ראית בעיניך? כי שמעתי מפקפקים בשמועה זו.אז איך גליונות ספרי הלשם והעץ חיים שלו התמלאו בהערות מכת"י?
מה גם שלספרים הנ"ל יש השלכות הלכתיות.
ראית בעיניך? כי שמעתי מפקפקים בשמועה זו.אז איך גליונות ספרי הלשם והעץ חיים שלו התמלאו בהערות מכת"י?
ידידי הרב משה סופר מחבר ספר "המנהיג" אמר לי שראה בעיניו.ראית בעיניך? כי שמעתי מפקפקים בשמועה זו.
מה גם שלספרים הנ"ל יש השלכות הלכתיות.
יהודי עונה בשאלה: למה אין לו הערות מכת"י על התניא????אז איך גליונות ספרי הלשם והעץ חיים שלו התמלאו בהערות מכת"י?
אני מדבר על תפילת מנחה, וגם זה בשנים האחרונות לחייו, אתה יכול לשאול את מרן הראש"ל שליט"א הוא יגיד לך, שהתורה של מרן שהיא של ציבור חשובה יותר מהחזרה... למרן היה שליחות...אתה כותב דברים לא נכונים בשום אופן!!! אני עשרות שנים הרבה יותר ממך התפללתי עם רבינו עובדיה ומעולם לא ראיתי שיצא ללמוד אחרי מודים! אולי הלך לבית הכסא, אבל ללמוד על חשבון התפילה זה בשום פנים ואופן לא היה ולא נברא.
מניין לך?!יהודי עונה בשאלה: למה אין לו הערות מכת"י על התניא????
ספר הלשם לא הוזכר בכל ספרי מרן זיע"א אפי' פעם אחת!!!קבלה שהיה נוגע לו ללימוד ההלכה היה לומד, כל היבי"א מלא בעץ חיים ומספר הלשם, כי יש בזה הרבה דברים שנוגעים להלכה.
יש עדויות רק על ספרים מסויימים, אין אחד שמעיד על ספר התניא!מניין לך?!
יתכן מאד, אבל אני התכוונתי בעיקר על עץ חיים... ספר הלשם יש בו הרבה ביאורים על עץ חיים, לכן מאד מסתבר למה למד את זה ג"כ!ספר הלשם לא הוזכר בכל ספרי מרן זיע"א אפי' פעם אחת!!!
אתה יכול לכתוב על איזה ספרים יש עדויות?יש עדויות רק על ספרים מסויימים, אין אחד שמעיד על ספר התניא!
לא בגדול!!! לא היה ולא נברא בשום פנים ואופן. לא ברחביה ולא ביחוה דעת ולא בבית לא למעלה ולא למטה. רבינו מעולם כמעט לא פתח ספר בתפילה מתחילתה ועד סופה בפרט במנחה. וכ''ש שלא יצא ללמוד. (רק לביה''כ היה יוצא) תשאל אתה את מי שאתה רוצה, גם את הגאון בעל נתיבות חיים שליט''א.אני מדבר על תפילת מנחה, וגם זה בשנים האחרונות לחייו, אתה יכול לשאול את מרן הראש"ל שליט"א הוא יגיד לך, שהתורה של מרן שהיא של ציבור חשובה יותר מהחזרה... למרן היה שליחות...
הרב משה סופר יודע...אתה יכול לכתוב על איזה ספרים יש עדויות?
כי כפי הידוע לי על רוב הספרים הקדמונים כתב בגליונות.
ואם אני יראה לך סרטון.... אתה גם תאמר את זה.. יש סרטון של אחד ערוצי התקשורת שרואים באופן שמרן יוצא אחרי מודים בתפילת מנחה... באמצע שהחזן ממשיך..לא בגדול!!! לא היה ולא נברא בשום פנים ואופן. לא ברחביה ולא ביחוה דעת ולא בבית לא למעלה ולא למטה. רבינו מעולם כמעט לא פתח ספר בתפילה מתחילתה ועד סופה בפרט במנחה. וכ''ש שלא יצא ללמוד. (רק לביה''כ היה יוצא) תשאל אתה את מי שאתה רוצה, גם את הגאון בעל נתיבות חיים שליט''א.
