על בנו ונתנו על עבדו.
אבאר קצת יותר, ותראה ששנינו מסכימים....
עצם התופעה של הקשת זוהי תופעה טבעית, דהיינו שאינו דרך נס וכד' אלא תוצאה של מים ושמש.
אלא הכוונה מתי הקב"ה מחליט לעשות תופעה טבעית זו, וזו כוונתו של הרמב"ן, דהיינו התופעה עצמה היא מהטבע, אבל הקב"ה מחליט לעשות את האות הזאת בטבע מסיבה מסוימת.
לכן אינני סותר דבריך ואתה לא סותר דברי, רק צריך לדקדק שעצם הקשת זו תופעה טבעית.
ועדיין מחכה לתשובה לדעת מי הוא אחד מגדולי הדור שליט"א, מסתמא הוא איננו מתחבא במקלדת, ולא אכפת לו שיגידו בשמו, לא?!
(אגב, זה לא הגה"צ הרב יצחק כהן שליט"א, ביודעו ומכירו קאמינא....)
ובענין זה של הקשת אם היא טבעית ועוד דברים מעניינים בענין הקשת, עיין בספר כרם יעקב להגרי"ח סופר שליט"א סימן ה' ובמילואים שם.עי' בחזו"ע עמ' תעא, שהוא מחלוקת, שהרמ"א אמר שהוא ענין טבעי, ולעומ"ז הביא שם שהקשת נראתה בלילה, וזהו ודאי לא טבעי.
וכבר נכתבו בזה בדברי רבותינו כמה ביאורים אמאי אינה טבעית. ע"ש במפרשי התורה.
יש באוצר החכמה?ובענין זה של הקשת אם היא טבעית ועוד דברים מעניינים בענין הקשת, עיין בספר כרם יעקב להגרי"ח סופר שליט"א סימן ה' ובמילואים שם.
כן. מצורף.יש באוצר החכמה?
ישר כח על הטרחה להעלות הדבריםכן. מצורף.
בשמחה ובאהבהישר כח על הטרחה להעלות הדברים