נכון, יצא לביהכ"ס. וזה היה בסוף ימיו כשהיה חלוש, לא משום לימוד.ואם אני יראה לך סרטון.... אתה גם תאמר את זה.. יש סרטון של אחד ערוצי התקשורת שרואים באופן שמרן יוצא אחרי מודים בתפילת מנחה... באמצע שהחזן ממשיך..
נו באמת מסירטון אתה מביא ראיה להליכותיו של גדול הדור?! מה זה נראה לך חיות שמסתובבות בקרוסלה? יפה השיב לך הרב @ע"ה ס"ט ואין בזה שום ספק כפי שגם אני כתבתי כמה פעמים שהיה יוצא לנקביו חוץ מהכבודואם אני יראה לך סרטון.... אתה גם תאמר את זה.. יש סרטון של אחד ערוצי התקשורת שרואים באופן שמרן יוצא אחרי מודים בתפילת מנחה... באמצע שהחזן ממשיך..
לא אני מביא ראיות מסרטון, אבל בתור סמך רציתי להביא להביא לך ראיה, אבל הדבר הזה פשוט לי שיצא בשביל ללמוד, אני לא יכול לחזור בי, כי כך זכור לי כמה פעמים, וצריך לשאול את ר' צבי חקק. הוא בטח יודע... אולי אני ישאל אותו שאני יראה אותו... בהצלחה מרובה!!!נו באמת מסירטון אתה מביא ראיה להליכותיו של גדול הדור?! מה זה נראה לך חיות שמסתובבות בקרוסלה? יפה השיב לך הרב @ע"ה ס"ט ואין בזה שום ספק כפי שגם אני כתבתי כמה פעמים שהיה יוצא לנקביו חוץ מהכבוד
ובבקשה ממך תחזור בך כאן, לא בגלל שיש לי ענין איתך, אלא בכדי שלא יהיה לאף אחד אפילו הוה אמינא שכך נהג רבינו הקדוש
היה גם פעם שמרן זיע"א יצא לביה"כ באמצע שיעורו בלוין, מרן שליט"א היה הרב המקדים, ולא נשאר לשיעור, כי היה לו שיעור במקום אחר, (זה היה שיעור שנקבע קודם, ורק כשמרן שליט"א היה בדרך לשיעור זה, הודיעו לו שהרב המקדים לא הגיע, ומיד הזדרז למלאת את מקומו, בכדי שלא יהיה ביטול תורה דרבים). ומרן זיע"א בירכו ב"נסיעה טובה" (אולי זה כלל את הנלוים אליו, ואני בכללם).לא אני מביא ראיות מסרטון, אבל בתור סמך רציתי להביא להביא לך ראיה, אבל הדבר הזה פשוט לי שיצא בשביל ללמוד, אני לא יכול לחזור בי, כי כך זכור לי כמה פעמים, וצריך לשאול את ר' צבי חקק. הוא בטח יודע... אולי אני ישאל אותו שאני יראה אותו... בהצלחה מרובה!!!
אין ענין להתעקש סתם על דבר שפשוט וברור כביעתא בכותחא, זה לא נורא להודות על האמת ולומר טעיתי.לא אני מביא ראיות מסרטון, אבל בתור סמך רציתי להביא להביא לך ראיה, אבל הדבר הזה פשוט לי שיצא בשביל ללמוד, אני לא יכול לחזור בי, כי כך זכור לי כמה פעמים, וצריך לשאול את ר' צבי חקק. הוא בטח יודע... אולי אני ישאל אותו שאני יראה אותו... בהצלחה מרובה!!!
זה לא רק "לא נורא" אלא זה מעלה גדולה.זה לא נורא להודות על האמת ולומר טעיתי.
לא מצאתי.ישנו ספר 'שיעורים בספר התניא' שהביאור בו נראה נפלא. אלא שהעימוד לא כ"כ מתחבר אליו.
אלא שראיתי שמוכרים מהדורה חדשה. למישהו במקרה יש דוגמא ממהדרה חדשה איך העימוד? אולי @נוריאל שעוזר לפעמים בצילומי דפים מספרים.